Υπάρχουν στις μέρες μας επιχειρηματικές ιδέες που να είναι win-win-win-win; Να κερδίζει δηλαδή ο επιχειρηματίας, ο καταναλωτής, το περιβάλλον και κατ΄επέκταση η οικονομία;
Κι όμως η απάντηση είναι «ναι» και ενσαρκώνεται με τη FoodBag την πρώτη ελληνική εφαρμογή, κατά της σπατάλης φαγητού.
Η ιδέα είναι απλή, η FoodBag φέρνει τους καταναλωτές σε επαφή με φούρνους, ξενοδοχεία, σούπερ μάρκετ και εστιατόρια. Όλες οι επιχειρήσεις έχουν κάτι κοινό: Στο τέλος της ημέρας τους απομένει φρέσκο φαγητό, το οποίο ωστόσο δεν θα μπορούν να πουλήσουν την επόμενη μέρα, αν θέλουν να κρατήσουν την ποιότητά τους σε υψηλά επίπεδα.
Ετσι λοιπόν «οι καταναλωτές μπαίνουν στην εφαρμογή FoodBag, βρίσκουν συνεργαζόμενες επιχειρήσεις κοντά τους, πληρώνουν τη σακούλα με το φαγητό που θα έμενε και το παραλαμβάνουν από κοντά», αναφέρουν μιλώντας στο newmoney οι συνιδρυτές της Foodbag Κωνσταντίνος Μαγκανιάρης και Λάουρα Κυριαζοπούλου.
Τι κερδίζουν από τη μεριά τους οι χρήστες της Foodbag ή αλλιώς FoodBagger όπως τους αποκαλούν; «Έκπτωση, 55-75% στα προϊόντα που λαμβάνουν, γνωριμία με νέα καταστήματα που αλλιώς ίσως να μην προτιμούσαν και ηθική ικανοποίηση ότι με αυτή τους την επιλογή βοηθούν το περιβάλλον μέσω του περιορισμού του food waste», τονίζει ο κ. Μαγκανιάρης, ο οποίος είναι και CEO της εταιρείας.
«Από τη μεριά τους οι επιχειρήσεις (ή αλλιώς FoodHeroes) βγάζουν κέρδος από τρόφιμα που θα πετάγονταν και ταυτόχρονα διαφημίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Foodbag», αναφέρει η κ. Κυριαζοπούλου η οποία κατέχει τη θέση της CMO.
«Μάλιστα τα προϊόντα που βρίσκονται στη σακούλα είναι έκπληξη για τους καταναλωτές», επισημαίνει ο κ. Μαγκανιάρης. «Αρχικά θεωρούμε ότι το στοιχείο του μυστηρίου στην όλη διαδικασία είναι ωραίο, αλλά ο κυριότερος λόγος είναι ότι με αυτόν τον τρόπο πραγματικά διασφαλίζουμε ότι δεν θα υπάρχει σπατάλη φαγητού», συμπληρώνει.
«Αν κάποιος έχει παραγγείλει μια σακούλα όπου ξέρει ότι για παράδειγμα έχει μέσα, μια σαλάτα, δυο σάντουιτς και ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης, και πριν πάει να την παραλάβει, έρθει ένας πελάτης στο μαγαζί και ζητήσει να αγοράσει τη σαλάτα, τότε το κατάστημα θα αναγκαστεί να φτιάξει μια καινούργια, για να έχει δυο», εξηγεί. «Ενώ με αυτόν τον τρόπο παίρνει πραγματικά ό,τι θα πεταγόταν μετά το τέλος της ημέρας», αναφέρει. «Άλλωστε οι σακούλες είναι διαθέσιμες λίγες ώρες πριν το κλείσιμο των καταστημάτων».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πως γεννήθηκε όμως η ιδέα της Foodbag; Τόσο η κ. Κυριαζοπούλου, όσο και ο κ. Μαγκανιάρης είναι νέοι Έλληνες που ζούσαν στο εξωτερικό. «Γενικά είμαστε και οι δυο πολύ ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά τη σπατάλη φαγητού, αλλά και το περιβάλλον γενικότερα», τονίζει η κ. Κυριαζοπούλου. «Παράλληλα είδαμε ότι υπήρχαν παρόμοιες δράσεις στις χώρες που ζούσαμε και αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο και εμείς στην Ελλάδα», προσθέτει.
Ετσι λοιπόν γύρισαν πίσω, βρήκαν την κατάλληλη ομάδα και ίδρυσαν την Foodbag.
«Στην αρχή ήταν δύσκολο να πείσουμε εταιρείες να μας εμπιστευτούν, επειδή δεν είχαμε ακόμη άλλες», λέει η κ. Κυριαζοπούλου.
Ωστόσο φαίνεται πως γρήγορα τα κατάφεραν καθώς όπως σημειώνει ο κ. Μαγκανιάρης «σε μόλις δύο χρόνια λειτουργίας, έχουν πάνω από 100.000 χρήστες και συνεργάζονται με περισσότερες από 500 επιχειρήσεις σε όλη την επικράτεια».
Να σημειωθεί ότι πρόκειται, όπως εξηγούν για μία δράση που βοηθά και σε συνολικό επίπεδο την Ελλάδα, η οποία κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις της ΕΕ, όσον αφορά την κατά κεφαλήν σπατάλη φαγητού. Παράλληλα η εταιρεία τους συμβάλλει στην εξάλειψη της επισιτιστικής κρίσης και την εξοικονόμηση ενέργειας και πρώτων υλών.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν έχουν απευθυνθεί σε επενδυτές, καθώς όλη η εταιρεία έχει στηθεί με ιδία κεφάλαια. «H FoodBag μεγαλώνει μέρα με τη μέρα και δεν έχει χρειαστεί μέχρι στιγμής να μπει κάποιος επενδυτής» αναφέρει ο κ. Μαγκανιάρης.

Αναφορικά με τα μελλοντικά τους σχέδια, όπως λένε οι συνιδρυτές θέλουν η εταιρεία τους να συνεχίζει να αναπτύσσεται σε όλη τη χώρα. Βέβαια το όραμα τους είναι μεγαλύτερο από ένα επιχειρηματικό πλάνο: Ένας κόσμος χωρίς σπατάλη τροφίμων.
Διαβάστε ακόμη
Το «απόλυτο κτίριο στη Βουλιαγμένη» πωλείται σε τιμή πάνω από 15.000 ευρώ το τετραγωνικό (pics)
«Alerts», κλήσεις και «Pop Ups» από την ΑΑΔΕ για να εισπράξει από όσους χρωστάνε
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα