search icon

business stories

Ελβις Πρίσλεϊ: Στην κορυφή του πλούτου ο «βασιλιάς» δεκαετίες μετά τον θάνατό του (pics)

Ο Βασιλιάς της μουσικής σκηνής άφησε το στίγμα του στην ποπ κουλτούρα – Η περιουσία του άνθισε μετά το θάνατό του και τον κατέταξε ανάμεσα στους «πλουσιότερους νεκρούς διάσημους» του Forbes

Ο Έλβις Πρίσλεϊ, ένας από τους μεγαλύτερους τραγουδιστές όλων των εποχών, είχε ένα ταπεινό ξεκίνημα και πέρασε πολλά εμπόδια για να φτάσει στην κορυφή της μουσικής βιομηχανίας.

Έγινε μια εμβληματική φιγούρα στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, με την επαναστατική του εμφάνιση, το μοναδικό χορευτικό του στυλ και το απαράμιλλο μουσικό του ταλέντο.

Το 1954, ο 19χρονος Έλβις Άρον Πρίσλεϊ από την επαρχία έψαχνε τρόπο να μπει στη μουσική βιομηχανία. Εκείνη την εποχή κανείς δεν γνώριζε ότι ο νεαρός αυτός, θα κατακτούσε τη μουσική σκηνή και θα γινόταν ο μεγαλύτερος τραγουδιστής όλων των εποχών. Αλλά ο δρόμος προς το μεγαλείο για αυτό το αγόρι δεν ήταν εύκολος, σύμφωνα με το therichest.com.

Ας εξερευνήσουμε τη ζωή του θρυλικού τραγουδιστή, πώς η περιουσία του Έλβις Πρίσλεϊ συνέχισε να ευημερεί μετά το θάνατό του και γιατί βρίσκεται συνήθως στην κορυφή κάθε ετήσιας λίστας «πλουσιότερων νεκρών διασημοτήτων» του Forbes.

Ταπεινές ρίζες

Ο βασιλιάς του ροκ εν ρολ γεννήθηκε στις 8 Ιανουαρίου 1935 και εκείνη την πρώτη μέρα έχασε τον δίδυμο αδελφό του, Τζέσι Γκάρον Πρίσλεϊ, πουν πέθανε στη γέννα.

Ο Βέρνον Πρίσλεϊ, ο πατέρας του Έλβις, έκανε οικογένεια με την Γκλάντις Λαβ Πρίσλεϊ όταν ήταν 18 ετών και η Γκλάντις ήταν τρία χρόνια μικρότερη από αυτόν.

Ο Βέρνον, πήγαινε από δουλειά σε δουλειά ώστε να μπορέσει να τα βγάλει πέρα οικονομικά. Η οικογένεια Πρίσλεϊ έπρεπε συχνά να ζητά βοήθεια από γείτονες, ενώ συχνά βασιζόταν στην κρατική επισιτιστική βοήθεια.

Το 1938, ο Βέρνον φυλακίστηκε για οκτώ μήνες για πλαστογράφηση επιταγής και η οικογένεια Πρίσλεϊ έχασε το σπίτι της. Εκείνη την εποχή, ο Έλβις ήταν μόλις τριών ετών. Καθώς μεγάλωνε όμως ο Έλβις, έβρισκε όλο και περισσότερο τον εαυτό του να γοητεύεται από τη μουσική. Πήγαινε τακτικά στην εκκλησία και εκεί βρήκε την αγάπη του για αυτό που θα γινόταν το έργο της ζωής του.

Το μικρό αγοράκι που αργότερα θα βραβευόταν τρεις φορές με Grammy τραγούδησε για πρώτη φορά δημόσια στο σχολείο όταν ήταν δέκα ετών- ερμήνευσε το «Old Shep» και κατέλαβε την πέμπτη θέση στο διαγωνισμό. Μέχρι τα 18 του χρόνια, ο Έλβις ήταν αρκετά δημοφιλής λόγω της ελκυστικότητάς του, των εξαιρετικών χαρακτηριστικών του προσώπου του και του στυλ του.

Όταν τραγούδησε το «Till I Waltz Again With You» της Τερέζα Μπρούερ, όλοι άρχισαν να τον προσέχουν. Ο Έλβις αναγνώρισε ότι το τραγούδι αυτό άλλαξε τη μοίρα του και άρχισε να αναγνωρίζεται στο κολέγιο – σύμφωνα με το βιογραφικό βιβλίο «Last Train To Memphis: The Rise Of Elvis Presley».

 

Η αρχή της εποχής του Έλβις Πρίσλεϊ

Από το 1954 έως το 1956, ο Έλβις είχε πολλές αποτυχίες- απέτυχε στις οντισιόν και ο πρώτος του δίσκος δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει πωλήσεις για τη Sun Recordings.

Η πρώτη του μεγάλη επιτυχία ήρθε όταν το τραγούδι του «Heartbreak Hotel» έγινε το νούμερο 1 τραγούδι στο «Billboard Top 100» για επτά συνεχόμενες εβδομάδες.

Το 1956, ο «Βασιλιάς Έλβις», λόγω της απίστευτης εμφάνισης και του άψογου μουσικού ταλέντου του, έκανε το ντεμπούτο του στην πρώτη του μουσική ταινία, «Love Me Tender».

Eίχε αρχίσει να εμφανίζεται σε ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές και τα τραγούδια του κέρδιζαν παγκόσμια προσοχή– ένας ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός θαυμαστών ήταν τρελά ερωτευμένος μαζί του.

Οι δεκαετίες του ’60 και του ’70 ήταν η κορυφαία εποχή για τον Έλβις Πρίσλεϊ.

Ο Πρίσλεϊ πρωταγωνίστησε σε 31 ταινίες και κυκλοφόρησε 57 άλμπουμ. Κάθε ταινία του κατέκτησε το box office και κάθε άλμπουμ του Έλβις πούλησε πάνω από 1 εκατομμύριο αντίτυπα.

Τα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες ονόμασαν τον Πρίσλεϊ τον σόλο καλλιτέχνη με τις καλύτερες πωλήσεις: πάνω από 1 δισ. αντίτυπα!

Συνολικά, 109 από τα τραγούδια του έφτασαν στο «Billboard Top 100» και 25 από αυτά στο «Billboard Top 10».

Στη νεαρή ηλικία των 36 ετών, ο Έλβις έλαβε το βραβείο Grammy «Lifetime Achievement Award». Οι μεγαλύτεροι σταρ (συμπεριλαμβανομένων των Beatles) επιθυμούσαν να τον συναντήσουν.

Ο Πολ Μακάρτνεϊ περιέγραψε αργότερα τις προσπάθειες του συγκροτήματος να συναντήσει τον Έλβις, σε ένα ανέκδοτο που αποδεικνύει πραγματικά το επίπεδο φήμης του Έλβις:

«Συναντήσαμε τον Έλβις Πρίσλεϊ στο τέλος της παραμονής μας στο Λος Άντζελες. Προσπαθούσαμε για χρόνια να τον συναντήσουμε, αλλά δεν μπορούσαμε ποτέ να τον πλησιάσουμε».

«Νομίζαμε ότι ήμασταν μια μικρή απειλή γι’ αυτόν και τον συνταγματάρχη Τομ Πάρκερ (μάνατζερ του Έλβις), που τελικά ήμασταν. Έτσι, αν και προσπαθήσαμε πολλές φορές, ο συνταγματάρχης Τομ εμφανιζόταν απλά με μερικά σουβενίρ και αυτό μας αρκούσε για λίγο».

«Δεν νιώθαμε ότι μας έδιωξαν- νιώθαμε ότι μας άξιζε να μας διώξουν».

«Εξάλλου, ήταν ο Έλβις και ποιοι ήμασταν εμείς που τολμούσαμε να θέλουμε να τον συναντήσουμε; Αλλά τελικά λάβαμε μια πρόσκληση να πάμε να τον δούμε όταν γύριζε μια ταινία στο Χόλιγουντ».

 

Η οικονομική άνοδος του Έλβις Πρίσλεϊ

Ο Έλβις Πρίσλεϊ συνήθιζε να κερδίζει κατά μέσο όρο περίπου 130.000 δολάρια για τις εμφανίσεις του από τα μέσα της δεκαετίας του 1970, όπως ανέφεραν οι Los Angeles Times το 1989. (Σε σημερινές αποτιμήσεις χρημάτων, το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 1.030.856,44 δολάρια)

 

Δηλωθέντα κέρδη του Έλβις Πρίσλεϊ:

 

Μέχρι το 1956, ο Έλβις Πρίσλεϊ είχε ήδη πουλήσει εμπορεύματα αξίας 22 εκατ. δολαρίων, όταν ήταν ακόμα στην αρχή της καριέρας του. Στο απόγειό του, θα πουλούσε ακόμη περισσότερα παγκοσμίως.

Ο μέσος μισθός του Έλβις στις ταινίες ήταν 1 εκατ. δολάρια (Σε σημερινά χρήματα: περίπου 7 εκατ. δολάρια) ανά ταινία.

Ο Βασιλιάς Έλβις πούλησε τον τεράστιο κατάλογο τραγουδιών του για 5,4 εκατ. δολάρια τον Μάρτιο του 1973, ποσό που ισοδυναμεί με 38,3 εκατ. δολάρια σήμερα.

 

Το τέλος της βασιλείας του βασιλιά Έλβις

Ο Έλβις Πρίσλεϊ, όπως και πολλοί άλλοι διάσημοι μουσικοί, έπεσε στην παγίδα της κατάχρησης ουσιών. Το 1973, όταν ο Πρίσλεϊ ήταν μόλις 38 ετών, η υγεία του άρχισε να χειροτερεύει απότομα, γεγονός που οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην υπερβολική χρήση ουσιών.

Μέχρι το 1977, ο Έλβις Πρίσλεϊ είχε αλλάξει εντελώς– ο άλλοτε γοητευτικός τραγουδιστής μεταμορφώθηκε και χαρακτηρίστηκε υπέρβαρος, ξεπεσμένος και ανίκανος να δώσει συναυλίες.

Η τελευταία φορά που ο κόσμος είδε τον Έλβις στη σκηνή ήταν στις 26 Ιουνίου 1977. Επτά εβδομάδες αργότερα, στις 16 Αυγούστου, έκανε την τελευταία του υπόκλιση σε ηλικία μόλις 42 ετών.

Μέχρι τότε, η καθαρή του αξία είχε μειωθεί σε μόλις 5 εκατομμύρια δολάρια.

Παρά το γεγονός ότι κέρδισε αρκετά εκατομμύρια κατά τη διάρκεια της ζωής του, η τάση του Έλβις Πρίσλεϊ να ξοδεύει υπερβολικά, και το εκπληκτικό ποσοστό 50% των εσόδων του manager του, Τομ Πάρκερ, ήταν οι κύριοι λόγοι για την εξαιρετικά μειωμένη καθαρή του αξία.

Στο προαναφερθέν άρθρο των Los Angeles Times, το αμφιλεγόμενο επίπεδο ελέγχου του Πάρκερ στα οικονομικά του Πρίσλεϊ προέκυψε σε σχέση με την πώληση του καταλόγου του Πρίσλεϊ.

Η εφημερίδα παρατήρησε αρχικά ότι ο Έλβις ήταν ένας από τους πρώτους σύγχρονους σούπερ σταρ και ότι ελάχιστο προηγούμενο υπήρχε όσον αφορά τη διαχείριση των υποθέσεων κάποιου στο επίπεδο της φήμης και της περιουσίας του:

«Κανείς δεν αμφισβητεί τη διαφημιστική ιδιοφυΐα του Πάρκερ, αλλά έχουν προκύψει ερωτήματα σχετικά με τις οικονομικές συναλλαγές του Πάρκερ με τον σταρ».

«Ο Τζόζεφ Ράσκοφ, του οποίου η εταιρεία διαχείρισης επιχειρήσεων εκπροσωπεί ονόματα όπως οι Rolling Stones, ο Ντέιβιντ Μπόουι και οι Pink Floyd … αρνείται να επικρίνει τους χειρισμούς του Πάρκερ στις υποθέσεις του Έλβις… Παρόλα αυτά, υπονοεί ότι οι αποφάσεις του Πάρκερ όλα αυτά τα χρόνια κόστισαν στον Έλβις και την περιουσία του «ένα ανεκτίμητο ποσό χρημάτων» – σίγουρα εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων».

Όσον αφορά την πώληση του καταλόγου του Πρίσλεϊ στις αρχές της δεκαετίας του 1970, οι Times, ανέφεραν:

«Η πιο κραυγαλέα συμφωνία, που αφορούσε τον Πάρκερ, ήταν η συμφωνία του Μαρτίου του 1973 με την RCA Records, η οποία ήλεγχε τα δικαιώματα όλων των ηχογραφήσεων του Έλβις. Για 5,4 εκατομμύρια δολάρια, ο Έλβις παραιτήθηκε από το δικαίωμά του για μελλοντικά δικαιώματα για τις περίπου 700 ηχογραφήσεις που είχε κάνει μέχρι τότε».

«Για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, το συμβόλαιο του Πρίσλεϊ με τον Πάρκερ – το οποίο έδινε στον μάνατζερ το 50% των εσόδων του σταρ από συναυλίες και δίσκους – σήμαινε ότι ο Έλβις έλαβε μόνο 2,7 εκατ. δολάρια από την πληρωμή της RCA».

«Μετά τους φόρους, του έμειναν 1,35 εκατ. δολάρια για τα δικαιώματα αυτού που είναι αναμφισβήτητα το πιο πολύτιμο έργο που ηχογραφήθηκε ποτέ». «Ένα στατιστικό στοιχείο καταδεικνύει τι έδωσε ο Έλβις: Είχε 66 επιτυχίες στο «Top 20» πριν από τον Μάρτιο του 1973- μετά από αυτή την ημερομηνία, είχε μόνο δύο».

 

Η περιουσία και η αυτοκρατορίας του Πρίσλεϊ μετά θάνατον

Ο Έλβις Πρίσλεϊ άφησε την περιουσία του στον πατέρα του, Βέρνον, στη γιαγιά του, Μίνι Μέι Χουντ Πρίσλεϊ, και στην εννιάχρονη τότε κόρη του, Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ.

Αλλά δύο χρόνια μετά το θάνατο του Έλβις (το 1979), ο Βέρνον απεβίωσε επίσης- τον επόμενο χρόνο πέθανε και η γιαγιά του.

Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ, την εποχή του θανάτου του Βέρνον, ήταν μόλις έντεκα ετών και ανήλικη, οπότε η Πρισίλα Πρίσλεϊ, η οποία παντρεύτηκε τον Έλβις το 1967 και χώρισε μαζί του το 1973, ανέλαβε την περιουσία του.

Παρά το διαζύγιό τους, η Πρισίλα παρέμεινε στενή φίλη του Έλβις Πρίσλεϊ. Παρατήρησε ότι μέσα σε μόλις τρία χρόνια, η περιουσία του Έλβις Πρίσλεϊ είχε μειωθεί σε 1 εκατ. δολάρια. Για χάρη του μέλλοντος της κόρης της, πήρε την κατάσταση στα χέρια της.

Η Πρισίλα ήταν επίσης μια έξυπνη επιχειρηματίας- μετέτρεψε το σπίτι του Έλβις Πρίσλεϊ στο Γκρέισλαντ σε μουσείο. Η κίνηση αυτή απέδωσε τα μέγιστα, καθώς 600.000 άνθρωποι επισκέπτονταν κάθε χρόνο τον τόπο όπου ο Έλβις Πρίσλεϊ ήταν θαμμένος, καθώς και το σαλόνι του, το περίφημο δωμάτιο όπου συνήθιζε να δημιουργεί τη μουσική του και την κουζίνα του γεμάτη με τους δίσκους του.

Το σπίτι του Πρίσλεϊ στο Γκρέισλαντ είναι η ιδιωτική ιδιοκτησία με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Αμερική και το δεύτερο μετά τον Λευκό Οίκο.

Η Πρισίλα αξιοποίησε επίσης έξυπνα την τεράστια μουσική συλλογή του Έλβις Πρίσλεϊ, πουλώντας τμήματά της και εξασφαλίζοντας τα πνευματικά δικαιώματα.

Σε ελάχιστο χρόνο, η Πρισίλα μετέτρεψε το 1 εκατομμύριο δολάρια σε 100 εκατομμύρια δολάρια, αποκαθιστώντας με επιτυχία και σχολαστικότητα την οικονομική κληρονομιά του Πρίσλεϊ.

 

Πώς η περιουσία του Έλβις συνεχίζει να ευδοκιμεί δεκαετίες μετά το θάνατό του

Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ, ταλαντούχα τραγουδίστρια και τραγουδοποιός, κληρονόμησε την περιουσία του πατέρα της την 1η Φεβρουαρίου 1993 – τα 25α γενέθλιά της.

Μέχρι τότε, η μουσική του Έλβις Πρίσλεϊ και η περιουσία του στο Γκρέισλαντ απέφεραν εκατομμύρια κάθε χρόνο.

Στις αρχές του 21ου αιώνα, η περιουσία του Έλβις απέφερε συνήθως 30 έως 35 εκατ. δολάρια ετησίως.

Ο βασιλιάς του Rock And Roll ήταν πρώτος στη λίστα του Forbes «Πλουσιότεροι νεκροί διάσημοι» επτά φορές από το 2000 έως το 2010.

Η ετήσια θέση του στην κατάταξη του Forbes για τις «πλουσιότερες νεκρές διασημότητες»

 

Έτος – Κατάταξη – Μεταθανάτια εκτιμώμενα ετήσια κέρδη

 

Το 2020, η περιουσία του κατέγραψε κέρδη 30 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία αυξήθηκαν σε 110 εκατομμύρια δολάρια το 2022 λόγω της κυκλοφορίας της βιογραφικής ταινίας του θρύλου, Έλβις.

Σήμερα, η καθαρή αξία της περιουσίας του είναι περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια.

Η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ πέθανε τον Ιανουάριο του 2023. Όπως φαίνεται, η μοναχοκόρη της (η ηθοποιός Ράιλι Κίου) θα αναλάβει την περιουσία του , ενώ η Πρισίλα Πρίσλεϊ θα λαμβάνει 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως ως σύμβουλος.

Διαβάστε ακόμη:

JP Morgan: Γιατί συνεχίζει να προτείνει τα ελληνικά ομόλογα – Οι εκτιμήσεις για την ελληνική οικονομία

Τράπεζες: Κινητικότητα με… όχημα την υψηλή ρευστότητα – Τα deals εντός και εκτός Ελλάδας

Γιώργος Νίκας: Ξανά στο στόχαστρο για μεζονέτα στην Τήνο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version