της Μαριάννας Τζάννε
Έξι μήνες μετά το οριστικό διαζύγιο με την Ελλάκτωρ, χρειάστηκε ο κ. Δημήτρης Κούτρας για να προχωρήσει στην ρευστοποίηση του μεγαλύτερου τμήματος της συμμετοχής του στην εταιρεία, εισπράττοντας συνολικά 10,1 εκατομμύρια ευρώ.
Μετά τις διαδοχικές πωλήσεις μετοχών τις προηγούμενες μέρες με συνολικά πέντε πακέτα μέσω της Bρεττανικής χρηματιστηριακής εταιρείας “Ambrosia Capital”, το πρώην μεγαλοστέλεχος του ομίλου Ελλάκτωρ μαζί με μέλη της οικογενείας του περιορίζουν πλέον την συμμετοχή τους στον ισχυρό τεχνικό όμιλο, λίγο κάτω από το 3%.
Από την πώληση των μετοχών ο κ. Κούτρας θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά του 20% των μετοχών της Ιντρακάτ, μια συμφωνία που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Αύγουστο αλλά δεν είχε υλοποιηθεί αλλά και τις δραστηριότητές του στα μεταλλεία χρωμίτη στα Γρεβενά.
Το ιστορικό στέλεχος του ομίλου Ελλάκτωρ είναι από το περασμένο καλοκαίρι ο νέος Πρόεδρος της Ιντρακάτ, αναλαμβάνοντας μαζί με τον κ. Πέτρο Σουρέτη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, την ανάπτυξή της στον τομέα των κατασκευών τόσο στα δημόσια έργα όσο και στις παραχωρήσεις.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Κούτρας είχε απευθύνει ερώτημα προ μηνών στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να πληροφορηθεί εάν υπάρχει ασυμβίβαστο δηλαδή εάν ως μέτοχος της Ελλάκτωρ μπορούσε να εξαγοράσει ποσοστό σε άλλη τεχνική εταιρεία. Η απάντηση λέγεται ότι δεν ήρθε από την Επιτροπή ωστόσο η ρευστοποίηση κρίθηκε αναγκαία για δυο λόγους. Πρώτον για την άντληση εσόδων προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι νέοι επενδυτικοί σχεδιασμοί και δεύτερον γιατί μετά την οριστική ρήξη με τους αδερφούς Καλλιτσάντση, η διατήρηση ενός ισχυρού ποσοστού κρίθηκε ότι δεν εξυπηρετούσε καμία προοπτική συνεργασίας.
Συνεργάτες του κ. Κούτρα υποστηρίζουν ότι το πρώην αφεντικό της Ελλάκτωρ, πριν προχωρήσει στην πώληση μετοχών είχε απευθυνθεί στην πλευρά Καλλιτσάντση, προτείνοντας την εξαγορά του πακέτου, η οποία ωστόσο εμφανίζεται να αρνήθηκε να αγοράσει. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι με την πώληση των μετοχών της Ελλάκτωρ που έγιναν χθες με τιμή 1,30 ευρώ ανά μετοχή (έναντι 1,25 ευρώ που ήταν η τιμή των πακέτων της Πέμπτης), κλείνει ο κύκλος των ρευστοποιήσεων, τουλάχιστον σε αυτή την φάση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι Ελλάκτωρ και Ιντρακάτ βρίσκονται ήδη κάτω από κοινή στέγη σε κάποια έργα όπως είναι ο Μορέας (αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη Καλαμάτα και Λεύκτρο -Σπάρτη) ενώ συμμετέχουν από κοινού και στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια μαζί με την Ιταλική Autostrate. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη καθώς η υποβολή δεσμευτικών προσφορών τοποθετείται στις αρχές Φεβρουαρίου.