Οι τίτλοι τέλους έπεσαν σε ένα από τα «σήριαλ» της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, το οποίο αφορούσε την τύχη συγκροτήματος κατοικιών στο Κεφαλάρι. Το εν λόγω συγκρότημα ανήκε, ωστόσο, στην τεχνική εταιρεία «Ιόνιος» συμφερόντων του πάλαι ποτέ κραταιού εργολάβου Γιάννη Μαρούλη.
Εδώ και έναν περίπου χρόνο οι 8 μεζονέτες εμβαδού από 361,78 τ.μ. η μικρότερη έως και 430,25 τ.μ. η μεγαλύτερη, άρχισαν να βγαίνουν στο σφυρί, με τις αρχικές τιμές τους να κυμαίνονται από 578.000 ευρώ έως 728.000 και με τη συνολική τιμή εκκίνησης να διαμορφώνεται σε 5.014.500 ευρώ.
Οι διαδοχικοί πλειστηριασμοί που έγιναν ήταν άγονοι μέχρι την Τετάρτη 3 Μαΐου, που «χτυπήθηκαν» με 1 ευρώ πάνω από την τιμή πρώτης προσφοράς για καθεμιά. Η διαφορά βέβαια ήταν ότι πλέον οι τιμές είχαν υποχωρήσει κατά 35% σε σχέση με τις αρχικές.
Έτσι κυμαίνονταν από 375.700 ευρώ για τη μικρότερη μέχρι 473.200 ευρώ για τη μεγαλύτερη και με το συνολικό τίμημα για την κατακύρωση να φτάνει τα 3.259.433 ευρώ, δηλαδή μειωμένο κατά 1.755.067 ευρώ…
Το συγκρότημα στο Κεφαλάρι
Το συγκεκριμένο συγκρότημα πολυτελών μεζονετών θεωρείτο ένα από τα βασικά «ασημικά» της «Ιόνιος», αν και ήταν φορτωμένο με χρέη, υποθήκες και κατασχέσεις. Πρόκειται ειδικότερα για οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο, έκτασης 2.022 τ.μ., που βρίσκεται στο Κεφαλάρι μέσα στο εγκεκριμένο σχέδιο της πόλεως Κηφισιάς. Το οικόπεδο είναι διαμπερές με προσόψεις επί των οδών Κερκύρας και Ζακύνθου.
Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης μέσα στο οικόπεδο έχει οικοδομηθεί ένα συγκρότημα κατοικιών 8 κατοικιών τύπου maisonnette, με 2 υπόγεια. Οι συγκεκριμένες κατοικίες ανήκουν ανά τέσσερες σε δύο κτίρια. Το ένα έχει πρόσωπο επί της οδού Ζακύνθου, ενώ το δεύτερο επί της οδού Κερκύρας.
Σημειώνεται ότι λόγω της μεγάλης κλίσης του εδάφους, το Α’ υπόγειο βρίσκεται στην φυσική στάθμη του εδάφους, ενώ έχει κατασκευασθεί αυθαιρέτως σοφίτα κάτωθεν της κεραμοσκεπούς στέγης σε όλες τις κατοικίες.
Όπως τονιζόταν στην έκθεση εκτίμησης, από τις τιμές εκκίνησης είχαν αφαιρεθεί τα υπολογιζόμενα ποσά για τα πρόστιμα τακτοποίησης των αυθαιρεσιών, καθώς και για το κόστος αποπεράτωσης σε ορισμένες από τις μεζονέτες.
Η άνοδος και η πτώση
Υπενθυμίζεται ότι πριν χρόνια ο Γιάννης Μαρούλης συγκαταλεγόταν στους ισχυρούς εργολάβους που μοιράζονταν την «πίτα» των μεγάλων έργων.
Με «όχημα» την ΑΕΓΕΚ, την οποία απέκτησε μετά την πτώχευσή της το 2007, κέρδισε μεγάλα συμβόλαια κυρίως μέσα από την πολιτική των υψηλών εκπτώσεων. Ανάμεσα σε αυτά και το… πολύπαθο μετρό Θεσσαλονίκης, όπου επικράτησε σε κοινοπραξία με τις ιταλικές Impregilo και Seli-Ansaldo.
Tούτο όμως ήταν και η αρχή της περιπέτειας, καθώς ο «εκτροχιασμός» του έργου, οδήγησε σε δικαστικές διαμάχες με την Aττικό Mετρό για αιτήματα αποζημίωσης και τελικά στη «διαδοχή» των αρχικών αναδόχων από την Άκτωρ. Στην πορεία η ΑΕΓΕΚ πτώχευσε για δεύτερη φορά στην ιστορία της.
Αντίστοιχη πορεία είχε και η Ιόνιος Τεχνική, που ανέλαβε και αυτή μεγάλα έργα, όπως αυτό της Aμβρακίας Oδού, αλλά στη συνέχεια κηρύχθηκε έκπτωτη καθώς αδυνατούσε να τα ολοκληρώσει.
Το οικονομικό αδιέξοδο που ήρθε τα επόμενα χρόνια οδήγησε τα assets του Γ. Μαρούλη και της Ιόνιος Α.Ε. στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Διαβάστε ακόμη
Μπαίνει νέος ισχυρός μέτοχος στο μεγάλο ηλεκτρικό καλώδιο της Κρήτης
Ζόραν Μπογκντάνοβιτς (Coca Cola HBC): Οι ανατιμήσεις άρχισαν να επηρεάζουν αρνητικά την κατανάλωση
Νέο «κανόνι» απειλεί τον αμερικανικό τραπεζικό κλάδο – Θύμα και η PacWest
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ