Η κατανάλωση αλκοόλ δείχνει να αλλάζει και ο ανταγωνισμός στη διανομή εντείνεται καθώς πολυεθνικές εταιρείες, όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η Coca Cola Τρία Έψιλον και – όπως ετοιμάζει – η Ολυμπιακή Ζυθοποιία μπαίνουν σε αυτή επιθετικά. Για τον leader του κλάδου αντιπροσώπευσης και διανομής αλκοολούχων ποτών, την ιστορική Άμβυξ, η επιστροφή στα βασικά… και κυρίως στον οίνο ίσως είναι η απάντηση σε μία αγορά που αλλάζει.
«Πεδίο δόξης λαμπρό η αγορά του οίνου», κατά τον Γενικό Διευθυντή της εταιρείας κ. Γιάννη Αρτινό που χθες έκανε τα αποκαλυπτήρια της νέας στρατηγικής που περνά από τη συγκρότηση μίας ειδικής ομάδας που συγκροτεί πλέον το τμήμα «Oenothèque» της Άμβυξ και το οποίο θα αναλάβει να μεγαλώσει το αποτύπωμα της στην αγορά του οίνου όχι μόνο με νέες συμφωνίες με οινοποιεία εντός και εκτός συνόρων και premium μπράντες αλλά και με ένα δικό της μπραντ «βασικού» και value for money κρασιού με την ετικέτα «Βορράστρι» , το οποίο θα επιχειρήσει να χτυπήσει στο HORECA το «χύμα».
Στόχος της εταιρείας, όπως εξήγησε ο κ. Στάθης Σάλτας, ο άνθρωπος που ως Oenothèque Manager έχει αναλάβει να «τρέξει» το νέο πρότζεκτ, είναι μέσα στην επόμενη πενταετία η Άμβυξ να καταφέρει μέσα από την ανάπτυξη συνεργασιών να διπλασιάσει το μερίδιο της και να γίνει Νο1 στην αγορά του οίνου. Μία προοπτική που μπορεί να την πετύχει όπως εξήγησε με ένα χαρτοφυλάκιο που θα ξεκινάει από την βασική κατηγορία και θα φθάνει στην σούπερ premium και με συνεργασίες συγκεκριμένες με βάση τη γεωγραφική διασπορά.
Στο μείγμα πωλήσεων σήμερα τα κρασιά αντιπροσωπεύουν ένα ποσοστό 16% με κορυφαία συνεργασία το Κτήμα Άλφα όπου η διανομή το 2022 έφτασε στο 1,2 εκατ. φιάλες. Οι αφρώδεις οίνοι και οι σαμπάνιες με ναυαρχίδα της κατηγορίας τη συνεργασία Moët Hennessy αποτελούν το 26% του μείγματος πωλήσεων της εταιρείας. Στο σύνολο οι δύο αυτές κατηγορίες φτάνουν στο 42% ποσοστό που εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 47% με τις νέες συνεργασίες ξεπερνώντας το ποσοστό των «σκληρών» ποτών που σήμερα αντιστοιχούν το 45% του τζίρου.
Οι συνεργασίες
Ξεχωριστή θέση στο χαρτοφυλάκιο του νέου τμήματος της ΑΜΒΥΞ κατέχει ο διεθνούς κύρους Οίκος Οίνου & Οινοπνευματωδών ποτών της Moët Hennessy και το Κτήμα Άλφα, δύο διαχρονικές συνεργασίες οι οποίες έχουν προσφέρει γνώσεις στην διαχείριση και τις προκλήσεις του κλάδου. Από αυτή την μακρόχρονη σχέση, τα στελέχη της ΑΜΒΥΞ μεταλαμπαδεύουν την εμπειρία τους σε στρατηγικές συνεργασίες, εντός της ελληνικής επικράτειας, συνάπτοντας συνεργασίες με μερικά από τα πιο υποσχόμενα Ελληνικά κτήματα όπως τα Μωραίτης, Παλυβός, Κοκοτού κ.α.
Ο κ. Γιάννης Αρτινός, Γενικός Διευθυντής της Άμβυξ, με αφορμή την ανάπτυξη του τμήματος Oenothèque, δήλωσε:
«Κάθε χρονιά που περνάει μας δίνεται η ευκαιρία να καλωσορίσουμε στο χαρτοφυλάκιο της ΑΜΒΥΞ και μια νέα, σημαντική προσθήκη κτημάτων, που ενδυναμώνουν την παρουσία της στην αγορά οίνου και επιβεβαιώνουν την προσπάθεια για περαιτέρω γεωγραφική διάχυση», σημείωσε ο κ. Αρτινός. «Παραμένουμε απόλυτα προσηλωμένοι στο όραμα μας. Δουλεύουμε μεθοδικά προς αυτόν τον σκοπό, ώστε να ενδυναμώσουμε το χαρτοφυλάκιο μας και να ενισχύσουμε τη σχέση μας με τους πελάτες και το καταναλωτικό κοινό, αναδεικνύοντας ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει ο εγχώριος και διεθνής αμπελώνας.», συμπλήρωσε.
Η συγκυρία δε φαντάζει ιδανική, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Αρτινό, η αγορά φέτος αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό και με φόντο την αυξανόμενη τουριστική κίνηση μπορεί να φθάσει φέτος σε νέα υψηλά. Σύμφωνα με τον ίδιο η Άμβυξ είχε το 2022 ενοποιημένο μετά φόρων τζίρο ύψους 145 εκατ. ευρώ και μηδενικό δανεισμό.
«Αισθανόμαστε πολύ υπερήφανοι που το τμήμα Oenothèque μεγαλώνει και εξελίσσεται, ανοίγοντας το δρόμο για τη γνωριμία του ελληνικού και διεθνούς αμπελώνα, με όλο και περισσότερους ανθρώπους, που επιλέγουν το κρασί αναζητώντας μια νέα εμπειρία», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Σάλτας. « Έχοντας ως γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς που εξελίσσεται διαρκώς, η ΑΜΒΥΞ συστήνει στον κόσμο ετικέτες που αντιπροσωπεύουν τη σύγχρονη εικόνα του ελληνικού και διεθνούς οίνου, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την ποιότητα, την προσωπικότητα και τη φιλοσοφία, που διαχρονικά χαρακτηρίζει τον κάθε οινοποιό.»
Διαβάστε ακόμη:
Γ. Μαρούλης: Σε νέο ιδιοκτήτη το συγκρότημα με τις μεζονέτες στο Κεφαλάρι (pics)
Στη γραμμή 4 του μετρό βλέπει ευκαιρίες η Dimand
Μπαίνει νέος ισχυρός μέτοχος στο μεγάλο ηλεκτρικό καλώδιο της Κρήτης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ