Όταν έχεις καθορίσει την …τύχη σου με τις ίδιες τις πράξεις σου αυτή, ναι, δουλεύει από κάποιο σημείο και μετά «μόνη» της.
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε μια «καλαθομηχανή» η οποία κόβει διαρκώς όλο περισσότερο χρήμα και για τους Μιλγουόκι Μπακς και για τον εαυτό του. Από το 2013 (…τότε που το άλλοτε φτωχόπαιδο από τα Σεπόλια πρωτοεμφανίσθηκε στην «Μέκκα του μπάσκετ», χωρίς να γνωρίζει καν αν θα καταφέρει να καθιερωθεί σε αυτήν και περνούσε ώρες ατέλειωτες στο γυμναστήριο και το γήπεδο για να αποφύγει έναν επώδυνο γυρισμό στην Ευρώπη), ο πήχης δεν σταματά να ανεβαίνει.
Δόξα και πλούτος πάνε μαζί, για τον Έλληνα διεθνή φόργουορντ, πρωταθλητή και δις M.V.P. του N.B.A. Τα deals του Greek Freak στις business των παρκέ διαδέχονται το ένα το άλλο, με τα ετήσια έσοδα του των 80,9 εκατ. δολ. να φαίνονται ήδη μάλλον «λίγα», ενόψει της προσεχούς σεζόν…
Μια από τις πιο πρόσφατες, από τις …δεκάδες εμπορικές συμφωνίες του σταρ των «ελαφιών» θεωρείται αυτή με τη Nabisco:
Μια ιστορική εταιρεία παραγωγής σνακ και μπισκότων, η οποία ιδρύθηκε το 1898 και τον περασμένο Απρίλιο ο παίκτης των Μπακς ανέλαβε να προωθήσει μέσω των social media την δημοφιλή μάρκα Oreo, βασικού προϊόντος του νέου του χορηγού, κυκλοφορώντας το σχετικό βίντεο.
(«Λεπτομέρεια»: μητρική της συγκεκριμένης είναι η αμερικανική Mondelez, που φέτος ολοκλήρωσε την εξαγορά της ελληνικής Chipita. Η οποία από τις ημέρες του Σπύρου Θεοδωρόπουλου υπήρξε χορηγός της μπασκετικής Euroleague. Τα υπόλοιπα είναι συνειρμοί…).
Τρόφιμα, τεχνολογία και social media
Το 2021 υπήρξε μια γεμάτη χρονιά εμπορικά για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο – μπαίνοντας με …κεκτημένη ταχύτητα στο 2022, με την αξία του «χρυσού» portfolio του να έχει εκτιναχθεί στα 41 εκατ. δολ από σπόνσορες και άλλα deals (σ.σ. τα άλλα 39.344.900 δολ. των εισοδημάτων του προέρχονται από τον πρώτο χρόνο του νέου super max συμβολαίου του στο Μιλγουόκι και τον δεύτερο θα πάρει …αύξηση 3 εκατ. δολ. για να βρεθεί στα 42.492.492 δολ.), με τους κλάδους των τροφίμων και της τεχνολογίας να «μετρούν» τις περισσότερες παρουσίες και τον διεθνή τύπο να συμπεριλαμβάνει:
-Την συνεργασία του με την JBL για το λανσάρισμα μιας νέας σειράς ακουστικών. Στο πλαίσιο της κυκλοφόρησε η έκδοση Endurance Peak 2, με τον ίδιο να εμφανίσθηκε σε διαφημιστικές καμπάνιες για την προβολή προϊόντων της μάρκας.
– Την συμπόρευση του με την Google ως face of the company, για την κυκλοφορία των νέων κινητών τηλεφώνων Pixel 6 και Pixel 6 Pro.
– Την υπογραφή πολυετούς συμβολαίου με την WhatsApp (Meta Platforms), ως πρώτου πρεσβευτή της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων με έδρα τις ΗΠΑ.
Στον κλάδο ποτών και τροφίμων πάλι, προστέθηκε μια σειρά παρουσιών του σε διαφημίσεις της φημισμένης ζυθοποιίας Budweiser για την προώθηση του brand.
Φέτος συνέβη το ίδιο με την μπισκοτοποιία Nabisco και παλαιότερα με την Kronos Foods, τον μεγαλύτερο παραγωγό γύρου στον κόσμο με έδρα το Σικάγο.
Στις κατά καιρούς διεθνείς συνεργασίες του Αντετοκούνμπο συγκαταλέγονται η ελβετική luxury ωρολογοποιία Tissot, η Αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών 2K Sports (για το NBA2K19), η πλατφόρμα OTT Hulu, η Roblox, οι Anheuser-Busch InBev, Come Ready Foods LLC, Greek From Greece Café Cuisine, TCL, BMW, Breitling, κ.α.
Γενικότερα, ο Γιάννης «έπαιξε» πολύ πλέον και στα Social Media (Facebook, Instagram, Twitter) για διάφορες επιχειρήσεις.
Η ταινία και τα …ελληνικά deals
Τα …ελληνικά «τρίποντα» στις business του μπάσκετ για τον Γιάννη δεν είναι λίγα. Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται οι συνεργασίες του με την Μυτιληναίος, για την συμμετοχή σε καμπάνιες της εταιρείας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου Protergia και με τον όμιλο Σαράντη για την διαφήμιση ανδρικών αρωμάτων.
Παλαιότερα είχε δώσει το παρών σε σποτ της αεροπορικής Aegean, ενώ από τις πρώτες συμφωνίες ήταν αυτή με την γαλακτοβιομηχανία ΔΕΛΤΑ για την διαφήμιση του Μίλκο.
Η Disney συνδύασε, ως γνωστόν, το deal με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο για τα δικαιώματα της ταινίας της με θέμα την ζωή του και τίτλο «Rise» με το λανσάρισμα, αυτό το καλοκαίρι, της πλατφόρμας της Disney+ μεταξύ άλλων και στην ελληνική αγορά.
«Χρυσάφι» από τη ΝΙΚΕ και business
Αν από κάποιον χορηγό ο Greek Freak εισπράττει το …βάρος του σε «χρυσάφι», αυτός δεν είναι άλλος από τη ΝΙΚΕ. Ο «κολοσσός» της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης συνοδεύει τον Έλληνα μπασκετμπολίστα από τα πρώτα του βήματα, όταν ακόμα του έδινε μόλις …20-25.000 δολ. τον χρόνο και σήμερα το συμβόλαιο του λέγεται ότι του αποφέρει από 10-12 εκατ. δολ. Όχι άδικα, αν σκεφθεί κανείς το ύψος των πωλήσεων που επιτυγχάνεται για τα 3 signature παπούτσια του, Zoom Freak…
Ο 27χρονος NBAer -που ταξίδεψε αυτή την εποχή στην Ελλάδα με την σύντροφο και τα παιδιά του- κάνει και τις δικές του business:
– Έχει μπει από το 2020 ως μέτοχος στην εταιρεία παραγωγής αθλητικών ποτών Ready Nutrition στις ΗΠΑ και εξακολουθεί να αναζητείται συνεργασία για να έρθουν και εδώ.
-Το 2021 απέκτησε μερίδιο μετοχών στην ομάδα της Major League Baseball Milwaukee Brewers.
– Ανήκε στους επενδυτές γύρου χρηματοδότησης 165 εκατ. δολ. της πλατφόρμας μεταπώλησης πολυτελών ρολογιών χειρός WatchBox (με αποτίμηση 1 δισ. δολ.).
-Υπέγραψε συμφωνία αδειοδότησης με την ψηφιακή συλλεκτική πλατφόρμα NFT- NFTSTAR και…
– Αξιοποιεί τα προσωπικά εμπορικά σήματα που έχει κατοχυρώσει, όπως το «Greek Freak», που σκοπεύει να συνεχίσει να εκμεταλλεύεται στην ένδυση, υπόδηση, πώληση αξεσουάρ κ.α. και το νέο κατάστημα ρούχων των Antetokounbros στον διεθνή αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος.
Ως γνωστό, ο Αντετοκούνμπο και η οικογένεια επένδυσε και στην αγορά δυο πολυτελών ακινήτων στη νέα γειτονιά των Rolling Greens στο «Costa Navarino».
Για τον επίλογο: παρότι η ζωή του άλλαξε ριζικά, οι παλιοί του φίλοι στα Σεπόλια ομολογούν ότι παρέμεινε ο Γιάννης που ήξεραν και βοηθά πολλούς οι οποίοι έχουν αληθινά ανάγκη, χωρίς ποτέ να το αποκαλύπτει…
Διαβάστε ακόμη
Αντώνης Αυγερόπουλος: Η made in Greece καινοτομία που φιλοδοξεί να αλλάξει τη Nespresso (pics)
Τουρισμός: Μέρες Ιουλίου 2019 από τον… Μάιο! – Ρεκόρ στις πληρότητες