Στην αφετηρία του δικού της επιχειρηματικού μαραθωνίου βρίσκεται η Εna Athletics, η οποία προβάλλοντας τις ελληνικές καταβολές της θα προσπαθήσει να βρει τον δικό της χώρο μέσα στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά των αθλητικών ειδών.

Η εταιρεία σε μία πανηγυρική εκδήλωση με τη συμμετοχή αρκετών Ολυμπιονικών λάνσαρε το πρώτο προϊόν της, ένα αθλητικό παπούτσι μαραθωνίου δρόμου με την ονομασία «Proto Runner 1» και την ένδειξη «γέννημα της Ελλάδας» (born of Greece), σε μία προσπάθεια σύνδεσης με την κληρονομιά και τις αθλητικές αξίες της χώρας μας. Παράλληλα, προχώρησε και στα εγκαίνια του πρώτου της καταστήματος λιανικής, το οποίο βρίσκεται στο Golden Hall, ακριβώς απέναντι απ’ αυτό της Nike.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Θωμά Θωμαΐδη, ο οποίος είχε μία μακρά θητεία στην Ocado Retail στη Βρετανία, αυτό είναι μόνο η αρχή, καθώς ο σχεδιασμός είναι σε δεύτερη φάση η startup να διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της. Ηδη, όπως εξηγούσε, σχεδιάζονται προϊόντα για διαφορετικές ανάγκες που θα καλύψουν ένα ευρύ φάσμα στον τομέα των δρομικών αθλημάτων.

Αλέξανδρος Λάτσης

Βασικός μέτοχος της Εna Athletics είναι ο venture capitalist Αλέξανδρος Λάτσης, ο οποίος και ο ίδιος είναι δρομέας. Επίσης συμμετέχοντες σε αυτή την επιχειρηματική προσπάθεια είναι ο κ. Πίτερ Ρούπε, στέλεχος με μακρά θητεία στη Nike και σε άλλες πολυεθνικές όπως η Under Armour και η Columbia Athletics, καθώς και ο βραβευμένος σχεδιαστής Μανουέλ Μπιάνκι. Brand Ambassadors έχουν αναλάβει οι μαραθωνοδρόμοι Μαρία Πολύζου και Κώστας Χουβαρδάς.

Ο κ. Μπιάνκι «υπογράφει» το σχέδιο του πρώτου «supershoe», που βρίσκεται πλέον στην αγορά με τιμή λιανικής στα 230 ευρώ.

Μαρία Πολύζου

Στον Μαραθώνιο

Το «Proto Runner 1» έχει υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές από έμπειρους δρομείς στην Αθήνα και το Ορεγκον, επικυρώνοντας την προσαρμοστικότητα, τη σταθερότητα και την ταχύτητά του. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Εna Athletics, το παπούτσι διαθέτει ένα επαναστατικό σύστημα με το όνομα «Axicore», το οποίο μάλιστα βρίσκεται στη διαδικασία κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας και μιμείται τη βιομηχανική του ανθρώπινου σώματος, εξασφαλίζοντας βέλτιστη κατανομή κραδασμών. Εχει αξιολογηθεί αυστηρά από τα Heeluxe Labs στην Καλιφόρνια και το Ελβετικό Ολυμπιακό Ιατρικό Κέντρο.

Πέραν αυτών, τα αθλητικά παπούτσια της Εna Athletics με μια προηγμένη πλάκα από ανθρακονήματα δοκιμάστηκαν εκτός από τα εργαστήρια και σε πραγματικές συνθήκες, καθώς πρόσφατα έτρεξαν στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, αφού τα φορούσαν 300 δρομείς.

Στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι του χρόνου στον Αυθεντικό Μαραθώνιο να τα φοράνε κατ’ επιλογή πολλοί περισσότεροι, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων που τρέχουν πιο «επαγγελματικά».

Εκτός από το μπουτίκ monobrand κατάστημα, η εταιρεία σχεδιάζει να τοποθετήσει το «supershoe» και σε επιλεγμένα σημεία λιανεμπορικών αλυσίδων εξειδικευμένων στα αθλητικά είδη για performance.

Πιθανόν μάλιστα σε μετέπειτα χρόνο, σύμφωνα με τον κ. Θωμαΐδη, η γκάμα της εταιρείας σε ό,τι αφορά το κωδικολόγιο να διευρυνθεί, τόσο προς την κατεύθυνση του athleisure όσο και σε άλλα αθλήματα πέραν των δρομικών.

«Οι ρυθμοί με τους οποίους θα αναπτυχθούμε θα είναι οι κατάλληλοι και ανάλογοι της απήχησης που θα έχουν τα προϊόντα μας», διευκρίνισε ο κ. Θωμαΐδης επισημαίνοντας πως επιδίωξη «είναι να χαίρουμε της εμπιστοσύνης του δρομικού κοινού και έπειτα να γίνουμε αναγνωρίσιμοι».

Ας σημειωθεί ότι προς το παρόν διατίθεται ένα μόνο unisex μοντέλο, σε μία γκάμα έξι χρωμάτων εμπνευσμένων από την ελληνική φύση.

Επιπρόσθετα, πέρα από το φυσικό κατάστημα της Ena Athletics, σύντομα θα ξεκινήσει τη λειτουργία του και το e-shop της εταιρείας.

Φανή Χαλκιά, Μαρία Πολύζου, Κλέλια Πανταζή

Ανακυκλωμένα υλικά

Οπως τονίστηκε από τη διοίκηση της Εna Αthletics στη διάρκεια της πανηγυρικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθηνών, η εταιρεία είναι βαθιά αφοσιωμένη στις αρχές της βιωσιμότητας, ενσωματώνοντας προσεκτικά ανακυκλωμένα υλικά χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Μάλιστα από το άνω μέρος του «Proto Runner 1» κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο TPU μέχρι τον αφρό που χρησιμοποιείται στην ενδιάμεση σόλα, κάθε πτυχή της παραγωγής αντικατοπτρίζει τη δέσμευση στην αειφορία και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη παραγωγική διαδικασία, η Ena έχει συνεργαστεί με την Enaleia για να εξάγει από το Αιγαίο το ισοδύναμο κάθε ζευγαριού παπουτσιών που παράγει σε βάρος θαλάσσιων απορριμμάτων.

Παναγιώτης Γιαννάκης

Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Κώστας Χουβαρδάς, Μαρία Πολύζου, Θωμάς Θωμαΐδης, γενικός διευθυντής Ena Athletics

Διαβάστε ακόμη 

Οικονομία: Υπογεννητικότητα και γήρανση «καίνε» τα πλεονάσματα (πίνακας)

Ρεκόρ ζήτησης για πολυτελείς κατοικίες στα νότια προάστια

Γαστρονομικοί προορισμοί στην ελληνική ύπαιθρο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα