Κάπου, σε ένα σπίτι στο Σίνδεϊ της Αυστραλίας, μία οικογένεια σηκώνεται από το τραπέζι έχοντας μόλις απολαύσει κοκκινιστό μοσχαράκι που «μυρίζει» Ελλάδα. Η οικογένεια δεν έχει ελληνικές ρίζες, απολαμβάνει όμως να καταναλώνει γεύματα με ελληνική γεύση και άρωμα. Είναι μία από τις οικογένειες που εμπιστεύονται τη σειρά “Greek at Home” της Provil.

«Στην Αυστραλία έχουμε τις καλύτερές μας πωλήσεις» λέει στο newmoney η Μαριέττα Φαλιέρου, επικεφαλής εξαγωγών της Provil. «Οι εξαγωγές μας εκεί πηγαίνουν πολύ καλά και συνεχώς επεκτείνονται. Ξεκινήσαμε με προϊόντα όπως το “Κοκκινιστό”, το “Λεμονάτο”, το “Κλέφτικο” και τώρα παρουσιάζουμε νέες σειρές όπως το “Greek pasta sauce” και το “Greek pizza sauce”, που περιλαμβάνουν αυθεντικά ελληνικά συστατικά, όπως ελαιόλαδο, ΠΟΠ φέτα, ελιές. Κάνουμε μία προσπάθεια ανάδειξης της Ελλάδας μέσα από πολύ πολύ ωραίες ελληνικές συνταγές.»

 

Η Provil, εταιρεία που παράγει βoηθητικές ύλες, καρυκεύματα, σούπες, σάλτσες και μία σειρά ακόμα προϊόντων για τη βιομηχανία τροφίμων, τη μαζική εστίαση, τα κρεοπωλεία και τη λιανική, ιδρύθηκε πριν από 30 χρόνια στη Θεσσαλονίκη

Φέτος, κέρδισε τέσσερα βραβεία στα Greek Export Awards 2024, για την εξαγωγική της δραστηριότητα. Έχει παρουσία σε πάνω από 30 χώρες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ρωσία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Καναδά και Ηνωμένες Πολιτείες. 

Ο αντιπρόεδρος της Provil, Γιώργος Βογιάνου, παραλαμβάνει ένα από τα βραβεία Greek Export Awards 2024. H Provil κέρδισε δύο χρυσά βραβεία ως Top Industrial Export Company και Top Manufacturing Export Company, ένα ασημένιο βραβείο στην κατηγορία Top Export Product και χάλκινο βραβείο στην κατηγορία Top Export Company Brand

Το επόμενο διάστημα σχεδιάζει επέκταση στις αγορές της Αγγλίας και της Ιαπωνίας. 

Δεν είναι, όμως, μία εύκολη άσκηση. 

«Οι εξαγωγές είναι ένας μαραθώνιος. Υπάρχει τόσο μεγάλος ανταγωνισμός, που μπορεί να συμμετάσχεις αρκετές φορές σε μία διεθνή έκθεση τροφίμων πριν πετύχεις σημαντικό αποτέλεσμα. Χρειάζεται να διαθέσεις σημαντικά κεφάλαια και εξειδικευμένο προσωπικό και δεν υπάρχει στήριξη από την πολιτεία. Υπήρχαν παλαιότερα σχετικά προγράμματα, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν σταματήσει » σημειώνει η Μ. Φαλιέρου. 

Η σειρά GREEK at HOME έχει φτιαχτεί ειδικά για τις αγορές του εξωτερικού και περιλαμβάνει σάλτσες μαγειρέματος, μείγματα για ζύμωμα, dressings, ελληνικά τσάτνεϋ και πέστο, φτιαγμένα με υλικά από την ελληνική γη

Η αξία της ελληνικής σημαίας

Η Provil έκανε τα πρώτα της βήματα στο εξωτερικό το 2013, τα δύσκολα χρόνια της ελληνικής κρίσης χρέους. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Χρήστος Βογιάνος, αποφάσισε να συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις, όπως η Gulfood στο Ντουμπάι, έχοντας την πεποίθηση ότι η εξωστρέφεια ήταν απαραίτητη για την ανάπτυξη της εταιρείας. 

Η αρχή έγινε με μικρές πωλήσεις στην Κύπρο, σταδιακά ωστόσο το εξαγωγικό δίκτυο της εταιρείας μεγάλωνε. Την τελευταία τριετία οι εξαγωγές της καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη. Παράλληλα, βελτιωνόταν και η συνολική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

«Σε κάποιες χώρες, είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται η χώρα προέλευσης του προϊόντος στη συσκευασία και να συνοδεύεται από τη σημαία της χώρας. Δε θα ξεχάσω ότι τα πρώτα χρόνια αναρωτιόμασταν αν έπρεπε να τοποθετήσουμε την ένδειξη “Product of Greece” και την ελληνική σημαία στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας ή αν ήταν καλύτερα να το βάλουμε πίσω. Τώρα δεν υπάρχουν τέτοια ερωτηματικά. Η Ελλάδα έχει καλύτερη εικόνα τα τελευταία χρόνια και η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων αναγνωρίζεται από τους πελάτες στο εξωτερικό.» 

Στις εγκαταστάσεις της Provil στη Σίνδο Θεσσαλονίκης υλοποιείται επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ

Έρευνα και ανάπτυξη στα τρόφιμα

Στη μάχη για μία θέση στις αγορές του εξωτερικού, το «ισχυρό όπλο» της Provil είναι η ομάδα επιστημόνων με εξειδίκευση στη χημεία και τη βιολογία, που συνθέτουν το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας. 

Έχοντας στον κατάλογό της 800 ενεργούς κωδικούς προϊόντων, που απευθύνονται σε κουζίνες «κάθε μεγέθους»- από τις επαγγελματικές των χώρων εστίασης έως τις απλές των νοικοκυριών- η εταιρεία επικαιροποιεί τα προϊόντα της, παρουσιάζει νέες προτάσεις και προχωρά σε καινοτομίες όπως οι αφυδατωμένες σούπες. 

Παράλληλα,  η Provil έχει θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επενδύσεων, ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ, για το 2024-2025, που προβλέπει εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής, δημιουργία νέου σύγχρονου Logistics Center και ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογιών για την βελτιστοποίηση της ποιότητας των προϊόντων.  

Η εταιρεία, που απασχολεί 150 εργαζόμενους, έκλεισε το 2023 με τζίρο 17 εκατομμυρίων ευρώ, αυξημένο κατά 22% σε σχέση με το 2022 και εκτιμά ότι το 2024 θα είναι μία ακόμα καλύτερη χρονιά, με τζίρο που μπορεί να αγγίξει τα 20 εκατομμύρια ευρώ.

Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Η Μαριέττα Φαλιέρου, επικεφαλής εξαγωγών της Provil

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με σφυριά για «επώνυμα» βιομηχανικά ακίνητα

Μεγάλες αλλαγές στα stress tests των τραπεζών

ΑΔΜΗΕ: Τα δύο κρίσιμα ραντεβού για το καλώδιο Κρήτης – Κύπρου και η γραμμή άμυνας της Αθήνας με Χριστοδουλίδη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ