Ο μέσος Έλληνας δίνει κάθε μήνα για να πάει γυμναστήριο 42,68 ευρώ. Πρόκειται για την 28η πιο ακριβή τιμή, ανάμεσα σε 97 χώρες σύμφωνα με την κατάταξη της πλατφόρμας στατιστικών στοιχείων numbeο.
Ωστόσο ακόμη και έτσι, τα γυμναστήρια πολυτελείας -η τιμή των οποίων είναι πολύ μεγαλύτερη από την παραπάνω- όχι μόνο συνεχίζουν να έχουν πελατεία, αλλά την αυξάνουν κιόλας, σύμφωνα με τον επιχειρηματία και γυμναστή, Ιωάννη Λαφτσή.
Ο ίδιος διατηρεί το υψηλής ποιότητας γυμναστήριο, LaFit Room στο Κολωνάκι με «πολλούς από τους πελάτες του να είναι άτομα που έχουν υψηλότερο εισόδημα ή που διατηρούν διευθυντικές θέσεις λόγω της περιοχής που βρίσκεται», όπως λέει μιλώντας στο newmoney.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αλλά γιατί να επιλέξει κανείς ένα γυμναστήριο πολυτελείας;
«Η αναγνώριση της σημασίας της υγείας και της φυσικής κατάστασης», είναι από τους πιο σημαντικούς λόγους, επισημαίνει ο κ. Λαφτσής. Ιδίως «μετά την πανδημία πολλοί άνθρωποι συνειδητοποίησαν την αξία της υγείας και της άσκησης».
Την ίδια άποψη φαίνεται πως έχει και η Μάντη Περσάκη, ιδιοκτήτρια της αλυσίδας γυμναστηρίων Pilates by Mandy. Μιλώντας στο newmoney, σημειώνει πως «στην εποχή μας όλο και περισσότερος κόσμος επενδύει στο ευ ζην. Πλέον είναι γνωστό πως η υγεία – σωματική και ψυχική- θα πρέπει να είναι προτεραιότητα».
Η ίδια βλέπει επίσης αύξηση της ζήτησης εναλλακτικών μορφών άσκησης σε μικρότερούς χώρους και με ολιγομελή τμήματα σε επίπεδα mini personal group. Βέβαια αναφέρει πως οι τιμές στα γυμναστήριά της είναι «προσιτές καθώς σκοπός μας είναι να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες που απευθύνονται σε όλους».
Από την πλευρά του ο κ. Λαφτσής εξηγεί ότι «έχει γίνει στροφή προς τα premium/exclusive γυμναστήρια γιατί η αίσθηση της αποκλειστικότητας συνδυάζεται με την επιθυμία για υψηλής ποιότητας εμπειρία άσκησης».
Ή όπως λέει πιο απλά όταν αναφέρεται στους λόγους που οι πελάτες του επιλέγουν την δική του επιχείρηση, «επενδύουν σε υπηρεσίες που προσφέρουν ιδιωτικότητα, υψηλή ποιότητα και θέλουν το κάτι παραπάνω στη γυμναστική τους. Τους αρέσει να ξέρουν ότι το γυμναστήριο έχει περιορισμένη πρόσβαση γιατί αποτελεί μέρος του lifestyle τους».
Σύμβολο status στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αναλύοντας τους -ίσως- όχι και τόσο προφανείς λόγους που επιλέγει κάποιους τα exclusive γυμναστήρια, ο personal trainer, τονίζει πως «έχουν γίνει σύμβολο κύρους και κοινωνικής θέσης. Το να πηγαίνει κάποιος σε ένα πολυτελές γυμναστήριο και να το αναρτά στα social media ενισχύει την εικόνα του lifestyle του, προσθέτοντας στο prestige του».
Ωστόσο δεν είναι ο μόνος που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά. Προσπαθώντας να ξεχωρίσει, διοργανώνει «μικρές βόλτες στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και κάποια retreat ή πεζοπορίες σε διάφορα βουνά της Ελλάδας όπως ανάβαση στον Όλυμπο, για τα μέλη του γυμναστηρίου και φίλους τους».
«Είναι μια πρωτοβουλία η οποία προάγει τη φυσική άσκηση και την κοινωνική σύνδεση. Όποτε τέτοιες δραστηριότητες χτίζουν δεσμούς πέρα από το γυμναστήριο, δημιουργώντας μια ευρύτερη κοινότητα γύρω από έναν υγιεινό τρόπο ζωής», τονίζει ο κ. Λαφτσής.
Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και η κ. Περσάκη της οποίας η αλυσίδα διαθέτει 8 γυμναστήρια και αυτές τις μέρες ανοίγει και ένατο στο Περιστέρι. Η ίδια, έχει την Ακαδημαϊκή Ευθύνη ως καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση εκπαιδευτών Pilates» το οποίο υλοποιείται μέσω του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του ΕΚΠΑ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η παγκόσμια αγορά σωματικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων των πάντων, από ρούχα μέχρι εξοπλισμό γυμναστικής, θα αυξάνεται κατά 8% ετησίως το 2023-27, προβλέπει το Global Wellness Institute, ένας μη κερδοσκοπικός όμιλος.
Το τσιτάτο στη βιομηχανία είναι η «ευεξία», σύμφωνα με τον Economist. Η Third Space, μια αλυσίδα γυμναστηρίων υψηλής ποιότητας στο Λονδίνο, εγκαθιστά θαλάμους κρυοθεραπείας και παρέχει αίθουσες θεραπείας με κόκκινο φως. Πριν από πέντε χρόνια, αν ρωτούσατε κάποιον γιατί χρησιμοποίησε τη σάουνα, θα έλεγε ότι αισθάνεται πολύ ωραία. Τώρα κάνουν λόγο για ανάρρωση, καλό ύπνο και ψυχική ευεξία.
Διαβάστε ακόμη:
Πως ο Σκλαβενίτης «έφτιαξε» τη Νο1 Φέτα σε πωλήσεις στην Ελλάδα (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα