Στην Αθήνα βρίσκεται από χθες ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου Γκριμάλντι, Εμάνουελ Γκριμάλντι προκειμένου να παραστεί στη σημερινή εκδήλωση των Μινωϊκών Γραμμών για τα εγκαίνια των δρομολόγίων του ε/γ-ο/γ“Κύδων Παλλάς”στη γραμμή Πειραιάς- Χανιά.
Η εκδήλωση ήταν προγραμματισμένη για τον περασμένο Μάρτιο αλλά λόγω της πανδημίας μεταφέρθηκε για τα τέλη Ιουλίου.
Χθες ο Ιταλός εφοπλιστής, σύμφωνα με πληροφορίες του ΝΜ είχε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη. Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι εξέφρασε το ξεκάθαρο ενδιαφέρον του ιταλικού ομίλου για τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας όπου δραστηριοποιούνται τα πλοία του.
Είναι η πρώτη φορά που ο Γκριμάλντι το ανακοινώνει στον υπουργό απευθείας και όχι μέσω δηλώσεων στα ΜΜΕ. Βέβαια σε ανύποπτο χρόνο είχε συμπεριλάβει στους στόχους του και το λιμάνι της Πάτρας.
Ο Ιταλός πλοιοκτήτης δήλωσε στον υπουργό ότι είναι πού ευχαριστημένος από την αντιμετώπιση που έχεις ω επιχειρηματίας στην Ελλάδα την οποία όπως τόνισε θεωρεί δεύτερη πατρίδα του. Επεσήμανε στον ΥΝΑ ότι ο Όμιλος είναι port operator σε πολλά λιμάνια και θέλει αν επενδύσει και στην Ελλάδα στον τομέα αυτόν.
Όσο αφορά το «Κύδων Παλλάς» ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών, Αντώνης Μανιαδάκης επισημαίνει: «Τιμάμε τα Χανιά και την ιστορία, δίνοντας το όνομα του Κύδωνα στο πλοίο μας.» Κατά τη μυθολογία, ο Κύδων ήταν εγγονός του Μίνωα, ο οποίος έχτισε την Κυδωνία στην Δυτική Κρήτη σημερινά Χανιά.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2001 στα ναυπηγεία της Fincantieri, στο Riva Trigoso της Γένοβα στην Ιταλια ως Festos Palace. Είναι αδελφό πλοίο του “Κνωσός Παλλάς”, με το οποίο έχει την ίδια χωρητικότητα, ταχύτητα και όψεις, αλλά διαφορετικούς κατασκευαστές. Το Knossos Palace ναυπηγήθηκε από την Sestri Cantieri Navale SpA.). Είναι αδερφό και με το Mykonos Palace, με το οποίο όμως έχουν διαφορετικές όψεις, ενώ έχουν άλλο ένα αδερφό, το “Cruise Bonaria” της Grimaldi Lines.
Έχει μεταφορική ικανότητα μέχρι 2.500 επιβάτες το καλοκαίρι, 1.634 τον χειμώνα και 110 οχήματα Ι.Χ., διαθέτει 758 κλίνες και 700 καθίσματα αεροπορικού τύπου για τους επιβάτες, 600 οικονομικής θέσης και 100 διακεκριμένης. Το σκάφος τροφοδοτείται από τέσσερις ντιζελοκινητήρες Wärtsilä 16V46C με συνδυασμένη δύναμη των 67,517 kW και φτάνει ταχύτητες μέχρι 31,5 κόμβους.