Eδώ και πολλά χρόνια τα γαλλικά καταστήματα Pret à Porter αποτελούν μέρος της γαλλικής καθημερινότητας, πλέον όμως εκατοντάδες καταστήματα κλείνουν και χιλιάδες εργαζόμενοι απολύονται τα τελευταία δύο χρόνια. Η κυβέρνηση θέλει τώρα να τους σώσει και να προσπαθήσει να αναζωπυρώσει τη γαλλική «ιδιοφυΐα» της μόδας.
Το νέο έτος το γαλλικό υπουργείο Οικονομίας θα παρουσιάσει ένα «σχέδιο για τη μόδα και την ένδυση», σύμφωνα με έναν αξιωματούχο από το υπουργικό συμβούλιο του υπουργικού συμβουλίου της υπουργού ΜΜΕ Ολιβιά Γκρεγκουάρ, ο οποίος μίλησε στο Politico.
Το σχέδιο βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο καθώς η Γκρεγκουάρ και ο υπουργός βιομηχανίας Ρολάντ Λεσκούρ θα αναζητήσουν ιδέες σε συναντήσεις με εκπροσώπους του κλάδου τις επόμενες εβδομάδες. Ενώ οι θρυλικοί οίκοι πολυτελείας της Γαλλίας όπως η Louis Vuitton και η Hermès συνεχίζουν να αναπτύσσονται, οι γαλλικές εταιρείες μεσαίας κατηγορίας παλεύουν να επιβιώσου από τον ανταγωνισμό με φθηνότερα καταστήματα και διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η λιθουανική ειδική στα μεταχειρισμένα Vinted ή η εξαιρετικά φθηνή κινεζική Shein.
Είναι ενδεικτικό ότι όλο και περισσότερες γαλλικές εταιρείες κλείνουν τα μαγαζιά τους. Το 2023, οι γαλλικές εταιρείες ρούχων και υποδημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Naf Naf, Kookaï, André και Minelli, δεν είχαν άλλη επιλογή από το να εισέλθουν σε διαδικασίες αναδιάρθρωσης. Πέρυσι ήταν η σειρά του κολοσσού ρούχων Camaïeu, ο οποίος απέλυσε περισσότερους από 2.000 υπαλλήλους.
Την ίδια στιγμή, διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Vinted ή η Shein κατακτούν τη γαλλική αγορά. Πλέον, οι επί χρόνια καταναλωτές ρούχων αυτών των εταιρειών έχουν στραφεί στις φθηνότερες λύσεις χωρίς να ανησυχούν ιδιαίτερα για ο μέλλον των πρώην αγαπημένων τους brand.
Η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης και η άνοδος των διαδικτυακών αγορών είναι ένας από τους κύριους λόγους πίσω από την κρίση των παραδοσιακών γαλλικών εμπορικών σημάτων, συμφωνούν οι ειδικοί.
Σύμφωνα με έρευνες , οι περιορισμοί του προϋπολογισμού είναι ο κύριος λόγος που ωθεί τους Γάλλους να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα, ακολουθούμενο από περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο όγκος των πωλήσεων μόδας σε φυσικά μαγαζιά μειώθηκε κατά σχεδόν 5% από έτος σε έτος, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις από μη γαλλικούς ιστότοπους όπως το Vinted και το Shein αυξήθηκαν κατά πάνω από 3% τοις εκατό, σύμφωνα με μια έρευνα.
Ο κλάδος υποφέρει από τριπλό ανταγωνισμό από διαδικτυακές πλατφόρμες, μεταχειρισμένα αγαθά και πολυτελή ρούχα, συμφώνησε ο Γιαν Ριβοαλάν, πρόεδρος της Γαλλικής Ομοσπονδίας Γυναικείων Pret à Porter. Το Νο. 1 μέλημά του δεν είναι το Vinted, αλλά το Shein, η κινεζική ιστοσελίδα όπου μπορείς να αγοράσεις μια φούστα με 5€.
«Δίνουν την εντύπωση ότι η μόδα μπορεί να είναι τόσο φθηνή, αλλά γίνεται σε βάρος των κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων», είπε, προτείνοντας νέα μέτρα όπως υψηλότερους φόρους εισαγωγής ή επιβολή τελών για την επιστροφή αγαθών.
Η επιτυχία του Shein τράβηξε ήδη την προσοχή της γαλλικής κυβέρνησης νωρίτερα φέτος με τον Γάλλο Υπουργό Οικονομίας Μπρούνο Λα Μερ να ζητά από τις αρχές καταπολέμησης της απάτης να ερευνήσουν την κινεζική επωνυμία για πιθανές αντιανταγωνιστικές πρακτικές τιμών.
Διαβάστε ακόμη
Ποιοι εφοπλιστές, επιχειρηματίες και ξενοδόχοι χάνουν τα ακίνητά τους (pics)
Τιμολόγια: «Κλειδώνουν» οι τιμές στο ρεύμα για τον Ιανουάριο με τιμολόγια-έκπληξη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ