«Εμφύλιος» ξέσπασε στην επιβατηγό ναυτιλία με επίκεντρο την κρουαζιέρα. Η κίνηση του υπουργείου Τουρισμού για τη δημιουργία Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας ενώ υπάρχει ήδη η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας την οποία ανασυγκρότησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκάλεσε τεράστιες αντιδράσεις. Πολλώ δε μάλλον όταν δεν κλήθηκε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). Αυτό είναι το ένα μέρος της ιστορίας. Υπήρξε όμως και συνέχεια αφού σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η ΕΕΚΦΝ έγινε παρέμβαση υπερ του υπουργείου Τουρισμού από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) από την οποία έχει αποσχισθεί η ΕΕΚΦΝ πριν σχεδόν 10 χρόνια.
Είναι φανερό ότι η κόντρα αυτή για την κρουαζιέρα θα έχει και συνέχεια. Η ΕΕΚΦΝ έστειλε ανακοίνωση όπου καταφέρεται κατά του ΣΕΕΝ χαρακτηρίζοντας απαράδεκτη την παρέμβασή του και τονίζει ότι “ο ΣΕΕΝ είναι εντεταγμένος να ασχολείται καθαρά με τα θέματα ακτοπλοΐας που όπως όλοι γνωρίζουμε είναι κρίσιμα και επείγοντα για επίλυση και η ΕΕΚΦΝ να ασχολείται και να δραστηριοποιείται καθαρά με θέματα του τομέα της κρουαζιέρας.”
Η ανακοίνωση αναλυτικά:
“Στη συνέχεια της από 8 / 12 ανακοινώσεως, σχετικά με τις διεργασίες από το Υπουργείο Τουρισμού και προσωπικά από τον κ. Υπουργό, για τη δημιουργία Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας, αναφέρει τα ακόλουθα: 1. Κατά εντελώς απαράδεκτο τρόπο γίνεται παρέμβαση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στο θέμα, με την αποστολή, όπως πληροφορούμεθα από έγκυρη πηγή, εγγράφου προς τον κ. Υπουργό Τουρισμού, με το οποίο φαίνεται να στηρίζει την πρωτοβουλία του για συγκρότηση του ως άνω Οργάνου, τη στιγμή που ήδη υφίσταται η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ), η οποία λειτουργεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κατά τρόπο οργανωτικό και αντιπροσωπευτικό από πλευράς πλήρους αρμοδιότητας θεμάτων που αφορούν την ναυτιλία και εν προκειμένου τον κλάδο αυτόν της ναυτιλίας και του θαλασσίου τουρισμού – την κρουαζιέρα. Τονίζεται δε ότι, στην Επιτροπή αυτή συμμετέχει με εκπρόσωπό του το Υπουργείο Τουρισμού. 2. Το πιο λυπηρό είναι ότι, η ενέργεια αυτή γίνεται από έναν Φορέα, που το αντικείμενο και τα Μέλη που εκπροσωπεί ανήκουν σε άλλον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, αποκλειστικά και μόνο της ακτοπλοΐας.
3. Παραγνωρίζονται πολλά από τον ΣΕΕΝ, στην προκειμένη περίπτωση, όπως: i. Το θέμα της μακράς ιστορίας του κλάδου της κρουαζιέρας ως μέλος της ΕΕΕΠ, του ΣΕΕΝ για ολίγα χρόνια και σήμερα της ΕΕΚΦΝ ενεργώντας ως εκπρόσωπος και συνεχιστής αυτού του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού που λειτουργεί, όπως και στο παρελθόν, με αντικείμενο την κρουαζιέρα, έχοντας Μέλη από τον χώρο του εφοπλισμού, με κρουαζιερόπλοια που είναι σε ενέργεια και με εκπροσώπους στην Ελλάδα από τις μεγάλες εταιρείες της κρουαζιέρας όπως: Την Carnival, Την Royal Caribbean, Την Norwegian Cruise Line, Την Holland America, Την Princes Cruises, Την Wind Star Cruises, Την Disney Cruise Line, Την Celebrity, Την Azamara, Την TUI, Την Oceania Cruises, Την AIDA Cruises, Την P&O Cruises, Την Cunard Cruise Line, Την Costa Cruises, Την Silver Sea, Την Celestyal Cruises, Την Majestic International Cruises, Την Variety Cruises κλπ.
4. Έχει ακόμα στους κόλπους της Μέλη και από άλλους χώρους και φορείς, όπως κατωτέρω, που προσφέρουν έργο στην κρουαζιέρα και στηρίζουν τον μηχανισμοί του πολυδιάστατου αυτού κλάδου, προκειμένου να εκτελείται το έργο με απόλυτα επιτυχημένο τρόπο.
Τις πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιριών επαγγελματικών τουριστικών πλοίων, Τους νηογνώμονες, Τις Ενώσεις ρυμουλκών, Τις Ενώσεις Λεμβούχων, Εταιρείες προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, Brokers’ κλπ.
5. Τα Μέλη της, έχουν εμπειρία δεκαετιών στο αντικείμενο και έτσι μπορούν να συνδράμουν σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης της κρουαζιέρας στους 40 και πλέον προορισμούς στην Επικράτεια, τους οποίους επισκέπτονται κλιμάκια της Ενώσεως σε τακτική βάση και εξετάζουν όλα τα θέματα υποδομών και ευκολιών που αφορούν τα κρουαζιερόπλοια και τα εκατομμύρια επιβατών – τουριστών που επισκέπτονται με αυτά την Χώρα.
6. Διερωτώμεθα ειλικρινά, σε όλα τα προαναφερόμενα, τι επιδιώκουν οι ιθύνοντες του ΣΕΕΝ να επιτύχουν;
7. Ακόμα, μας δημιουργείται εύλογα το ερώτημα, σε σχετική πρόταση του Προέδρου κ. Σακέλλη για συνεργασία των δύο φορέων, με αναφορά κατ’ επανάληψη στο σκεπτικό ότι, κάθε Φορέας είναι ορθό και σκόπιμο να ασχολείται αποκλειστικά με τον κλάδο που εκπροσωπεί ήτοι, η ΕΕΚΦΝ με την κρουαζιέρα και ο ΣΕΕΝ με την ακτοπλοΐα.
8. Τα Μέλη μας, ύστερα από σύντομη συνύπαρξη με τον ΣΕΕΝ, αποχώρησαν πριν 10 χρόνια και ίδρυσαν τον σημερινό Φορέα διότι, όπως απεδείχθη, η διαφορετικότητα του αντικειμένου του κάθε ενός δεν βοηθούσε στους στόχους και σκοπούς επίλυσης των πολλών προβλημάτων που είχε η ακτοπλοΐα, με αποτέλεσμα, ο χρόνος που αφιερώνετο για τον κλάδο της κρουαζιέρας ήτο ανεπαρκής για να εξεταστούν τα ενδιαφέροντα θέματα του κλάδου.
9. Όμως, παραγνωρίζουν οι υπεύθυνοι του ΣΕΕΝ την ιστορική πραγματικότητα πολλών δεκαετιών, όπου η ακτοπλοΐα είχε αποκλειστικά δικό της φορέα, αρχικά την Ένωση. Η Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων ήτο μακροβιότερος Φορέας με κορμό την κρουαζιέρα.
10.Εμείς, ουδέποτε αναμιχθήκαμε στον κλάδο της ακτοπλοΐας, ούτε κατ’ ελάχιστον. Πως λοιπόν έρχεται το ΣΕΕΝ τώρα και εμπλέκεται με τον κλάδο της κρουαζιέρας, ο οποίος αποτελεί ένα εντελώς ξεχωριστό αντικείμενο.
11.Τελειώνοντας, ευελπιστούμε ότι οι ιθύνοντες του ΣΕΕΝ θα αντιληφθούν τη σημερινή πραγματικότητα και το γεγονός ότι ο ΣΕΕΝ είναι εντεταγμένος να ασχολείται καθαρά με τα θέματα ακτοπλοΐας (όπως όλοι γνωρίζουμε είναι κρίσιμα και επείγοντα για επίλυση) και η ΕΕΚΦΝ να ασχολείται και να δραστηριοποιείται καθαρά με θέματα του τομέα της κρουαζιέρας, κάτι το οποίο είναι αποδεκτό από όλους τους Φορείς και θα συνεχίσει να πράττει με τον ίδιο ζήλο, για τη σωστή αντιμετώπιση των προβλημάτων των κρουαζιεροπλοίων και την ανάπτυξη του κλάδου στον Εθνικό χώρο”.
Διαβάστε ακόμη
Moody’s: Οι ελληνικές τράπεζες έχουν πάρει αναλογικά τα περισσότερα φθηνά δάνεια από την ΕΚΤ