Το δύσκολο εγχείρημα της ενοποίησης του ομίλου Andromeda και των Νηρέα, Σελόντα, Περσέα, ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση σε έναν κλάδο που αποτελούσε κάποτε «αιχμή» της ελληνικής εξωστρέφειας, των ιχθυοκαλλιεργειών, σχεδόν ολοκληρώθηκε. Αυτό ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Andromeda Sea Food κ. Alex Myer, γνωστοποιώντας παράλληλα πως το νέο σχήμα που αποτελεί μία απ’ τις ηγέτιδες, αν όχι την ηγέτιδα δύναμη στη Μεσόγειο, αλλάζει όνομα και ταυτότητα. Πλέον ονομάζεται “AVRAMAR”, το οποίο βγαίνει απ’ τον συνδυασμό της ελληνικής λέξης «ΑΥΡΑ», δηλαδή «απαλός αέρας» και της ισπανικής λέξης “MAR” που σημαίνει «θάλασσα».
Και έτσι, όπως ειπε ο κ. Myers κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, ο όμιλος ξεκινά μία «φρέσκια» αρχή με στόχο να πρωταγωνιστήσει αφενός σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές της Μεσογείου, όπου ήδη έχει παρουσία η εταιρεία – Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα και Γαλλία -, να επεκταθεί περαιτέρω στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, Μ. Ανατολή, να διεισδύσει στην Β. Αμερική και παράλληλλα να αναπτύξει ένα νέο χαρτοφυλάκιο προϊόντων «προστιθέμενης αξίας», όπου θα κυριαρχούν τα φιλεταρισμένα ψάρια, συσκευασμένα για πώληση μέσω της λιανικής.
Στο πλαίσιο αυτό από φέτος κιόλας θα τρέξει ένα πρόγραμμα επενδύσεων που θα φτάσει ως τα 25 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, τη συσκευασία και την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας
Σημειώνεται πως με συνολικό όγκος παραγωγής άνω των 70.000 τόνων και με παρουσία σε περισσότερες από 30 αγορές, η AVRAMAR, όπως μετονομάστηκε πλέον ο όμιλος Andromeda, αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στην παραγωγή σε Λαβράκι και Τσιπούρα, αλλά και το μεγαλύτερο παραγωγό μεσογειακών ψαριών. Έδρα του ομίλου παραμένει η Βαλένσια στην Ισπανία και κάτω απ’ την ομπρέλα του υπάρχουν οι θυγατρικές Avramar Spain και Avramar Greece. Η τελευταία ουσιαστικά αποτελεί όμως και το μεγαλύτερο κομμάτι δραστηριοποίησης του ομίλου αφού απασχολεί περίπου 1.900 απ’ τους συνολικά 2.300 εργαζόμενους, διαθέτει τις μεγαλύτερες υποδομές και παράγει πάνω απ’ το 80% του συνολικού όγκου των προϊόντων. Ωστόσο η ισπανική αγορά είναι αυτή που απορροφά τις μεγαλύτερες πωλήσεις φθάνοντας περίπου το 30% επί του συνόλου σχεδόν των 400 εκατ. ευρώ που επέτυχε πέρυσι ο όμιλος.
Ο κ. Myers εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία του νέου σχήματος, λέγοντας πως «πατάει» πάνω σε γερές βάσεις Ανέφερε μάλιστα πως πέρυσι παρά τη δραματική μείωση των πωλήσεων κατά 30% στο διάστημα Μαρτίου – Ιουνίου λόγω του lockdown στο HORECA και τα προβλήματα στις μονάδες παραγωγής στην Ισπανία από τον τυφώνα Gloria, το σχήμα κατάφερε να συγκρατήσει τελικά τις απώλειες εσόδων σε περίπου 5%. Κάτι για το οποίο βοήθησαν η αύξηση στις πωλήσεις στη λιανική αλλά και οι περισσότερες εξαγωγές.
Για φέτος ο ίδιος εκτιμά ότι το α’ εξάμηνο θα εξακολουθήσει να είναι δύσκολο με αρκετές προκλήσεις με την ελπίδα ότι απ’ το β’ εξάμηνο και μετά η κατάσταση με την πανδημία και κατ’ επέκταση η αγορά του HORECA ίσως ομαλοποιηθούν. Η κύρια πρόβλεψη πάντως είναι ότι φέτος ο τζίρος ίσως ξεπεράσει οριακά τα 400 εκατ. ευρώ ενώ στόχος παραμένει το 2021 να αποτελέσει και την πρώτη χρονιά κερδοφορίας του νέου σχήματος.
Διαβάστε ακόμη:
Το «σχέδιo – ανάσα» για την οικονομία που θα παρουσιαστεί στους θεσμούς
Ελλάκτωρ: Η ώρα των αποφάσεων για τους εφοπλιστές μία μέρα πριν από την γενική συνέλευση