Στην πρόσληψη τεχνικού και νομικού συμβούλου για την μεγάλη ΣΔΙΤ απορριμμάτων της Αττικής στην Φυλή, προχώρησε ο Ενιαίος Σύνδεσμος για την διαχείριση των απορριμμάτων, εξέλιξη που σηματοδοτεί την επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση των μεγάλων έργων.
Η ΣΔΙΤ της Φυλής υπολογίζεται ότι θα διαχειριστεί 450.000 τόνους απορριμμάτων και προβλέπεται να απορροφήσει συνολική δαπάνη μαζί με το αντίστοιχο έργο στο Σχιστό ύψους 640 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για δύο έργα που έχουν ήδη εγκριθεί από την διυπουργική στρατηγικών επενδύσεων από τον περασμένο Νοέμβριο και με τα οποία η κυβέρνηση επιδιώκει να γυρίσει σελίδα μετά από πολυετή αδράνεια και ιδεοληψίες που στέρησαν από το λεκανοπέδιο μια ολοκληρωμένη και μόνιμη λύση διαχείρισης στερεών αποβλήτων.
Επόμενο βήμα είναι η έγκριση των τευχών δημοπράτησης ώστε οι διαγωνισμοί να τρέξουν πριν το καλοκαίρι, παρά το γεγονός ότι ούτε αυτά τα έργα προβλέπεται να προχωρήσουν χωρίς αντιδράσεις.
Ήδη, τις πρώτες ρωγμές στο σχεδιασμό αναμένεται να προκαλέσει η αντίδραση του δήμου Φυλής.
Η δημοτική αρχή, υποστηρίζει ότι ο υφιστάμενος Περιφερειακός σχεδιασμός (ΠΕΣΔΑ) που εγκρίθηκε το 2016 και τελεί υπό καθεστώς αναθεώρησης, προβλέπει κατασκευή μονάδων στο Κεντρικό τομέα και όχι στον Δυτικό που είναι η Φυλή. Κάτι που οι προτάσεις της Περιφέρειας στην Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ φαίνεται (σκοπίμως) να έχουν αγνοήσει.
Στην αγορά εκτιμάται ότι δύσκολα ο σχεδιασμός θα αποφύγει τις προσφυγές, παρά το γεγονός ότι κάποιοι προεξοφλούν σκληρά παζάρια για τα …αντισταθμιστικά.
Αντιδράσεις όμως εκδηλώνονται και για την μικρότερη μονάδα στο Σχιστό τόσο από τους δήμους Κερατσινίου όσο και Περάματος.
Με βάση το σχεδιασμό, η μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Πειραιώς και νήσων, θα έχει δυναμικότητα έως 250.000 τόνους ετησίως. Το έργο έχει χωροθετηθεί στο Σχιστό, μέσα στον ήδη αδειοδοτημένο σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων.
Η ΣΔΙΤ θα καλύψει περίοδο 29 ετών, εκ των οποίων τα δύο θα είναι για την κατασκευή και τα υπόλοιπα για την λειτουργία.
Αντίστοιχα, το εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων στην Φυλή, σχεδιάζεται να καλύψει τις ανάγκες του κεντρικού τομέα Αθηνών για 30 χρόνια από τα οποία τα τρία είναι για την κατασκευή.
Η μονάδα έχει χωροθετηθεί στη Φυλή, μέσα στον ήδη αδειοδοτημένο περιβαλλοντικά χώρο του ΧΥΤΑ και υπάρχουν ζυμώσεις ώστε να φιλοξενήσει και τις εγκαταστάσεις για την καύση υπολείμματος απορριμμάτων που επίσης έχει προκρίνει ο εθνικός σχεδιασμός με φορέα υλοποίησης το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Οι δυσκολίες πάντως της Περιφέρειας Αττικής δεν σταματούν μόνο στα νέα εργοστάσια. Πονοκέφαλος επικρατεί και για την υλοποίηση του «πράσινου» σχεδιασμού και όλων των δράσεων κυκλικής οικονομίας που έχει σχεδιάσει, συνολικού ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ.
Η περιφέρεια έχει ανακοινώσει φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξη υπόγειων κάδων, πράσινων σημείων, 1.000 γωνιών ανακύκλωσης κ.α χωρίς ωστόσο να υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αναζητούνται πόροι από διάφορα υπουργεία και επιχειρησιακά προγράμματα χωρίς να έχει αποκλειστεί ακόμη και η πιθανότητα τραπεζικού δανεισμού από την ΕΤΕπ.
Διαβάστε περισσότερα
H κατάρρευση αερομεταφορών και αεροπορικών σε αριθμούς – Οι προβλέψεις του 2021
Στα «κάγκελα» οι έμποροι μετά τη νέα παράταση του lockdown
Deal στα logistics: Η ΗIG Capital επενδύει στην Makios Logistics