Ανοίγει τις πύλες της από την 1η έως και τις 3 Φεβρουαρίου, στο εκθεσιακό κέντρο MEC Παιανίας, η 11η ΕΞΠΟΤΡΟΦ, μια έκθεση που προάγει τους μικρούς παραγωγούς και τα ιδιαίτερα προϊόντα του τόπου μας και η οποία πλέον έχει εξελιχθεί στο μεγάλο ετήσιο «ραντεβού» για τον κλάδο.
Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια με στόχο την ανάδειξη των ελληνικών τοπικών προϊόντων και την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον κλάδο των τροφίμων και ποτών. Από την πρώτη εκείνη έκθεση, έχει σημειώσει σημαντική εξέλιξη, μετατρέποντας μια τοπική εκδήλωση σε σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένη αγορά.
Η προσθήκη της ψηφιακής πλατφόρμας ExpotrofOnline, οι δομημένες B2B συναντήσεις μέσω του προγράμματος φιλοξενούμενων αγοραστών, οι καινοτόμες ενότητες και δραστηριότητες και η παγκόσμια εξωστρέφεια την τοποθετούν στον πυρήνα της βιομηχανίας. Έτσι, από μια μικρή εκδήλωση, πλέον έχει καταστεί κορυφαίο σημείο συνάντησης, συνδυάζοντας τόσο B2B συναντήσεις όσο και μοναδικές γαστρονομικές δράσεις.
Στο πλαίσιο και της φετινής διοργάνωσης θα φιλοξενηθούν καταξιωμένοι επαγγελματίες της ελληνικής και διεθνούς βιομηχανίας, φέρνοντας στο προσκήνιο προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Παράλληλα θα αποτελέσει καίριο «ραντεβού» για την ανάπτυξη συνεργασιών και τη δημιουργία επιχειρηματικών σχέσεων, καθώς μέσα από τις προγραμματισμένες B2B συναντήσεις, οι συμμετέχοντες μπορούν να διευρύνουν το δίκτυό τους και να προσεγγίσουν επενδυτές και συνεργάτες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Επιπλέον, η έκθεση προσφέρει αξιοσημείωτες ευκαιρίες επιμόρφωσης. Με εξειδικευμένα σεμινάρια και workshops, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εμβαθύνουν σε θέματα όπως η καινοτομία στα τρόφιμα, η βιωσιμότητα και οι νέες γευστικές τάσεις.
Πάνω από 400 παραγωγοί
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, περισσότεροι από 400 παραγωγοί θα παρουσιάσουν εκλεκτά παραδοσιακά προϊόντα που αναδεικνύουν την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά της Ελλάδας. Παράλληλα, εκεί θα βρεθούν και δυνητικοί αγοραστές τόσο από την ελληνική, όσο κι από την διεθνή αγορά τροφίμων και ποτών.
Στο πλαίσιο της 11ης ΕΞΠΟΤΡΟΦ θα λειτουργήσουν:
Γαστρονομικές Επιδείξεις, όπου καταξιωμένοι σεφ θα μοιραστούν τα μυστικά τους και θα παρουσιάσουν μοναδικές συνταγές χρησιμοποιώντας τα καλύτερα προϊόντα της έκθεσης στην ενότητα «Μαγειρεύουμε Ελλάδα»
Σεμινάρια και Workshops που καλύπτουν θέματα όπως οι νέες τάσεις στη διατροφή, η βιώσιμη παραγωγή και η καινοτομία στα τρόφιμα.
Γευσιγνωσία, με ειδικούς του ελαιολάδου και της οινοποίησης να ενημερώνουν για τα ειδικά χαρακτηριστικά του extra παρθένου ελαιολάδου και του κρασιού στις ενότητες «Olive Oil Bar» και «Wine Walk».
Βραβεύσεις προϊόντων: Κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από διακεκριμένους Έλληνες chef με βραβεία Michelin, εξειδικευμένους sommelier, F&B Managers και δημιουργούς οπτικής επικοινωνίας, θα αξιολογήσει εκλεκτά προϊόντα σε πλήθος από κατηγορίες τροφίμων και θα απονείμει τα βραβεία «Athens Fine Food Awards 2025».
Διεθνής διαγωνισμός Μαγειρικής: Με μεγάλη συμμετοχή επαγγελματιών, από την Ελλάδα, τη Μεσόγειο αλλά και εξέχουσες παρουσίες από την Κίνα και την Αμερική, η Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος σε συνεργασία με την RM International, διοργανώνουν τον «3ο Μεσογειακό Διαγωνισμό Μαγειρικής & Ζαχαροπλαστικής (Mediterranean Chef Competition)».
Η τιμώμενη Περιφέρεια
Η 11η ΕΞΠΟΤΡΟΦ υποδέχεται την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ως τιμώμενη περιφέρεια της φετινής διοργάνωσης. Πλήθος επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στα γεωγραφικά όρια της Περιφέρειας συμμετέχουν στην 11η ΕΞΠΟΤΡΟΦ – The Β2Β Fine Food Exhibition και θα παρουσιάσουν τα «δυνατά χαρτιά» της Δυτικής Ελλάδος.
Ακόμη, στο stage του «Μαγειρεύουμε Ελλάδα» διακεκριμένοι chef της περιοχής, με οικοδεσπότη τον Γιώργο Τσαπάρα, θα παρουσιάσουν παραδοσιακές συνταγές της Περιφέρειας χρησιμοποιώντας τα προϊόντα των παραγωγών/εκθετών, όπως τυροκομικά, ελαιόλαδο, ξύδι, χυμούς, γλυκά και μαρμελάδες, σάλτσες και αρτοσκευάσματα, καθώς και τα κρασιά της.
Κωστής Μοσχονάς: «Τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να σταθούν επάξια στο διεθνή ανταγωνισμό»
Για την ιστορία, την εξέλιξη και τη σημασία της ΕΞΠΟΤΡΟΦ μιλάει στο newmoney η «ψυχή» της έκθεσης, Κωστής Μοσχονάς, ο οποίος δραστηριοποιείται στον χώρο της διαφήμισης, των εκθέσεων και της επικοινωνίας από το 2006. Είναι εκείνος που ανέλαβε προ ετών την έκθεση «Τρόφιμα και Ποτά» και κατάφερε να την μετεξελίξει σε «ΕΞΠΟΤΡΟΦ» η οποία έχει καθιερωθεί στον κλάδο της και πλέον αποτελεί θεσμό.
Ο Κωστής Μοσχονάς είναι απόφοιτος του τμήματος οικονομικών επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το London School of Economics στο τμήμα πληροφοριακών συστημάτων. Είναι εταίρος της RM International, εταιρείας διοργάνωσης εκθέσεων όπως, μεταξύ άλλων, η Έκθεση Τροφίμων και Ποτών, η ΕΞΠΟΤΡΟΦ, η Premium Real Estate Expo, Dental Expo κ.α. Ακόμη, είναι ιδιοκτήτης της διαφημιστικής ADEX, καθώς και της ΝΚΜ Εκθεσιακή η οποία ασχολείται με κατασκευές εκθεσιακών περιπτέρων.
-Περιγράψτε μας την εμπειρία σας από την αφετηρία και την εξέλιξη της ΕΞΠΟΤΡΟΦ. Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της και τι έχει αλλάξει από την πρώτη διοργάνωση μέχρι σήμερα;
Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια με όραμα να αναδείξει τον πλούτο και την ποικιλομορφία της ελληνικής γαστρονομίας και των παραδοσιακών προϊόντων. Από την πρώτη διοργάνωση μέχρι σήμερα, η έκθεση έχει εξελιχθεί σε έναν θεσμό που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες και επαγγελματίες από τον χώρο των τροφίμων και ποτών. Σημαντικές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί αφορούν στην αύξηση του αριθμού των εκθετών, στη διεύρυνση των παράλληλων εκδηλώσεων και στην ενίσχυση της διεθνούς της εμβέλειας.
-Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της φετινής διοργάνωσης;
Η φετινή ΕΞΠΟΤΡΟΦ, εκτός από την έκθεση, περιλαμβάνει πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων όπως το Μαγειρεύουμε Ελλάδα, Β2Β συναντήσεις με αγοραστές του εξωτερικού, και τον 3ο Μεσογειακό Διαγωνισμό Μαγειρικής και Ζαχαροπλαστικής. Στόχος είναι να αναδειχθεί η γαστρονομική παράδοση της Δυτικής Ελλάδας που είναι και τιμώμενη Περιφέρεια, και να ενισχυθούν οι επιχειρηματικές συνεργασίες στον κλάδο.
-Τι οδήγησε ώστε τιμώμενη να είναι η Περιφέρεια Δ. Ελλάδας;
Η Δυτική Ελλάδα διαθέτει μια πλούσια γαστρονομική παράδοση και παράγει εξαιρετικά προϊόντα που αξίζει να αναδειχθούν. Επιλέγοντας την ως τιμώμενη περιφέρεια, θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία στους παραγωγούς της περιοχής να προβάλλουν τα προϊόντα τους και να έρθουν σε επαφή με πιθανούς αγοραστές.
Τα νέα στοιχεία και η σημασία της έκθεσης
-Τι το καινούργιο θα μπορέσουν να δουν όσοι θα συμμετάσχουν ή θα επισκεφθούν την 11η ΕΞΠΟΤΡΟΦ;
Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν νέα προϊόντα από 300 και πλέον εκθέτες, να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες μαγειρικές επιδείξεις, να συμμετέχουν σε γευσιγνωσίες και να ενημερωθούν για τις τελευταίες τάσεις στον χώρο των τροφίμων και ποτών.
-Από τις μέχρι τώρα διοργανώσεις όλα αυτά τα χρόνια, τι ρόλο έχει παίξει η έκθεση αφενός για τον κόσμο της ελληνικής γαστρονομίας, αφετέρου σε επίπεδο επιχειρηματικών συμφωνιών;
Η ΕΞΠΟΤΡΟΦ έχει συμβάλλει σημαντικά στην προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας και στην ανάπτυξη του κλάδου των τροφίμων και ποτών. Μέσα από την έκθεση, πολλοί παραγωγοί έχουν καταφέρει να αναπτύξουν το δίκτυο των πελατών τους και να συνάψουν σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες.
Η δυναμική των ελληνικών προϊόντων
-Ποια είναι η εικόνα που υπάρχει εκτός συνόρων για τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα; Μπορούν να σταθούν στο διεθνή ανταγωνισμό;
Τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα έχουν αποκτήσει σημαντική αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό λόγω της υψηλής ποιότητας και της μοναδικής τους γεύσης. Χάρη στην αυξανόμενη ζήτηση για αυθεντικά και υγιεινά προϊόντα, τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να σταθούν επάξια στο διεθνή ανταγωνισμό.
-Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που έχετε διαπιστώσει ότι αντιμετωπίζουν οι μικροί Έλληνες παραγωγοί;
Οι μικροί παραγωγοί αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως η έλλειψη πρόσβασης σε χρηματοδότηση, η δυσκολία στην προώθηση και διανομή των προϊόντων τους και η γραφειοκρατία. Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, θα πρότεινα την ενίσχυση των χρηματοδοτικών εργαλείων, την ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων και την απλοποίηση των διαδικασιών.
-Πώς θα κωδικοποιούσατε το «κεντρικό μήνυμα» που θα ήθελε να σηματοδοτήσει η φετινή ΕΞΠΟΤΡΟΦ;
Το κεντρικό μήνυμα της φετινής ΕΞΠΟΤΡΟΦ είναι η ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας και των παραδοσιακών προϊόντων ως μοχλού ανάπτυξης και εξωστρέφειας ή αλλιώς «το επαγγελματικό σας ραντεβού με την κορυφή της Γαστρονομίας».
Διαβάστε ακόμη
Price Map: Το νέο εργαλείο που φέρνει πραγματικά δεδομένα στις συναλλαγές ακινήτων
Πλειστηριασμοί: Η… hi-tech βίλα στο Κρανίδι και τα νέα σφυριά για την εταιρεία του Βωβού (pics)
Μπορεί η DeepSeek να ρίξει την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος; (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα