Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) βρίσκεται στα πρόθυρα της ολοκλήρωσης μιας έρευνας σχετικά με τους δυνητικά ελαττωματικούς αερόσακους της ARC, προκαλώντας μια σύγκρουση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών και των ρυθμιστικών αρχών σε μια προσπάθεια να αποτραπεί αυτό που θα μπορούσε να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη ανάκληση όλων των εποχών.
Οι προσπάθειες της NHTSA αποσκοπούν στην αποτροπή μιας κατάστασης παρόμοιας με την προηγούμενη υπόθεση των αερόσακων Takata.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αμφισβητούν σθεναρά την προτεινόμενη ανάκληση, φοβούμενες την έκτασή της, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μπροστά στην εξέταση από την NHTSA της ανάκλησης σχεδόν 52 εκατομμυρίων αερόσακων παραγωγής ARC Automotive Inc. οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβάλει αντιρρήσεις, τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να υποστηρίζουν την αναγκαιότητα μιας τόσο μαζικής ανάκλησης.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ανοικτής περιόδου υποβολής σχολίων που έληξε την περασμένη Δευτέρα, οι εν λόγω κατασκευαστές τόνισαν το σημαντικό κόστος που συνδέεται με την προτεινόμενη ανάκληση και αμφισβήτησαν τα πορίσματα της ρυθμιστικής αρχής.
Η General Motors, μεταξύ άλλων, όπως η Ford, επανέλαβε τη διαφωνία, αμφισβητώντας τον αρχικό προσδιορισμό της NHTSA ότι οι αερόσακοι ARC είναι ελαττωματικοί.
Αντιθέτως, η NHTSA ανέφερε τον Μάιο ότι εντόπισε τουλάχιστον επτά περιπτώσεις διαρρηγμένων αερόσακων που προκάλεσαν τραυματισμούς, συμπεριλαμβανομένων δύο θανατηφόρων ατυχημάτων που συνέβησαν μεταξύ του 2009 και του Μαρτίου 2023.
Ο οργανισμός υποπτεύεται σφάλμα συγκόλλησης στη διαδικασία κατασκευής της ARC, που ενδεχομένως να αφήνει θραύσματα εντός των αερόσακων.
Κατά τη διάρκεια ατυχημάτων, τα συντρίμμια αυτά θα μπορούσαν να εκτιναχθούν στην καμπίνα του οχήματος, αποτελώντας απειλή ως επικίνδυνα θραύσματα και προκαλώντας τραυματισμούς στους επιβάτες που υποτίθεται ότι προστατεύονται από τους αερόσακους.
Κάνοντας συγκρίσεις με την ανάκληση της Takata, ο Mark Rosekind, ο οποίος επέβλεψε εκείνη την προηγούμενη έρευνα, σημείωσε ότι όλο αυτό είναι σαν déjà vu.
Η ανάκληση της Takata αφορούσε περισσότερους από 100 εκατομμύρια αερόσακους, οδήγησε στην πτώχευση της εταιρείας και αποτελεί τη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία.
Η τρέχουσα διαμάχη με τους αερόσακους ARC προκαλεί ανησυχίες για ένα επαναλαμβανόμενο ζήτημα ασφάλειας που επηρεάζει εκατομμύρια οχήματα και απαιτεί μια σημαντική αντίδραση του κλάδου για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των καταναλωτών και η συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφαλείας.
Διαβάστε ακόμη
Ποιοι εφοπλιστές, επιχειρηματίες και ξενοδόχοι χάνουν τα ακίνητά τους (pics)
Τιμολόγια: «Κλειδώνουν» οι τιμές στο ρεύμα για τον Ιανουάριο με τιμολόγια-έκπληξη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ