Το τίμημα πληρώνεται, φυσικά, στην FIA πριν από την έναρξη κάθε σεζόν. Κάθε ομάδα και κάθε οδηγός δεν καταβάλουν ένα σταθερό ποσό. Εξαρτάται από τα αποτελέσματα τους κατά την προηγούμενη χρονιά.
Συγκεκριμένα, κάθε ομάδα πληρώνει ένα ενιαίο τέλος ύψους 617.687 δολαρίων ΗΠΑ. Σε αυτό προστίθεται ένα ποσό το οποίο προκύπτει από το γινόμενο των πόντων που συγκέντρωσε η κάθε ομάδα με έναν συντελεστή. Για την πρωταθλήτρια κατασκευαστών ο συντελεστής αυτός ανέρχεται στα 7.411$. Για τις υπόλοιπες εννιά ομάδες στα 6.174$.
Έτσι, η περσινή πρωταθλήτρια Red Bull πλήρωσε 6.242.636$ για να γίνει δεκτή η συμμετοχή της στο πρωτάθλημα του 2023! Από την άλλη, η Williams η οποία τερμάτισε τελευταία με 8 πόντους χρεώθηκε μόλις 667.079$.
Χαρακτηριστικό ήταν, άλλωστε, το σχόλιο του Christian Horner κατά το περσινό γκαλά της FIA. «Δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσα πρέπει να πληρώσουμε στην FIA για τους πόντους που συγκεντρώσαμε πέρσι. Μου ήρθε ο λογαριασμός τις προάλλες και ήταν κάτι το απίστευτο!».
Τιμές… κοψοχρονιά για τους οδηγούς
Σαφώς μικρότερο είναι το τίμημα που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί για τη συμμετοχή τους. Και πάλι εφαρμόζεται ένα ενιαίο τέλος 16.236 δολαρίων. Σε αυτό προστίθενται 2.100$ για κάθε βαθμό που πήρε ο οδηγός την προηγούμενη χρονιά.
Στην περίπτωση των οδηγών τα στοιχεία δεν δημοσιοποιούνται. Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πηγές το τίμημα ανά βαθμό έχει αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με την περσινή σεζόν. Η αύξηση του αντίστοιχου τιμήματος στους κατασκευαστές ήταν μόλις 6,5%.
Διαβάστε περισσότερα στο newauto