Σε έναν ιδιότυπο πόλεμο τιμών επιδίδονται οι αλυσίδες fast-food αυτό το καλοκαίρι, καθώς οι Αμερικανοί περιορίζουν το φαγητό έξω… Ενώ οι μειώσεις θα μπορούσαν να βλάψουν όλους τους παίκτες της αγοράς, φαίνεται ότι η McDonald’s, με το πλούσιο περιθώριο κέρδους και τις ταμειακές ροές της, βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να αναδειχθεί νικητής.

Όπως γράφει το Barron’s τα εστιατόρια γρήγορου φαγητού ανέβασαν επιθετικά τις τιμές τα τελευταία δύο χρόνια, ξεπερνώντας τόσο το κόστος των παντοπωλείων και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και το φαγητό σε εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης.

Τώρα, οι αλυσίδες κάνουν εκπτώσεις για να φέρουν πίσω τους πελάτες τους. Το Burger King έκανε το ντεμπούτο του για το γεύμα 5$ Your Way νωρίτερα αυτόν τον μήνα, το οποίο ισοδυναμεί με έκπτωση περίπου 30%. Τα McDonald’s κυκλοφόρησαν ένα γεύμα αξίας 5 $. Η Wendy’s, που πουλούσε ήδη το γεύμα της Biggie Bag σε αυτή την τιμή, ξεκίνησε μια προσφορά πρωινού $3 τον Μάιο.

«Η απλή, εθνικά διαφημιζόμενη, προσφορά με βάση τις τιμές παραμένει σημαντική», λέει ο αναλυτής της Morgan Stanley, Brian Harbour. «Οι πελάτες δεν είναι πάντα τόσο εξελιγμένοι και οι περισσότεροι δεν χρησιμοποιούν την εφαρμογή σε παραδοσιακό γρήγορο φαγητό, πράγμα που σημαίνει ότι μια κύρια προσφορά εθνικής αξίας έχει πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια».

Αλλά αυτές οι προσφορές θα μπορούσαν να μειώσουν τα κέρδη και ήδη ορισμένοι franchisees των fast food εκφράζουν ανησυχίες.

«Απλώς δεν υπάρχει αρκετό κέρδος για έκπτωση 30% ώστε αυτό το μοντέλο να είναι βιώσιμο. Απαιτεί την οικονομική συνεισφορά της McDonald’s», έγραψε η National Owners Association, μια ομάδα υπεράσπισης που εκπροσωπεί περισσότερους από 1.000 τοπικούς φορείς, σε επιστολή προς τα μέλη της.

«Αυτό που συμβαίνει τώρα στην κατηγορία των burger είναι ένας αγώνας προς τον πάτο, με όλες αυτές τις εταιρείες να κάνουν εκπτώσεις για να προσπαθήσουν να διατηρήσουν μερίδιο αγοράς», λέει ο αναλυτής της BTIG, Peter Saleh. «Αυτό δεν είναι ένα κερδοφόρο εγχείρημα».

Ωστόσο, οι εταιρείες ελπίζουν ότι οι ζημιογόνες συμφωνίες θα μπορούσαν να δείξουν στο κοινό ότι εξακολουθούν να είναι ασυναγώνιστες όταν πρόκειται για φθηνά γεύματα.

«Αν κοιτάξετε τις ειδήσεις για τα McDonald’s τους τελευταίους μήνες, όλα έχουν να κάνουν με το πόσο ακριβά έχουν γίνει», λέει ο Saleh. «Ήθελαν να αλλάξουν αυτό το αφήγημα».

Σύμφωνα με μια μελέτη από το LendingTree, το 78% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι βλέπουν πλέον την κατανάλωση fast food ως πολυτέλεια και το 65% σοκαρίστηκε από την τιμή των παραγγελιών τους.

Τον περασμένο μήνα, η McDonald’s δημοσίευσε μια δημόσια επιστολή χαρακτηρίζοντας τις διαδικτυακές πληροφορίες «ανακριβείς» και ανέφερε ότι οι τιμές του μενού της έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 40% τα τελευταία πέντε χρόνια -σε αντιστοιχία σε μεγάλο βαθμό με την αύξηση του κόστους εισροών όπως τα τρόφιμα και οι μισθοί- αντί για πάνω από 100 % που ισχυρίστηκαν ορισμένοι χρήστες του διαδικτύου.

Ωστόσο, μια αύξηση της τιμής κατά 40% είναι δύσκολο για πολλούς να συμβαδίσουν. Σύμφωνα με έκθεση του Υπουργείου Οικονομικών, οι εβδομαδιαίες αποδοχές των χαμηλόμισθων Αμερικανών αυξήθηκαν κατά 23% από το 2019 έως το 2023. Αν και αυτή είναι η ισχυρότερη αύξηση μεταξύ όλων των εισοδηματικών ομάδων, το γρήγορο φαγητό περικόπτεται από τον προϋπολογισμό, καθώς τα αυξανόμενα έξοδα διαβίωσης συνεχίζουν να συμπιέζουν τους καταναλωτές. Και οι αλυσίδες fast food θα συνεχίζουν τη «μάχη» για προσέλκυση πελατών…

Διαβάστε ακόμη  

ΗΠΑ και Κίνα οδηγούν την παγκόσμια αγορά πετρελαίου σε κρίση – «Ασανσέρ» οι τιμές (διάγραμμα)

Αεροπορικά ταξίδια: Ποιοι ταξιδεύουν αναζητώντας την πολυτέλεια (tweet)

ΟΟΣΑ: Αναλφάβητοι στα οικονομικά το 1/5 των μαθητών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ