Η αύξηση των πωλήσεων στις κονσόλες και τις εφαρμογές για κινητά δέχθηκε πλήγμα καθώς η «σκοτεινή» διάθεση εξαπλώνεται στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών ύψους 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τους FT.
Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών αξίας 200 δισ. δολαρίων αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη επιβράδυνση των τελευταίων 30 ετών, καθώς η τεράστια ανάπτυξη που οφείλεται στα παιχνίδια smartphone και την τελευταία γενιά κονσολών φτάνει στα όριά της.
Οι πωλήσεις υλικού επιβραδύνονται, με τη Sony να μειώνει τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις του PlayStation 5. Οι καταναλωτικές δαπάνες για παιχνίδια μέσω κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν πέρυσι, κατά 2% στα 107,3 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Data.ai, η οποία προβλέπει χαμηλή μονοψήφια ανάπτυξη το 2024.
Τα τελευταία τριμηνιαία στοιχεία από μερικούς από τους μεγαλύτερους εκδότες, συμπεριλαμβανομένων των Electronic Arts και Take Two, έχουν προσελκύσει τους επενδυτές. Εν τω μεταξύ, οι προγραμματιστές παιχνιδιών αναγκάστηκαν να περικόψουν χιλιάδες περισσότερες θέσεις εργασίας φέτος, αφού ήδη περιέκοψαν έως και 10.000 το 2023.
Η άνοδος από την τελευταία γενιά κονσολών PlayStation και Xbox που κυκλοφόρησαν το 2020 έχει μειωθεί και η παγκόσμια πτώση των πωλήσεων smartphone σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότεροι νέοι παίκτες που έρχονται στο διαδίκτυο σε αυτό που έχει γίνει το πιο προσοδοφόρο μέρος της βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τους FT.
Financial Times @ft: Game over? Industry suffers slowdown after decades-long winning streak – Financial Times. #aiact #GenAI #MachineLearning https://t.co/7yDBqIr5wM
— Nordic AI Artificial Intelligence Institute (@nordicinst) February 18, 2024
“Υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα κονσόλας στη βιομηχανία παιχνιδιών: κανείς δεν αγοράζει ένα Xbox, το PS5 έχει κορυφωθεί με το κόστος σημαντικών εκπτώσεων και όλοι περιμένουν το Switch 2.0″, δήλωσε ο Gareth Sutcliffe της Enders Analysis. ” Οι κονσόλες έχουν αποδείξει ότι δεν αποτελούν μοντέλο ανάπτυξης για το gaming – φτάνουν σε έναν πολύ σαφή αριθμό». Ο Phil Spencer, επικεφαλής της Microsoft Gaming, επεσήμανε μια πρόσφατη έκθεση του συγγραφέα τεχνολογίας και επενδυτή Matthew Ball, που δείχνει ότι η βιομηχανία παιχνιδιών αυξήθηκε κατά λιγότερο από 1% πέρυσι. Πρόσθεσε ότι η «θεμελιώδης ευκαιρία» για τον τομέα ήταν η εξεύρεση νέων πηγών ανάπτυξης μεταξύ των παικτών που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά μια κονσόλα 500 δολαρίων ή ένα παιχνίδι πακέτου 70 δολαρίων.
Αυτό έχει οδηγήσει σε μια εξάρτηση τύπου Χόλιγουντ από την επανεκκίνηση των ίδιων μεγάλων franchise από τη Sony, τη Microsoft, την Electronic Arts και άλλες μεγάλες εταιρείες παιχνιδιών. Ταυτόχρονα, οι γίγαντες της ψυχαγωγίας δείχνουν ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για το gaming – προσθέτοντας νέο ανταγωνισμό για τους υπάρχοντες παίκτες σε μια ολοένα και πιο συρρικνωμένη αγορά. Η Disney έκανε μια επένδυση 1,5 δισ. δολαρίων στον δημιουργό του Fortnite, Epic Games, αυτόν τον μήνα για να δημιουργήσει αυτό που ο επικεφαλής του στούντιο, Bob Iger, αποκάλεσε “ένα τεράστιο σύμπαν της Disney που θα είναι για gaming και για παιχνίδι”, ενώ το Netflix επεκτείνει επίσης την προσφορά παιχνιδιών του. “Ακριβώς όπως παίρνουμε την IP μας από τις ταινίες και την τηλεόρασή μας, αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνουμε στα παιχνίδια”, δήλωσε ο Iger στους αναλυτές μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας Epic, επισημαίνοντας τις δημογραφικές τάσεις που έδειξαν ότι οι νεότεροι καταναλωτές ξοδεύουν εξίσου χρόνο σε παιχνίδια όπως και στην τηλεόραση και τις ταινίες.
Η αίσθηση της κρίσης σε ολόκληρο τον τομέα των παιχνιδιών έρχεται σε έντονη αντίθεση με την ανάπτυξη που επιτεύχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, η οποία επέτρεψε σε πολλούς κλειδωμένους καταναλωτές να ξοδέψουν τον πλεονάζοντα χρόνο και χρήμα τους σε παιχνίδια. Αυτή η κορυφή σηματοδότησε το αποκορύφωμα ενός νικηφόρου σερί για την επιχείρηση ψηφιακής ψυχαγωγίας που ξεκίνησε με το αρχικό PlayStation στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και επιταχύνθηκε περαιτέρω από το iPhone της Apple. Πολλοί στη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών αναμενόταν να ανακάμψουν γρήγορα μετά την πτώση του 2022 μετά την πανδημία αλλά το περασμένο έτος δεν απέδωσε την ανάπτυξη που αρχικά ήλπιζαν. Και, πλέον, περιμένουν να δουν πώς θα κινηθούν το 2024.
Διαβάστε ακόμη
Συντάξεις: Από ψηφιακό… κόσκινο οι ελεύθεροι επαγγελματίες με οφειλές
Εξοικονομώ – Αλλάζω συσκευή για επιχειρήσεις: Πού γίνονται οι αιτήσεις – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Χατζηδάκης – Ecofin: Οι προτάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ