© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Θα φανταζόταν ποτέ κανείς ότι ένα βαρύτιμο σακάκι Louis Vuitton ή ένα πανάκριβο πουλόβερ Loro Piana μπορεί να κρύβει και κάτι ελληνικό στην ύφανσή του; Κι όμως ισχύει, χάρη στα επιτεύγματα των αδερφών Ψιψίκα. Η πατέντα τους, γνωστή ως Nanobionic, τους έχει εξασφαλίσει χρυσές συνεργασίες σε όλο τον κόσμο, ακόμα και βράβευση από τη NASA.
Ο Γιώργος και ο Ερμής γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Βέροια, αλλά πολύ νωρίς κυνήγησαν τα όνειρά τους στο εξωτερικό. Όπως γράφει το περιοδικό Gala που κυκλοφορεί με το Πρώτο Θέμα, ο Γιώργος άρχισε από νωρίς να δραστηριοποιείται στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων της οικογένειάς του. Μεγαλώνοντας δίπλα στον αδερφό του πατέρα του Μανώλη, έναν οραματιστή επιχειρηματία και έμπορο αυτοκινήτων Renault στη Β. Ελλάδα, αρχίζει να τον βοηθά. Σε ηλικία 7 ετών ο Γιώργος προσφέρει καφέ στους πελάτες, στα 9 του χρόνια καθαρίζει αυτοκίνητα και χειρίζεται ανταλλακτικά, στα 14 αρχίζει να πουλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αργότερα ταξιδεύει στην Αγγλία για να σπουδάσει διεθνείς επιχειρήσεις και μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Λίνκολν.
«Πριν ακόμη τελειώσω το σχολείο, μαζί με τον αδερφό μου Ερμή ιδρύσαμε μια εταιρεία εισαγωγών-εξαγωγών αυτοκινήτων. Η εταιρεία αυτή αναπτύχθηκε ραγδαία και έγινε κορυφαία στο είδος της στην Ευρώπη, με εξειδίκευση σε μάρκες όπως οι Porsche, Mercedes-Benz, Audi και BMW. Ταξίδευα διαρκώς και διαχειριζόμουν τις εισαγωγές ολοκαίνουριων αυτοκινήτων», θυμάται ο Γιώργος και ο Ερμής συνεχίζει: «Το 2007 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα λόγω της κρίσης που επηρέασε βαθιά και την επιχείρησή μας. Από τότε κάθε χρονιά άρχισε να γίνεται χειρότερη από την προηγούμενη κι εμείς χάσαμε σχεδόν όλα όσα είχαμε χτίσει. Αρχίσαμε έτσι να εξετάζουμε ευκαιρίες σε άλλους χώρους».
Το 2011 ο Γιώργος και ο Ερμής ίδρυσαν τη Nanobionic Technology πουλώντας αρχικά αθλητικά προϊόντα στην Ελλάδα και κερδίζοντας την εκτίμηση επαγγελματιών αθλητών. «Ο λόγος που ξεκινήσαμε το Nanobionic ήταν ότι θέλαμε να βρούμε έναν φυσικό τρόπο ώστε να αυξήσουμε τις αθλητικές επιδόσεις. Μετά από μελέτες που έγιναν με τη βοήθεια ειδικών, είδαμε ότι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό με φυσικό τρόπο ήταν να βελτιωθεί η κυκλοφορία του αίματος, κάτι που μπορούσε να γίνει μέσα από υπέρυθρες ακτίνες. H συνεργασία μας με ειδικά εργαστήρια του εξωτερικού εφηύρε ένα μείγμα μετάλλων και κεραμικών, τα οποία μπαίνουν στα υφάσματα και ενεργοποιούν με τη θερμότητα του σώματος υπέρυθρες ακτίνες. Η πατέντα μας, που ονομάστηκε Nanobionic, αυξάνει την αγγειακή λειτουργία και φέρνει ευεξία, ενώ στον αθλητικό χώρο αυξάνει τη μυική κόπωση και την αντοχή», εξηγούν.
Σύντομα, ελληνικές και ευρωπαϊκές ομάδες ποδοσφαίρου, ανάμεσα σε πολλούς άλλους, χρησιμοποιούσαν προϊόντα Nanobionic. «Ξεκινήσαμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα αξιοποιώντας την πατέντα σε ρούχα που απευθύνονταν σε αθλητές: σορτσάκια, κολάν και ειδικά γιλέκα. Υπήρξαμε επίσημοι συνεργάτες της Εθνικής Ομάδας στο μπάσκετ, είχαμε συνεργασία με Ελληνες Ολυμπιονίκες αλλά και αθλητές-σταρ, όπως ο Γιάννης Αντετοκούνμπο που τότε βρισκόταν στο ξεκίνημα της καριέρας του». Το 2013 ο Γιώργος άρχισε να ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη με το όραμα να επεκτείνει το Nanobionic στην αγορά των ΗΠΑ. «Σκέφτηκα ότι αν μπορούσαμε να πετύχουμε στις ΗΠΑ, η παγκόσμια επέκταση θα ήταν πολύ πιο εύκολη», λέει και το success story τους τον δικαιώνει.
Σήμερα, η Nanobionic Technology έχει βραβευτεί από τη NASA ως μία από τις 10 κορυφαίες πιο καινοτόμες εταιρείες στον κόσμο και η πατέντα έχει λάβει τον προσδιορισμό του FDA ως προϊόν General Wellness. Χρησιμοποιείται από φημισμένα brands και έχει κατακτήσει πάνω από 14 διεθνή βραβεία καινοτομίας και ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων δύο επιχειρηματικών ευρωπαϊκών βραβείων.
Φέτος τιμήθηκε και από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών με το βραβείο καινοτομίας, έρευνας και τεχνολογίας. Με παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες, η τεχνολογία Nanobionic βρίσκεται σε διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Από προϊόντα ύπνου, ρούχα, υφάσματα, σεντόνια, στρώματα, παπούτσια, μέχρι προϊόντα για κατοικίδια, όπως κρεβατάκια και κουβερτάκια. Η εταιρεία αθλητικών ειδών Fila (βλ. LVΜΗ, του μεγιστάνα της μόδας Μπερνάρ Αρνό) την αξιοποιεί στα παπούτσια της. Η Walmart, μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων στην Αμερική, πουλάει 11 δικά τους προϊόντα ύπνου στα 4.500 καταστήματά της και το «Chenot Palace», ένα από τα κορυφαία καταφύγια ευεξίας και υγείας στην Ελβετία, που επισκέπτονται από βασιλιάδες και αρχηγοί κρατών μέχρι κορυφαίοι αθλητές και επιχειρηματίες, έχει υπογράψει συμβόλαιο μαζί τους. Η πατέντα των αδερφών Ψιψίκα μπήκε και στα σαλόνια της πολυτελούς μόδας το περσινό καλοκαίρι, όταν ο αριστοκρατικός ιταλικός οίκος Loro Piana (επίσης του LVΜΗ) έδωσε το πράσινο φως για τη συνεργασία τους που αφορά τα φημισμένα ρούχα τους από κασμίρ, βικούνα και φίνο βαμβάκι.
Με τα επαγγελματικά να τρέχουν σε φρενήρεις ρυθμούς, ο Γιώργος κατάφερε να συναντήσει και το άλλο του μισό: το καλοκαίρι του 2013 γνώρισε τη Γιάννα Νταρίλη, η οποία είχε μετακομίσει στη Νέα Υόρκη και διατηρούσε δικό της τηλεοπτικό σταθμό, και τέσσερα χρόνια μετά ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου. «Αρχικά κάναμε απλά παρέα, σύντομα όμως εξελίχθηκε σε κάτι διαφορετικό. Πλέον, μοιράζουμε τον χρόνο μας μεταξύ Νέας Υόρκης και Αθήνας».
Οσο για τις ιδιαιτερότητες μιας συνεργασίας με μέλη της οικογένειας, ο Γιώργος αναφέρει: «Το σημαντικό για μένα είναι ότι με τον Ερμή παραμένουμε τόσο κοντά όσο ήμασταν από μικρά παιδιά. Είναι αληθινή ευλογία να μπορείς να μεγαλώνεις και να συνεργάζεσαι με τον αδερφό σου και επίσης να μοιράζεσαι μαζί του και τις απογοητεύσεις εκτός από τις επιτυχίες». Το επόμενο μεγάλο επιχειρηματικό βήμα, πάντως, πρόκειται να γίνει πολύ σύντομα στην Αμερική, καθώς η La-Z-Boy, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες επίπλων στον κόσμο, θα ανακοινώσει τη συνεργασία της με το δυναμικό δίδυμο. Και όλα αυτά δεν είναι παρά μόνο η αρχή.
Φωτογράφος: Νικόλας Κομίνης
Διαβάστε ακόμη
Πολιτική σταθερότητα και μεταρρυθμίσεις έφεραν τα νέα εύσημα για την Ελλάδα
Ξεκινά το Gigabit Voucher που δίνει 200 ευρώ για Internet έως 1 Gbps
Τα τρία SOS που κλειδώνουν για τους συνταξιούχους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα