search icon

business stories

Goldman Sachs: Πόσα δισ. αξίζει η βιομηχανία του influencing (tweet)

Οι influencer που έχουν από 10.000 έως 100.000 ακολούθους, είναι συνήθως πιο αυθεντικοί και πιο προσηλωμένοι σε αυτό που κάνουν

Η δουλειά του influencer πάει σίγουρα πολύ καλά. Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Goldman Sachs, η συγκεκριμένη βιομηχανία αξίζει αυτή τη στιγμή περίπου 250 δισεκατομμύρια δολάρια και θα μπορούσε να φτάσει έως το 2027 τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, παρά την τεράστια επιτυχία της, πολλοί μικροί δημιουργοί υποστηρίζουν ότι αισθάνονται ότι βρίσκονται εκτός παιχνιδιού, λόγω των μεγάλων ονομάτων, των αλλαγών στον αλγόριθμο και τις τιμές – είτε υψηλές είτε χαμηλές – των συμφωνιών.

Οι μικροί influencer, που έχουν δηλαδή από 10.000 έως 100.000 ακολούθους, είναι συνήθως πιο αυθεντικοί και πιο προσηλωμένοι σε αυτό που κάνουν, κάτι που έλκυε τις εταιρείες τα προηγούμενα χρόνια.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν πιο ακριβοί. Πράγμα που είχε ως συνέπεια οι εταιρείες να κάνουν πίσω και να αρχίσουν να προσλαμβάνουν διάσημους, λόγω της αποδεδειγμένης δημοφιλίας τους.


Αυτό, βέβαια, δημιούργησε προβλήματα στη μεσαία τάξη των influencers. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που βγήκαν στο TikTok προειδοποιώντας ότι θα σταματήσουν τη δημιουργία περιεχομένου και θα επιστρέψουν στις κανονικές τους δουλειές.

Το Business Insider μίλησε με influencers: Για παράδειγμα, η Julia Montgomery, με 428.000 τον περασμένο Μάιο είπε ότι δεν μπορεί να είναι πλέον influencer πλήρους απασχόλησης, λόγω ψυχικής υγείας.

Η Marisa Kay, με 44.000 ακολούθους, δήλωσε ότι αποφάσισε να εγκαταλείψει τη δουλειά και ξεκίνησε να εργάζεται σε μία εταιρεία.

Η Ruby Tuffe, δημιουργός περιεχομένου, ξεκίνησε τη σελίδα της στο You Tube πριν από πέντε χρόνια και στη συνέχεια μετακόμισε στο Tik Tok, όπου συνεχίζει να δημιουργεί περιεχόμενο για απώλεια βάρους και έχει 10.000 ακολούθους.

Όπως είπε, έχει γίνει κάποια πρόοδος τον τελευταίο χρόνο, όμως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολο. Κάποτε ήθελε να είναι influencer πλήρους απασχόλησης, όμως πλέον δε θέλει. Στις αρχές της χρονιάς, ανακοίνωσε στο Tik Tok την απόφασή της, λέγοντας ότι «ο αλγόριθμος πλέον είναι πολύ αγχωτικός».

Ειδικοί της αγοράς υποστηρίζουν ότι το 2016, οι δημιουργοί περιεχομένου ήταν τα νέα ταλέντα και έκαναν συμφωνίες με εξαψήφια ποσά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές για διαφημιστικές αναρτήσεις στο Instagram να εκτοξευτούν την περίοδο από το 2015 έως το 2018.

Μετά, όμως οι εταιρείες μπήκαν κάτω από τη διαχείριση managers, οι οποίοι προχώρησαν στην περικοπή αμοιβών για τους δημιουργούς περιεχομένου.

Έτσι, μπορεί το ποσό των 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων να ακούγεται τεράστιο, όμως αυτό δε σημαίνει ότι αυτά τα χρήματα τα παίρνουν όλοι οι influencers. Κάποιοι κλείνουν συμφωνίες εκατομμυρίων και οι υπόλοιποι παίρνουν πλέον πολύ λίγα χρήματα.

Ταυτόχρονα, όμως, και το κοινό δείχνει να έχει βαρεθεί τους influencers και το στημένο περιεχόμενο των αναρτήσεων τους.

Κάποιοι influencers, μάλιστα, δηλώνουν ότι ποτέ δεν εγκατέλειψαν την κανονική τους εργασία, ανεξάρτητα με το πόσα χρήματα βγάζουν από διαφημιστικά πακέτα που κλείνουν.

Πολλοί εξ αυτών χρησιμοποιούν την πλατφόρμα τους στα κοινωνικά δίκτυα για να διαφημίσουν τον εαυτό τους, όπως για παράδειγμα διαιτολόγοι ή προσωπικοί γυμναστές, σεφ και πολλοί άλλοι.

Εξάλλου, αυτού του είδους η διασημότητα θέλει προσοχή: μπορεί οι άνθρωποι να σε λατρεύουν τη μία μέρα και να σε μισήσουν την επόμενη.

Διαβάστε ακόμη

HSBC: Πώς η Ελλάδα και ο ευρωπαϊκός Νότος από «μεγάλος ασθενής» έγιναν η «περιφέρεια με τις υψηλές επιδόσεις» (γραφήματα)

ΤτΕ: Αλμα 7,8% στις τιμές των διαμερισμάτων το γ΄ τρίμηνο – Οι πόλεις με τις μεγαλύτερες αυξήσεις

Microsoft: Αντιμέτωπη με αγωγή 1 δισ. λιρών για υπόθεση υπερτιμολόγησης στην Βρετανία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version