Πόσα εκατομμύρια δολάρια μπορεί να αποφέρει σε μια ομάδα του ΝΒΑ ένα μικρό… κομματάκι ύφασμα, μερικών εκατοστών, στην πάνω αριστερή γωνία μιας φανέλας; Αν την φοράει ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, πολλά!
Ο ύψους 2.11 μ. Έλληνας διεθνής φόργουορντ των Μιλγουόκι Μπακς δεν αποτελεί μόνο μια «καλαθομηχανή», γιατί παράλληλα «κόβει και χρήμα». Παράδειγμα, η νέα χορηγία την οποία εξασφάλισαν τα «ελάφια» χάρη στην επιβλητική παρουσία του μεγάλου τους σταρ στην πεντάδα τους, με έσοδο που εκτιμάται πως θα ξεπερνά ετησίως τα 10 εκατ. δολάρια. Την Παρασκευή το πρωί ανακοινώθηκε ο νέος σπόνσορας των Μπακς, η Motorola και το λογότυπο της εταιρίας εμφανίζεται πλέον –αρχής γεννομένης από τα ματς του Σαββάτου για τα play offs του Ν.Β.Α.- στο μπλουζάκι των παικτών.
Το … ΝΒΑ patch έχει την δική του σύντομη ιστορία στην «βιομηχανία των σπορ». Η ιδέα ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια. Το Ν.Β.Α. αποφάσισε από το 2017 να επιτρέψει στους 30 συλλόγους του την δυνατότητα να προσθέσουν μια διαφήμιση στο συγκεκριμένο σημείο της φανέλας (πέρα από το logo της Nike και το έμβλημα τους) στην προσπάθεια του να τους βοηθήσει να ενισχύσουν τα οικονομικά τους. Αρχικά μόλις 8-10 ομάδες είχαν αξιοποιήσει το νέο προνόμιο, αλλά στην πορεία ξεπεράσθηκαν οι επιφυλάξεις και ο αριθμός τους αυξήθηκε.
Τους τελευταίους μήνες μόνο 4 έμειναν χωρίς τέτοιο χορηγό: Οι Μιλγουόκι Μπακς, οι Χιούστον Ρόκετς, οι Σακραμέντο Κινγκς και οι Μινεσότα Τίμπεργουλβς, που διέκοψαν τις συνεργασίες τους, αντίστοιχα, με τις Harley Davidson, ROKiT Phones, Blue Diamond Almonds και Fitbit.
Ο Μπακς, μάλιστα, έπαιξαν όλη την σεζόν 2020-21 ως τώρα δίχως χορηγό, καθώς η αρχική συμφωνία της με την φημισμένη κατασκευάστρια των πανάκριβων μοτοσυκλετών Harley Davidson που υπογράφηκε το 2017 ολοκληρώθηκε πέρσι και δεν ανανεώθηκε.
Από το νέο τους deal –όπως αναφέρουν στελέχη του μάρκετινγκ από την αμερικανική αγορά- οι Μπακς θα βάζουν στα ταμεία τους περισσότερα από 10 εκατ. δολάρια την σεζόν, αφού, την διαπραγματευτική τους δυνατότητα ενίσχυσε το γεγονός ότι πριν ο δυο φορές MVP του ΝΒΑ, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, υπέγραψε το νέο πενταετές συμβόλαιο του με την ομάδα λίγο πριν ξεκινήσουν οι αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της «Μέκκας του μπάσκετ».
Η Motorola Mobility, είναι θυγατρική της κινεζικής εταιρείας τεχνολογίας Lenovo από το 2015, εδρεύει στο Σικάγο, συνεργάζεται επίσης με άλλες δυο ομάδες του Ν.Β.Α. (Μπρούκλιν Νετς, Ιντιάνα Πέισερς) και στο πλαίσιο της συμφωνίας της με τους Μπακς θα δει το brand της να φιγουράρει στα ριπλέι των παιχνιδιών και τις ψηφιακές οθόνες του γηπέδου τους.
«Είναι ο καλύτερος …πωλητής για τους Μπακς»
Ο επικεφαλής της επιχειρηματικής ανάπτυξης και στρατηγικής (Chief Business Development and Strategy Officer) των Μπακς , ο Matt Pazaras, αποκάλυψε στο δίκτυο CNBC ότι η του ομάδα είχε «σοβαρές συνομιλίες» με 5 ενδιαφερόμενες μεγάλες εταιρείες για την διαφήμιση στην φανέλα της, συζητήσεις οι οποίες άρχισαν –όχι τυχαία-μόλις ο Greek Freak είπε το «ναι» στο νέο συμβόλαιο του και υπέγραψε για την παραμονή του στο Μιλγουόκι.
Ο παράγοντας των Μπακς θύμισε με χιούμορ ότι ο Γιάννης Αντετοκούνμπο πάντα καυχιόταν πως ήταν ο καλύτερος πωλητής στην Ελλάδα (σ.σ. Αναφερόμενος, ίσως, στα πρώτα δύσκολα χρόνια της οικογενείας του, όταν ο ίδιος και τα αδέλφια του αναγκάζονταν να κάνουν τους πλανόδιους στους δρόμους της Αθήνας για να βγάλουν τα προς το ζην…) και πρόσθεσε με νόημα: «Και έτσι τώρα, θα τον κάνουμε τον καλύτερο πωλητή (salesperson) για τους Μπακς. Μας βοήθησε την Τρίτη. Αυτό μπορώ να σας πω…». Προφανώς, υπονοώντας την επιρροή που άσκησε ο 26χρονος σούπερ σταρ για την επιτυχή ολοκλήρωση του «χρυσού» deal…
Το οικονομικό όφελος των Μπακς από την χορηγία της Motorola υπερβαίνει τον μέσο όρο των 7-10 εκατ. δολαρίων από τις συμφωνίες του είδους για τις ομάδες του Ν.Β.Α., αν και απέχει από το ρεκόρ των Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς που καρπώθηκαν 20 εκατ. δολάρια την εποχή της αγωνιστικής παντοδυναμίας τους από την ιαπωνική εταιρία τεχνολογίας Rakuten για αυτή την …διαφημισούλα.
Τα χρήματα δεν ακούγονται πολλά, σε σύγκριση με τους τζίρους του Ν.Β.Α. στις καλές εποχές του, αλλά εν μέσω πανδημίας τέτοια deals φέρνουν μια ανακούφιση για τα ταμεία τους. Πόσο μάλλον όταν καλύπτουν τις απώλειες από τα εισιτήρια και τα άλλα προϊόντα που πουλιούνται σε ένα γήπεδο, τους μήνες που τα ματς έγιναν χωρίς οπαδούς στις κερκίδες ή ματαιώθηκαν. Κάθε ομάδα εκτιμάται ότι έχασε συνολικά -κατά μ.ο.- από 13,5 εκατ. δολάρια από τα έσοδα της ημέρας των αγώνων…
Στο τραπέζι έπεσε και η πρόταση να προστεθούν κι άλλοι χορηγοί στις φανέλες των «30» του Ν.Β.Α., στα πρότυπα των Ευρωπαίων, ενώ το …project-έκπληξη ήταν άλλο. Να μπουν σπόνσορες στις φανέλες των προπονήσεων και κάποιοι δεν άφησαν την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Οι Μπακς π.χ. θα «φορούν» το σήμα της Motorola και σε αυτές, σε αντίθεση με ότι συνέβη με την Harley Davidson…
Το συμβόλαιο, η απόσβεση και το project των 534 εκατ.
Οι άνθρωποι των Μπακς έχουν κάθε λόγο να λένε χαλάλι για το νέο 5ετές Supermax συμβόλαιο των 228,2 εκατ. δολαρίων που έδωσαν τον Δεκέμβριο στον Γιάννη, καθώς η …απόσβεση της επένδυσης βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Στα δικά του …καρφώματα και τρίποντα πόνταραν, άλλωστε, και για την απόδοση του νέου τους υπερσύγχρονου γηπέδου σε επίπεδο εσόδων όταν αποφάσιζαν την κατασκευή του νεόδμητου Wisconsin Entertainment and Sports Center, με χωρητικότητα 17.500 θεατών και κόστος 534 εκατ. δολαρίων. Αν δεν ήταν ο κορωνοϊός…
Διαβάστε ακόμη
Μαργκρέτε Βεστάγκερ αποκλειστικά στο Business Stories: «Κρατική βοήθεια και το 2022»
ΤUI Γερμανίας: Βλέπει μεγάλη αύξηση κρατήσεων τώρα για Ελλάδα και προσθέτει πτήσεις