© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ένα φυτώριο νέων πιλότων από τον μεγαλύτερο εγχώριο αερομεταφορέα, ο οποίος απευθύνει ανοικτή πρόσκληση στους νέους ανθρώπους που αγαπούν πραγματικά την Αεροπορία και θέλουν να δουλέψουν σε αυτήν.
Η AEGEAN, έχοντας ήδη τρέξει το πρόγραμμα υποτροφιών από το 2018 με τους πρώτους πιλότους να βρίσκονται ήδη στα πιλοτήριά της, προχωρά τώρα με το νέο τριετές πρόγραμμα υποτροφιών, ύψους 7 εκατ. ευρώ, για 120 νέους και νέες που θέλουν να ασχοληθούν με ένα από «τα πιο συναρπαστικά επαγγέλματα, να έχει κανείς το γραφείο του στα… 25.000 πόδια», όπως δηλώνει ο κ. Παναγιώτης Σίσκος, υπεύθυνος του προγράμματος.
Πιλότος ο ίδιος, κλείνει αισίως 20 χρόνια στον όμιλο, έχοντας περάσει άλλα 22 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία, απ’ όπου και ξεκίνησε. Τώρα έχει, επιπλέον, τη θέση του διευθυντή εκπαίδευσης για τα πληρώματα, πιλότους και αεροσυνοδούς, ασχολούμενος με την επιλογή, την αρχική εκπαίδευση, αλλά και την επαναληπτική εκπαίδευση των πιλότων, οι οποίοι «μέχρι να τελειώσουν την καριέρα τους αξιολογούνται δύο φορές κάθε χρόνο σε εξομοιωτές πτήσεων».
Η αγάπη του γι’ αυτό που κάνει φαίνεται από τη δήλωσή του ότι «δεν ξέρω κανέναν, όσα χρόνια και να πετάει, να έχει βαρεθεί». Αυτό φυσικά προϋποθέτει να έχει και το… μικρόβιο του πιλότου και αυτό ακριβώς αναζητά και η AEGEAN μέσα από το πρόγραμμα υποτροφιών του ομίλου: «Το κίνητρο είναι το Α και το Ω. Ο ιδανικός υποψήφιος είναι κάποιος που ονειρεύεται από μικρός να γίνει πιλότος, ενδεχομένως όμως να μη γνωρίζει το πώς ή να μην έχει και την οικονομική δυνατότητα. Aπευθυνόμαστε σε αυτούς που θέλουν πραγματικά να ασχοληθούν με το αεροπορικό κομμάτι και δεν είναι τυχαίο ότι στο προηγούμενο, πρώτο πρόγραμμα υποτροφιών δεχθήκαμε στην αρχή 1.400 αιτήσεις, αλλά, τελικά, από αυτούς μόνο 300 προσήλθαν για να αξιολογηθούν». Σημειωτέον ότι ειδικά σε σχέση με το συνολικό κόστος σπουδών για κάθε μελλοντικό πιλότο, συμπεριλαμβανόμενης της εκπαίδευσης στον τύπο αεροσκάφους, αυτό ξεπερνά τις 90.000 ευρώ σε βάθος μόλις ενάμισι έτους.
Το πρόγραμμα
Το πρώτο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων ξεκίνησε από την AEGEAN το 2018, με τους 49 από τους συνολικά 100 υποψήφιους να βρίσκονται ήδη στα πιλοτήριά της και τους επόμενους 40 να αναμένεται να ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρείας στις αρχές του 2023. «Παρ’ όλα τα προβλήματα που δημιούργησε ο COVID-19, με καθυστερήσεις στην πρακτική εκπαίδευση των πιλότων, το πρόγραμμα πήγε καλά και με τη σταδιακή επαναφορά της χωρητικότητας και των συνδέσεων απορροφήσαμε αυτό το νέο δυναμικό, έχοντας καταφέρει, επιπλέον, ακριβώς επειδή τους εκπαιδεύσαμε εμείς, να δημιουργήσουμε κι έναν πιο στενό δεσμό οικογένειας». Αυτό είναι και το ζητούμενο: Οι πιλότοι, διεθνώς, έχουν το χαρακτηριστικό ότι έχουν μία συνεχή κινητικότητα, επομένως οι απώλειες για τις αεροπορικές, σε όλη την Ευρώπη, είναι δεδομένες», αναφέρει ο κ. Σίσκος.
Τώρα, κι ενώ ο κλάδος των αερομεταφορών σταδιακά επιστρέφει από την πανδημία -παρά τις αβεβαιότητες σε σχέση με παραμέτρους όπως το γεωπολιτικό, η ακρίβεια, το κόστος καυσίμων, το ενεργειακό- οι ανάγκες μεγαλώνουν εκ νέου, πολύ περισσότερο για την AEGEAN, η οποία βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης, με την ανανέωση του στόλου της και την προσθήκη, σταδιακά, συνολικά 46 νέων αεροσκαφών έως το 2026: Ο όμιλος προσφέρει και πάλι τη δυνατότητα σε 120 νέες και νέους, συνολικά, για τα επόμενα τρία χρόνια, να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο Πολιτικής Αεροπορίας και να ξεκινήσουν τη σταδιοδρομία τους ως μελλοντικοί κυβερνήτες αεροσκαφών του στόλου της AEGEAN και της Olympic Air, δίνοντας προτεραιότητα μάλιστα στους ίδιους τους εργαζομένους μέσα στον όμιλο, σε άλλα πόστα, οι οποίοι θέλουν να βρεθούν στα πιλοτήρια.
Οπως αναφέρει ο κ. Σίσκος, «προφανώς η επένδυσή μας δεν μπορεί να είναι μόνο αεροπλάνα. Τα αεροπλάνα είναι το εργαλείο και η AEGEAN θέλει να αναπτύσσει τον κόσμο της, που θεωρεί και το πιο πολύτιμο κεφάλαιό της. Τώρα λοιπόν ξεκινά ο επόμενος, νέος κύκλος του προγράμματος υποτροφιών πιλότων για τους πρώτους 40 υποψήφιους και υποψήφιες αυτή τη χρονιά, που προβλέπει θεωρητική και πτητική εκπαίδευση σε αεροσκάφη και εξομοιωτές πτήσεων αποκλειστικά στις σχολές Global Aviation, με έδρα την Αθήνα, και Egnatia Aviation, με έδρα την Καβάλα.
Οι σπουδές είναι πλήρους φοίτησης με διάρκεια από 17 έως 19 μήνες και ημερομηνία έναρξης φοίτησης την 1η Απριλίου 2023». Στα πρακτικά του προγράμματος, η υποβολή των αιτήσεων μαζί με την ανάρτηση του βιογραφικού σημειώματος γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της AEGEAN στην ειδική φόρμα που έχει αναρτηθεί, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής τη 12η Φεβρουαρίου 2023, ενώ στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας επιλογής οι υποψήφιοι θα κληθούν σε εξέταση δεξιοτήτων, προφορική συνέντευξη και ιατρική αξιολόγηση από Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ποιες είναι οι δεξιότητες που απαιτούνται για έναν σύγχρονο πιλότο; «Αφορούν τρεις κατευθύνσεις, ακαδημαϊκές, ψυχοκινητικές και διαπροσωπικές. Στο ακαδημαϊκό κομμάτι, είναι περισσότερο θετική η κατεύθυνση- χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα πτυχίο θετικής σχολής- με καλά μαθηματικά, φυσική, και πολύ καλά αγγλικά. Οι ψυχοκινητικές δεξιότητες σχετίζονται με τον καλό συντονισμό αισθήσεων, τους γρήγορους υπολογισμούς βραχυπρόθεσμης μνήμης, ενώ οι διαπροσωπικές δεξιότητες με την επικοινωνία, το ομαδικό πνεύμα -γιατί πάντα στο αεροπλάνο το πλήρωμα λειτουργεί σαν ομάδα- αλλά και με ηγετικές ικανότητες ώστε να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις όταν χρειάζεται. Χρειάζονται προφανώς και ιατρικές εξετάσεις που γίνονται στο Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής της Πολεμικής Αεροπορίας. Να πούμε εδώ ότι υπάρχουν και γυναίκες που θέλουν να γίνουν πιλότοι, στατιστικά είναι λιγότερες όμως αυτές που μπαίνουν στη διαδικασία – εκτιμώ ως ένα στερεότυπο από το παρελθόν. Πάντως, στον όμιλο έχουμε γυναίκες-κυβερνήτες, οι οποίες στην πλειονότητά τους προέρχονται από οικογένειες πιλότων, άρα ήταν εξαρχής πιο εξοικειωμένες με το επάγγελμα».
Σε αυτή τη φάση, η AEGEAN επιδιώκει να συμβάλει στη δημιουργία των αναγκαίων προϋποθέσεων για την ανάπτυξη του κλάδου στην Ελλάδα «επενδύοντας» στο ανθρώπινο δυναμικό με ένα ακόμη πρόγραμμα υποτροφιών, μετά και το πρόγραμμα υποτροφιών υποψήφιων μηχανικών αεροσκαφών που ξεκίνησε τους προηγούμενους μήνες. Ο κ. Σίσκος αναφέρεται και στις δυνατότητες της χώρας μας, συνολικότερα, να αποτελέσει σημείο αναφοράς ως προς την εκπαίδευση και τη δημιουργία νέας γενιάς πιλότων: «Η Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή ανάπτυξη σε αυτό το κομμάτι χωρίς να έχουμε φτάσει στα επίπεδα που θα μπορούσαμε και θα θέλαμε για τα δεδομένα της χώρας. Ενα πλεονέκτημα της Ελλάδας σε ό,τι αφορά γενικότερα τον ρόλο της ως προς την εκπαίδευση των νέων πιλότων είναι ότι έχει καλό καιρό κι επιπλέον και διαθέσιμο εναέριο χώρο, δεδομένου ότι, λόγω της υψηλής εποχικότητας, την περίοδο του χειμώνα η κυκλοφορία των αεροσκαφών είναι πιο περιορισμένη».
Διαβάστε ακόμη:
Οικογένεια Κουτρουλιά: Βγαίνει στο σφυρί το Palmie bistro στο Κεφαλάρι (pics)
Ιμπραήμ Ερντέμογλου: Ο Τούρκος μεγιστάνας που ζητά να μην… αγοράζουν τις μετοχές του (pics)
Ποια κρίση; 60.225 θέσεις εργασίας έμειναν φέτος κενές στα ελληνικά ξενοδοχεία (πίνακας)