Ζούμε πλέον για τα καλά στον αστερισμό της ηλεκτροκίνησης και τα χρόνια που έρχονται θα είναι καθοριστικά για το ποιος θα κυριαρχήσει. Με την Tesla να είναι το βιομηχανικό “θαύμα” του αιώνα που διανύουμε και τους παραδοσιακούς κατασκευαστές να επιταχύνουν την παρουσίαση νέων μοντέλων, δεν θα μπορούσαν από το παιχνίδι να λείπουν και νέοι παίκτες από άλλους τομείς.
Ήδη πολλές εταιρίες από τον χώρο των ηλεκτρονικών έχουν ανακοινώσει τα σχέδιά τους για την εμπλοκή τους με την παραγωγή αυτοκινήτων. Και μεταξύ αυτών είναι και η Sony η οποία έχει παρουσιάσει κιόλας κάποια πρωτότυπα ενώ έχει ανακοινώσει και την συνεργασία της με την Honda, κάτω από το εταιρικό σχήμα Sony Honda Mobility.
Αυτή η συνεργασία παίρνει πλέον σάρκα και οστά, και αποκτά ξεκάθαρους στόχους, μέσα από μία νέα εταιρία. Το όνομά της είναι Afeela και παρουσιάστηκε επίσημα στο κοινό στην έκθεση ηλεκτρονικών CES που γίνεται αυτές τις ημέρες στο Λας Βέγκας.
Εκτός από την ανακοίνωση του ονόματος της νέας εταιρίας, οι δύο σύμμαχοι παρουσίασαν και ένα νέο πρωτότυπο το οποίο θα είναι έτοιμο να βγει στην παραγωγή την άνοιξη του 2026, με τις παραγγελίες να ξεκινούν μέσα στο 2025.
To όνομα επιλέχθηκε γιατί μέσα στη λέξη υπάρχει η έννοια του “feel”, δηλαδή “αισθάνομαι”, κάτι που σύμφωνα με τους υπεύθυνους των δύο εταιριών είναι ο βασικός κορμός πίσω από την δική τους προσέγγιση για την αυτοκίνηση των επόμενων δεκαετιών.
Όπως βλέπουμε, το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό και μοιάζει σχεδόν έτοιμο για παραγωγή. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν τα φωτιστικά σώματα αλλά και μία “μπάρα” σαν οθόνη πάνω στην οποία θα μπορούν να προβάλλονται διάφορα πράγματα, από το σήμα της εταιρίας έως σήματα προς τους άλλους οδηγούς.
Οι γραμμές του είναι πολύ αεροδυναμικές και με έντονο το φουτουριστικό στοιχείο, με τροχούς 21 ιντσών και ένα πολύ εντυπωσιακό πίσω μέρος. Το μήκος του είναι στα 4,895 μέτρα ενώ το μεταξόνιο φθάνει στα 3,0 μέτρα.
Η παρουσία της Sony στην συνεργασία για την κατασκευή του αυτοκινήτου γίνεται πιο έντονη στην καμπίνα, όπου οθόνες καλύπτουν από άκρη σε άκρη όλο το ταμπλό, χωρισμένες σε διάφορα τμήματα ανάλογα με την χρήση.
Υπάρχει επίσης τιμόνι τύπου yoke ενώ η γενικότερη σχεδίαση είναι απόλυτα μίνιμαλ, με απουσία διακοπτών πέρα από τον επιλογέα ταχυτήτων. Οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους δύο οθόνες και σύστημα ρύθμισης του εσωτερικού φωτισμού στις πίσω πόρτες.
Η ψηφιακή τεχνολογία που θα το συνοδεύει θα είναι στα κορυφαία επίπεδα που περιμένει κανείς από την Sony, διαθέτοντας μεταξύ άλλων και σύστημα πλοήγησης με δυνατότητες εικονικής πραγματικότητας. Υπάρχουν πάνω από 45 σένσορες, κάμερες και ραντάρ στο όχημα παρέχοντας δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν έγιναν κάποιες ξεκάθαρες ανακοινώσεις. Το σίγουρο είναι ότι θα είναι τετρακίνητο, άρα θα έχει δύο -τουλάχιστον- ηλεκτρικά μοτέρ. Ενώ σχετικά με την αυτονομία, όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες έχει περίπου 377 χιλιόμετρα με την μπαταρία στο 80% , άρα θα ξεπερνά στην τελική του μορφή τα 500 χιλιόμετρα.
Διαβάστε ακόμη
Όφελος έως €130 τον μήνα με «καλάθι του νοικοκυριού» και Market Pass (pics)
O Άλεξ Χαντιτάτζι μετατρέπει την «Αλάνα» στην Καβάλα σε… «Hamptons Greece» (pics)
Ηλεκτρικό ρεύμα: Η Ελλάδα έχει από τις φθηνότερες τιμές λιανικής στην Ευρώπη