search icon

business stories

«Φλέβα χρυσού» για τη Ρεάλ ο Μπέλινγκχαμ: 170,5 εκατ. ευρώ η αξία του από… 3 εκατ. το 2019 (pics)

Τα πρώτα μεγάλα deals με τις Adidas, Louis Vuitton και η «πολιορκία» από τους χορηγούς για το νέο Golden Boy του ποδοσφαίρου. Ποιο ρεκόρ του Κριστιάνο Ρονάλντο πρόλαβε να σπάσει

Ένα από τα πολυτιμότερα assets μιας ομάδας αποτελούν πολλές φορές οι ίδιοι οι ποδοσφαιριστές τους, όχι μόνο -για παράδειγμα- ένα σύγχρονο ιδιόκτητο γήπεδο ή το ίδιο το brand τους. Δαπανούν μεν συχνά δεκάδες εκατομμύρια οι διάφοροι μεγάλοι σύλλογοι για την απόκτηση ενός σταρ των γηπέδων ή για να πληρώσουν το συμβόλαιό του, χωρίς να θεωρείται πάντα βέβαιο αν θα καταφέρουν να πετύχουν την απόσβεση της κάθε επένδυσής τους. Όταν όμως η αξία ενός παίκτη εκτινάσσεται, αυτομάτως το «μαγαζί» βγαίνει πολλαπλά κερδισμένο.

Στην περίπτωση του Τζουντ Μπέλινγκχαμ, η Ρεάλ Μαδρίτης και ο πρόεδρός της Φλορεντίνο Πέρεθ (μεγαλοκατασκευαστής, με business και στην Ελλάδα) φαίνεται ότι ανακάλυψαν «φλέβα ποδοσφαιρικού χρυσού», καθώς ο 20χρονος Άγγλος διεθνής επιθετικός μέσος της κοστολογείται ήδη στα 170,5 εκατ. ευρώ (πηγή: Football Benchmark), όταν στο ξεκίνημα ουσιαστικά της καριέρας του, μόλις πριν από μια 4ετία, το Νοέμβριο του 2019, η τιμή του δεν ξεπερνούσε τα… 3 εκατ. ευρώ.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα, με λίγα λόγια, το market value του Μπέλινγκχαμ πολλαπλασιάστηκε «επί 57» περίπου, με μια αύξηση ρεκόρ ύψους 5.700%, επίδοση που δύσκολα συναντά κανείς στην αγορά.

Στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, οι Ισπανοί ανακοίνωσαν την συμφωνία τους με την Ντόρτμουντ για την μεταγραφή του αντί ποσού 103 εκατ. ευρώ, συν bonus που μπορούν να ανεβάσουν το ποσό κατά 30%, ενώ οι Γερμανοί τον είχαν κάνει δικό τους στα 17 του, καταβάλλοντας προς την βρετανική Μπέρμινγχαμ το ποσό των 30 εκατ. ευρώ.

Οι δε Άγγλοι προνόησαν και κράτησαν έναν ποσοστό μεταπώλησης, όταν τον πούλησαν, κάτι που σημαίνει ότι εισέπραξαν –σύμφωνα με την Mirror- επιπλέον 11,5 εκατ. ευρώ από το νέο deal μεταξύ Ρεάλ και Ντόρτμουντ. Η αγωνιστική εξέλιξη του Μπέλινγκχαμ, σε συνδυασμό με τα οικονομικά στοιχεία που την «συνοδεύουν», δείχνουν ότι η θεαματική ως τώρα πορεία του, θα παραμείνει (μάλλον) ανοδική και για τα επόμενα χρόνια:


Ως ποδοσφαιριστής της Μπέρμινγχαμ ανέβασε την τιμή του από τα 3 εκατ. ευρώ στα 15 εκατ. ευρώ (Φεβρουάριος 2020) μέσα σε τρεις μήνες και μετά από την μετακίνησή του στην Ντόρτμουντ είδε τον δείκτη της αξίας του στο «ποδοσφαιρικό χρηματιστήριο» να πηγαίνει στα ύψη, από 22,2 εκατ. ευρώ τον Αύγουστο του 2020, στα 146,9 εκατ. τον Ιανουάριο του 2023 και στην συνέχεια ως μέλος του ρόστερ της Ρεάλ από 152,3 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2023, στα 170,5 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2023.

Τα ποσά είναι ενδεικτικά, καθώς το τελικό αντίτιμο μιας μεταγραφής ή η συμφωνία για τις ετήσιες απολαβές ενός άσου, προκύπτουν ύστερα από διαπραγματεύσεις και συνήθως η αξία του προσδιορίζεται και από τις δυο αυτές παραμέτρους. Δηλαδή, από το συνολικό κόστος της «διπλής συναλλαγής», με την προηγούμενη ομάδα του και τον ίδιο…

Το γεγονός είναι ότι η «βασίλισσα» διαθέτει στο δυναμικό της τον 2ο ακριβότερο ποδοσφαιριστή παγκοσμίως πλέον, πίσω από τον Νορβηγό Έρλινγκ Χάαλαντ της Μάντσεστερ Σίτι, με αποτίμηση 194,3 εκατ. ευρώ και «κυνηγά» τον Κιλιάν Εμπαπέ από την Παρί Σε Ζερμέν.

Το «πάρτι» των χορηγών και το συμβόλαιο

«Νέος Κριστιάνο Ρονάλντο», ο Τζουντ Μπέλινγκχαμ στη Μαδρίτη; Αν και είναι σαφώς πολύ νωρίς για τέτοιες συγκρίσεις, ο Βρετανός σταρ διεκδικεί τον τίτλο του νέου ηγέτη μιας από τις πιο φημισμένες ποδοσφαιρικές ομάδες του πλανήτη, αφού στο ξεκίνημά του, σε μια πολύ «δυνατή» σεζόν, ξεπέρασε αυτό του Πορτογάλου σταρ στη Ρεάλ, το μακρινό 2009, με 14 γκολ στα 15 πρώτα ματς (έναντι 13 του CR7 και του μυθικού Αλφρέδο Ντι Στέφανο) έως τα τέλη Νοεμβρίου και 17 σε 24 σήμερα.

Ο μισθός του στην Ισπανία υπολογίζεται σε 400.577 ευρώ την εβδομάδα, συν 80.192 ευρώ bonus, προ φόρων (20.830.000 ευρώ τη σεζόν, με bonus 4.170.00 ευρώ, ή 124.980.000 ευρώ με αθροιστικά, με bonus 25.020.000 ευρώ, για το 6ετές συμβόλαιο έως το 2029, με φημολογούμενη ρήτρα ύψους 1 δισ. ευρώ).
Το διεθνές αθλητικό μάρκετινγκ βρήκε ταυτόχρονα στο πρόσωπό του το νέο του πρωταγωνιστή και οι χορηγοί δεν άργησαν να στήσουν τον δικό τους «χορό εκατομμυρίων» γύρω από τα πόδια του.

Ή τουλάχιστον, ετοιμάζονται να το κάνουν. Το portfolio του 20χρονου Μπέλινγκχαμ θεωρείται ακόμα περιορισμένο, αλλά προφανώς τώρα ανοίγονται οι μεγάλοι ορίζοντες μπροστά του. Ρεπορτάζ τον εμφάνιζαν μέχρι το φθινόπωρο να εισπράττει μόλις 3 εκατ. ευρώ το χρόνο από τους σπόνσορές του, σχεδόν όλα μόνο από την Adidas.

Πριν από ενάμιση μήνα ωστόσο οι φήμες τον ήθελαν να υπογράφει ένα συμβόλαιο συνολικής αξίας πολλών εκατομμυρίων λιρών με τον γαλλικό οίκο luxury μόδας Louis Vuitton, ο οποίος έχει συνεργασθεί με τους Μέσι, Ρονάλντο και παλαιότερα με τους Πελέ, Μαραντόνα, Ζιντάν.
Προηγήθηκαν οι εμφανίσεις του σε εκδηλώσεις υψηλού προφίλ, όπως ήταν η επίδειξη ανδρικών ενδυμάτων της Louis Vuitton στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, νωρίτερα το 2023, ή φορώντας ένα πολυτελές κοστούμι της κατά την βράβευσή του με το Kopa Trophy στο γκαλά της Χρυσής Μπάλας, με τον διεθνή τύπο να σχολιάζει ότι «όσα αγγίζει ο Μπέλινγκχαμ μετατρέπονται σε χρυσό», σαν ένας νέος «βασιλιάς Μίδας», εντός και εκτός γηπέδων.

Πριν από την φερόμενη συμφωνία του με την LV, το νέο «αστέρι» της La Liga έχει από το 2020 καταγεγραμμένο στο ενεργητικό του το deal με τον γερμανικό «κολοσσό» της αθλητικής υπόδησης και ένδυσης, Adidas, ως πρόσωπο εσχάτως και της νέας καμπάνιας για το premium μοντέλο παπουτσιού Predator.
Στο πρόσφατο παρελθόν ο Άγγλος ποδοσφαιριστής έλαβε μέρος σε φωτογράφηση της Gucci, στο πλαίσιο συνεργασίας με την Adidas, όπως και άλλοι σταρ της μπάλας, με τον ιταλικό οίκο ένδυσης να «πρεσάρει» από την πλευρά του τον Μπέλινγκχαμ. Δημοσιεύματα τον έχουν συνδέσει πάντως και με άλλα brands ή εταιρείες όπως τα FIFA ‘23, SWM Exclusive, EA Sports κ.ά.

Τα αυτοκίνητα του; Στην Ντόρτμουντ οδηγούσε Mercedes, αλλά και στην Ισπανία δεν «ξέφυγε» από τις γερμανικές μάρκες, διότι παρέλαβε μια από τις BMW που παίρνουν οι παίκτες της Ρεάλ την εκ των χορηγών του συλλόγου αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε ακόμη 

Αλλάζουν όλα στα τεκμήρια διαβίωσης – Έρχεται επανεξέταση και «κούρεμα»

Fraport Greece: Αγγιξαν τα 34 εκατ. οι επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το 2023 – Μόνη χαμένη η Μύκονος (γράφημα)

Καμπανάκι στο Νταβός για την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: «Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα νιώσουν τον πόνο»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version