Με μια ιδιαίτερη αυτόνομη πορεία και ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια τα ναυπηγεία Σαλαμίνας έχουν καταγράψει μια παρουσία τα οποία τα έχουν κάνει να ξεχωρίζουν αποδεικνύοντας ότι ο ελληνικός ναυπηγικός τομέας έχει και προοπτική και μέλλον και μάλιστα μπορεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Δεν κατάφεραν απλώς να ξεπεράσουν τα δύσκολα χρόνια τις κρίσης αλλά αυτή την στιγμή να αποτελεί ίσως το μοναδικό ελληνικό ναυπηγείο που μπορεί να συνδράμει άμεσα και αποτελεσματικά στον δύσκολο και απαιτητικό αμυντικό τομέα.

Το απέδειξε άλλωστε με έργα που δημιούργησαν αισιοδοξία για τον ναυπηγικό κλάδο. Πρώτα και κύρια η παράδοση των 5 προεξοπλισμένων blocks για την φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού αποτελεί την επέκταση της συνεργασίας των Ναυπηγείων Σαλαμίνας με την Naval Group. Αυτό πέρα από τη συμμετοχή στο ελληνικό πρόγραμμα για τις Belharra που θα επεκταθεί και σε 4η φρεγάτα και την ένταξή τους ουσιαστικά στην εφοδιαστική αλυσίδα του γαλλικού κολοσσού.

Την ίδια στιγμή το ναυπηγείο ανέλαβε και ανακατασκεύασε και παρέδωσε τα τέσσερα παράκτια περιπολικά Island που παραχώρησε το Λιμενικό των ΗΠΑ στο Πολεμικό Ναυτικό με την τελετή ονοματοδοσίας και ένταξης να έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025.

Επίσης είναι το ναυπηγείο που προκρίνεται για να συνεργαστεί με το Πολεμικό Ναυτικό στην αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ.

salamis shipyards

Η συνεργασία με τη Naval Group

Η συνεργασία με τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό της Naval Group δεν ήρθε τυχαία. Για να προχωρήσει πέρασε από πολλά άκρως απαιτητικά στάδια που θέτει η γαλλική εταιρεία, ενώ βοήθησε η λειτουργία των ναυπηγείων που είναι στραμμένη η δραστηριότητά τους σε special projects, όπως δήλωσε στο Newmoney.gr ο  πρόεδρος και CEO Γιώργος Κόρος ο οποίος συνεχίζει μια οικογενειακή παράδοση 40 και πλέον ετών.

«Εμείς δεν ασχολούμαστε με τις επισκευές γιατί είναι ένας κλάδος που μπορεί να κορεστεί ασχέτως αν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες αυτήν την περίοδο και μπορεί να καλυφθεί από άλλα μικρά και μεγάλα ναυπηγεία. Εμείς επιλέξαμε να είμαστε ένα ναυπηγείο που κάνουμε ειδικά special projects τα οποία είναι πιο εξειδικευμένα γιατί είμαστε flexible facility (ευέλικτες εγκαταστάσεις) δεν είμαστε ένα κλασικό ναυπηγείο που ξέρει να κάνει επισκευές με τιμοκατάλογο» τόνισε ο κ. Γ. Κόρος καθώς δεν ασχολείται απλά επιχειρηματικά με το συγκεκριμένο τομέα αλλά και επιστημονικά καθώς διαθέτει – ίσως και ο μοναδικός στον κόσμο – διδακτορικό στις μετασκευές πλοίων.

«Μας ενδιέφερε να αναλάβουμε για παράδειγμα τη Belharra η οποία είναι special project και είναι έξω από τα (commercial standards) εμπορικά πρότυπα). Είναι δύσκολο και εξεζητημένο project για πολλούς λόγους όπως και τα Island, αυτά είναι ένα temted project (προτεινόμενο έργο) δεν είναι μόνο επισκευή είναι ουσιαστικά reactivation (επανενεργοποίηση) κάτι στο οποίο είμαστε σπεσιαλίστες γιατί το έχουμε ξανακάνει σε πλοίο και είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα δηλ. ένα νεκρό πλοίο να το αναστήσεις», υπογράμμισε ο κ. Γ. Κόρος αναλύοντας τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες τέτοιων αμυντικών έργων.

«Επειδή είναι αμυντικό έργο τα standards είναι πολύ πιο υψηλά από τα εμπορικά πλοία, εμείς που ξέρουμε και τους δύο κλάδους είναι η μέρα με την νύχτα. Δεν είναι μόνο οι πιστοποιήσεις και τα τυπικά χαρτιά που πρέπει να έχεις είναι η τεχνογνωσία που απαιτείται για να μπορέσεις να υλοποιήσεις ένα αμυντικό project» επισήμανε ο κ. Γ. Κόρος και συμπλήρωσε πως τα projects για τις Belharra είναι πολύ δύσκολο γιατί έχουν ιδιαίτερο σίδερο και οι απαιτήσεις των Γάλλων δεν υπάρχουν λέξεις να τις χαρακτηρίσεις. Δεν γίνεται λοιπόν αμυντική δουλειά από τον οποιοδήποτε.

«Το να θεωρούμε ότι έχουμε ικανότητα να κάνουμε και φρεγάτα και πολεμικά πλοία και επισκευές και δεξαμενισμούς δε γίνεται. Δεν μπορούμε να έχουμε σε ένα συρτάρι τα πάντα. Ο κάθε κλάδος της ναυπηγικής βιομηχανίας απαιτεί συγκεκριμένη τεχνογνωσία και εξειδίκευση. Εμείς παλεύαμε δύο χρόνια για να καταφέρουμε τα πάρουμε τα blocks για τις Belharra», υπογραμμίζει ο CEO και πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας και συμπληρώνει: «Ακόμα και όταν ολοκληρώσουμε ένα έργο, συμπληρώνει, δεν είναι σίγουρο ότι θα το παραλάβουν αν για κάποια χιλιοστά απόκλισης κρίνουν ότι υπάρχει πρόβλημα. Σου λένε θα το σκεφτώ γιατί αν στο συγκεκριμένο σημείο χτυπηθεί από βλήμα και καταστραφεί η δομή θα μπορεί να κρατήσει πλοίο;»

salamis shipyards

Παράλληλα αναφερόμενος στη συνεργασία με τους Γάλλους τόνισε ότι έχουν μία έξυπνη στρατηγική κι ενώ η Ελλάδα δεν έχει υπογράψει για 4η Belharra συνέχισαν τη συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας και υπέγραψαν για τρίτη φρεγάτα για το γαλλικό ναυτικό κρατώντας έτσι την πόρτα ανοιχτή και γιατί έγινε καλή δουλειά και γιατί θέλουν να έχουν το capacity γιατί δεν υπάρχουν ναυπηγεία αυτήν την στιγμή στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει χωρητικότητα ακόμα και στην Ασία. Οι εμπορικές παραγγελίες έχουν γεμίσει όλα τα ναυπηγεία της Ασίας και οι παραδόσεις πάνε για το 2027.

salamis shipyards

Τα ναυπηγεία της Ευρώπης

Στο ερώτημα γιατί στην Ευρώπη δεν έχουμε ναυπηγεία ο κ. Γιώργος Κόρος θα απαντήσει: «Στην Ευρώπη, δεν έχουμε commercial γιατί για διάφορους λόγους είμαστε ακριβοί. Αυτοί οι λόγοι μπορούν να αντιστραφούν και υπάρχουν τρόποι η Ευρώπη να γίνει φτηνή και είναι κάτι που κάνουμε εμείς εδώ στα ναυπηγεία Σαλαμίνας. Τα εργατικά είναι πάρα πολύ ακριβά σε σχέση με την Κίνα, την Τουρκία, την Ουκρανία, τη Βουλγαρία αλλά είμαστε πιο φτηνά από τη Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία. Τι μπορεί να γίνει λοιπόν; Αν αυτοματοποιηθούν οι αλλαγές και αν η νοοτροπία στα ναυπηγεία αλλάξει και υπάρχει πιο flexibility και το know how για το πώς να χτίσει κανείς φτηνά πλοία μπορούμε να έχουμε ποιοτικό και φτηνό ευρωπαϊκό χτίσιμο πλοίων».

salamis shipyards

Όσον αφορά τις ανάγκες της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής αγοράς, όπως θα πει ο κ. Γ. Κόρος είναι διαφορετικές από τις παγκόσμιας ποντοπόρας ναυτιλίας. « Η Ευρώπη έχει ανάγκη από μικρότερα πλοία φορτηγά, τάνκερ, LPG, LNG αυτά μπορούν να χτιστούν όλα σε ευρωπαϊκό ναυπηγείο και φτηνά. Απλά χρειάζεται να ξέρεις τι κάνεις για να κάνεις φτηνά ένα special project. Ναυπηγεία που κάνουν μόνο επισκευές έχουν πολύ διαφορετική νοοτροπία από την ναυπήγηση. Είναι διαφορετικοί κόσμοι».

salamis shipyards

Επίσης αναφέρθηκε στην πράσινη ναυτιλία που η Ευρώπη έχει ανοίξει το δρόμο και υπάρχουν πολλά χρήματα για ευρωπαϊκές κατασκευές.

Μια άλλη μεγάλη αγορά είναι τα ferries που υπάρχει μεγάλη ανάγκη. «Για να τα χτίσουμε όμως έχουμε ανάγκη μεγάλες επενδύσεις όπως ρομποτικά συστήματα. Υπάρχει προοπτική στην Ευρώπη αλλά δεν είναι όλοι για όλα. Χρειάζεται εξειδίκευση για να μπορεί να ξέρει και να ρίχνει το κόστος αυτό είναι το πρώτο. Πρέπει να κάτσει να σκεφτεί μια στρατηγική παραγωγής που θα επιτρέψει επαναληψιμότητα άρα αυτοματισμός και ρομποτισμός για φτηνή παραγωγή. Η Ασία είναι φουλ αυτοματοποιημένη, φουλ ρομποτάιζ, η Κίνα συνεχίζει και ξεπερνάει σε ποιότητα τον εαυτό της κάθε χρόνο», επισήμανε ο κ. Γ. Κόρος.

salamis shipyards

«Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας είναι για τα δύσκολα projects»

Μιλώντας για την ανάπτυξη των ναυπηγεία Σαλαμίνας επισημαίνει ότι «είμαστε ένα ναυπηγείο μιας οικογένειας που είμαστε εφοπλιστές πάνω από 40 χρόνια και σαν ναυπηγείο είμαστε μια εταιρεία που έχουμε κάνει πάρα πολλές μετασκευές επίσης έχουμε χτίσει πλοία χρησιμοποιώντας ναυπηγεία στην Ρουμανία και τα ολοκληρώσαμε εδώ στη Σαλαμίνα. Έχουμε κάνει μετασκευές τάνκερς σε φορτηγά, άρα είμαστε εξειδικευμένοι σε πολύ δύσκολα projects τα οποία απαιτούν ειδικές τεχνικές γνώσεις. Για να περάσουμε στην άμυνα μας πήρε δύο χρόνια σκληρής δουλειάς, κόστους, επένδυσης, να βρούμε σωστούς ανθρώπους και πολύ εκπαίδευση σε όλες τις ειδικότητες».

Διαβάστε ακόμη

Σαρωτικοί έλεγχοι και πρόστιμα για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας

Ιβάν Σαββίδης vs LeonidsPort: Μονομαχία στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου για τα μάτια της ΟΛΘ ΑΕ

Καλώδιο: Στάσιμο το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου όσο καθυστερούν οι έρευνες βυθού

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα