Σε… χαλαρό ρυθμό θα κυλήσει η εκκίνηση της ερχόμενης Δευτέρας για πολλές επιχειρήσεις στη Βρετανία, καθώς μεγάλο μέρος των εργοδοτών θα τηρήσει ευέλικτο ωράριο προσέλευσης των εργαζομένων δείχνοντας κατανόηση στο γεγονός ότι όλη η χώρα θα ξενυχτίσει μπροστά στις τηλεοπτικές οθόνες βλέποντας τον ποδοσφαιρικό τελικό του Euro μεταξύ της Αγγλίας και της Ισπανίας.

Είναι δε, βέβαιο ότι το γλέντι θα συνεχιστεί μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες αν τα «λιοντάρια» «φέρουν το τρόπαιο σπίτι», όπως είναι το δημοφιλές σλόγκαν.

Αναλόγως κάποιες επιχειρήσεις που ενδεχομένως δουλεύουν την Κυριακή, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, σκοπεύουν να αφήσουν τους υπαλλήλους να σχολάσουν νωρίς το απόγευμα, πριν την έναρξη του ποδοσφαιρικού αγώνα.

Η αρχή για την πρωτοβουλία έγινε από τα σούπερ μάρκετ, τα οποία στην Αγγλία λειτουργούν και τις επτά μέρες της εβδομάδας.

Η αλυσίδα Lidl που είναι και από τους σπόνσορες του Euro, ανακοίνωσε επισήμως ότι όλα τα καταστήματα της στη χώρα θα ανοίξουν τη Δευτέρα με μία ώρα καθυστέρηση, θέλοντας να δώσει την ευκαιρία στους εργαζομένους να γιορτάσουν την σημαντική αυτή στιγμή για την ποδοσφαιρική ιστορία της χώρας.

Αντιστοίχως, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ των Sainsbury ανακοίνωσε πως την Κυριακή όλα τα καταστήματα της, συμπεριλαμβανομένων και των πρατηρίων βενζίνης, θα κλείσουν νωρίς, πριν την έναρξη του αγώνα. Ένα παράδειγμα που μιμήθηκε και η Tesco για τα πάνω από 1.800 καταστήματα της, τα οποία θα κλείσουν στις 19:30 (ο αγώνας αρχίσει στις 20:00 τοπική ώρα).

Στο ίδιο μοτίβο κινούνται σταδιακά όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ανακοινώνοντας ώρα προσέλευσης των εργαζομένων τη Δευτέρα μία ή και δύο ώρες καθυστέρηση. Ανάμεσα τους η φίρμα Dash Water και η εταιρεία μάρκετινγκ FlamePR. Μάλιστα, το πρακτορείο PrettyGeen κάνει δώρο στους υπαλλήλους της και δωρεάν πίτσες για το βράδυ της Κυριακής.

Εξαίρεση αποτελεί βέβαια ο χώρος της εστίασης, ο οποίος προφανώς θα δουλέψει… υπερωρίες, καθώς αναμένει ένα «χρυσό» Σαββατοκύριακο κερδών. Εστιατόρια και παμπ αναμένουν κοσμοσυρροή, με τα περισσότερα τραπέζια τους να έχουν ήδη «κλείσει», ωστόσο και τα καταστήματα λιανικής έχουν ξεπουλήσει από προϊόντα και τρόφιμα, καθώς πολύ κόσμος θα γιορτάσει το γεγονός με παρέα στο σπίτι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Sainsbury προβλέπει άλμα στις πωλήσεις μπύρας κατά 200% σε ετήσια βάση, ενώ αύξηση άνω του 30% αναμένεται στο κρασί και άλλα οινοπνευματώδη ποτά. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Donino’s Pizza, η οποία αναμένει ρεκόρ πωλήσεων και έχει ήδη προχωρήσει σε ειδικό σχεδιασμό για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση προχωρώντας σε επιπλέον προμήθειες υλικών και έκτακτου προσωπικού.

Σύμφωνα με την UKHospitality, τα μπαρ και οι παμπ της χώρας αναμένουν άλμα πωλήσεων της τάξεως των 120 εκατ. στερλίνων σαν αποτέλεσμα της πρόκρισης της εθνικής στον τελικό.

Αναλόγως η αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών Asda ανακοίνωσε πως τις τελευταίες ημέρες έχει πουλήσει πάνω από 20.000(!) τηλεοράσεις μεγάλης οθόνης και περιμένει πως οι πωλήσεις θα συνεχιστούν και μέσα στο Σαββατοκύριακο… αδειάζοντας κυριολεκτικά τις αποθήκες της.

Σύμφωνα με έρευνα της Adobe οι δαπάνες των οπαδών της εθνικής Αγγλίας για συλλεκτικά αντικείμενα που συνδέονται με την ομάδα, όπως φανέλες, σημαιάκια κλπ, εκτοξεύτηκαν στο +1.500% μετά την νίκη των «λιονταριών» στον ημιτελικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλατφόρμα ειδών αθλητικής ένδυσης JD Sport’s έχει πλέον σχεδόν εξαντλήσει όλα τα αποθέματα της σε μπλούζες της εθνικής, δεδομένου ότι ήδη μετά τον ημιτελικό η ζήτηση εξαπλασιάστηκε.

Το ίδιο ισχύει για τα online καταστήματα της Nike και της Sports Direct.

Σημειωτέον πως μετά το ντόρο που έγινε με τις αποφάσεις πολλών επιχειρήσεων να ανοίξουν τις πύλες τους πιο αργά το πρωινό της Δευτέρας, τη σκυτάλη πήραν ακόμη και αρκετά σχολεία. Σύμφωνα με τα βρετανικά media αρκετά σχολεία έχουν ήδη αποστείλει ενημέρωση προς τους γονείς πως θα είναι ευέλικτα με την ώρα άφιξης των μαθητών, με όριο τις 10.30 το πρωί, προκειμένου και οι μαθητές να μην είναι κουρασμένοι από το βραδινό ξενύχτι και οι γονείς να απαλλαγούν από το άγχος αυτό.

Πάντως, όποιες επιχειρήσεις δεν ακολουθήσουν το ρεύμα κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν προβλήματα απουσιών στο προσωπικό τους, τη Δευτέρα. Σύμφωνα με έρευνα της BrightHR, εκτιμάται πως έως και τρία εκατομμύρια εργαζόμενοι θα δηλώσουν άδεια ή θα υποστηρίξουν ότι είναι ασθενείς αποφεύγοντας να προσέλθουν στις δουλειές τους τη Δευτέρα. Επιπρόσθετα άλλα δέκα εκατομμύρια εργαζομένων θα επιχειρήσουν να δουλέψουν με τηλεργασία ή θα προσέλθουν ούτως ή άλλως με σημαντική καθυστέρηση στη θέση τους.

Σύμφωνα με την BrightHR, στον τελικό του Euro 2020, όπου η Αγγλία βρέθηκε και πάλι στον τελικό απέναντι από την Ιταλία, η οποία στέφθηκε πρωταθλήτρια, το ποσοστό των εργαζομένων που δήλωσε ασθένεια και δεν προσήλθε στη θέση του κινήθηκε στο +232%.

«Οι εργοδότες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για ένα τσουνάμι τηλεφωνημάτων για ασθένειες, άδειες ή καθυστερήσεις στην προσέλευση των εργαζομένων, καθώς οι οπαδοί θα προσπαθούν να συνέλθουν από μια βραδιά γιορτής» εξήγησε χαρακτηριστικά ο CEO της BrightHR, Άλαν Πράις, επισημαίνοντας ότι η Δευτέρα δεν θα είναι σε καμία περίπτωση μια φυσιολογική ημέρα για όλη την επιχειρηματική αγορά αλλά και τον δημόσιο τομέα.

Διαβάστε ακόμη 

Γιατί ο τουρισμός παραμένει κινητήρια δύναμη για την Οικονομία

Kομισιόν προς ΟΛΠ: Σε προβλήτα του ΣΕΦ θα αποβιβάζονται οι τουρίστες κρουαζιερόπλοιων

Τι αλλάζει από την ερχόμενη Τρίτη για γονικές παροχές και δωρεές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ