Να αλλάξει εποχή, όχι απλώς πρόσωπο, επιχειρεί ο όμιλος των ΕΛΤΑ, μέσα από μια καθολική επανεκκίνηση σε όλο το φάσμα της αγοράς στο οποίο κινείται, συμπεριλαμβανομένου του αναπτυσσόμενου και ιδιαίτερα ανταγωνιστικού κλάδου των ταχυμεταφορών.
Ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας ενός οργανισμού με «ζωή» δυο περίπου αιώνων αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τη σημερινή διοίκηση.
Με σύγχρονο και αποδοτικό μάνατζμεντ θα προσπαθήσει σύμφωνα με όσα αναφέρουν πηγές του ομίλου στο newmoney να «αποκαλύψει»- και να συρρικνώσει ή να εξαλείψει- τα «κρυμμένα κόστη» από αδρανείς λειτουργίες που σε κάποιες περιπτώσεις μετρούν έως μια… 30ετία ύπαρξης, να αξιοποιήσει ουσιαστικά τις δυνατότητες αυτοχρηματοδότησης σε επίπεδο επενδύσεων, να εισάγει την τεχνολογία στις διαδικασίες του, να απλοποιήσει την πολυπλοκότητα των συστημάτων του και να αυξήσει τις ταχύτητες του με την μείωση των σταδίων διαλογής και όχι μόνο.
Στόχος του ομίλου των ΕΛΤΑ είναι να αυξήσει την οριακή σήμερα κερδοφορία του στο ύψος του μέσου όρου της αγοράς κατά την πλήρη ανάπτυξη του νέου business plan με ορίζοντα το 2025 και να πετύχει ένα περιθώριο EBITDA 10%-11%.
Το πλάνο θα διαρκέσει έως τα τέλη του 2024, συνεπώς όσες κινήσεις και επενδύσεις έχουν ολοκληρωθεί έως τότε, θα αποτυπωθούν στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2025.
Πηγές του ομίλου μιλούν για ένα νέο όραμα με κεντρική φιλοσοφία την αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, την προσθήκη νέων υπηρεσιών στο portfolio τους (σ.σ. εκπονείται μελέτη για το συγκεκριμένο θέμα) και την ενίσχυση της θέσης τους σε μια ιδιαίτερα σκληρή και ανταγωνιστική αγορά.
Στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης της δομής του ομίλου προηγήθηκε η υλοποίηση προγράμματος της εθελουσίας εξόδου τα τελευταία 2-3 χρόνια μέσω του οποίου αποχώρησαν 1.997 άτομα από 6.000 και έμειναν 3.500 (συν 1.000 που απασχολούνται με συμβάσεις έργου).
Πλέον αναπροσδιορίζεται ριζικά το μοντέλο λειτουργίας των ΕΛΤΑ, ένα μοντέλο το οποίο παρέμεινε πρακτικά το ίδιο από τα ‘90s.
Ο βασικός σχεδιασμός για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ αφορά και στις στις 4 διαστάσεις της επιχείρησης, το λεγόμενο «4Δ»: Διαλογή, διαβιβάσεις, δίκτυο και διανομή.
Συμπεριλαμβάνει την αναβάθμιση του βασικού κέντρου διαλογής στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του Κρυονερίου και την δημιουργία ενός δεύτερου με αντίστοιχες προδιαγραφές στην Θεσσαλονίκη όπου θα είναι εφικτή η διαλογή μεγαλύτερου αριθμού δεμάτων, ενώ ο ευρύτερος μετασχηματισμός του ομίλου θα επιφέρει αλλαγές και στην λειτουργία των 1.150 καταστημάτων με πιθανή συγχώνευσή τους σε ένα ποσοστό της τάξης του 10%.
Χαρακτηριστικό είναι ότι με την προβλεπόμενη ανανέωση του «ηλικίας» 15 ετών στόλου των 3.000 ιδιόκτητων οχημάτων, φορτηγών και αυτοκινήτων (1.000 περίπου από τις δυο πρώτες κατηγορίες), αλλά και δικύκλων του αναμένεται να προκύψει με την χρήση leasing με τετραετείς συμβάσεις μείωση στα κόστη από τον τομέα αυτόν στο 1/3 των σημερινών.
Στον κλάδο των ταχυμεταφορών ο όμιλος διατηρεί μερίδιο 15% με την αντίστοιχη θυγατρική ΕΛΤΑ Courier (3η στην εγχώρια αγορά), στις ταχυδρομικές υπηρεσίες (επιστολές) ηγετική θέση και την δραστηριότητα των φυσικών καταστημάτων συμπληρώνει το κομμάτι των οικονομικών συναλλαγών που παρέχονται ως υπηρεσία στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το γενικότερο πλάνο για την ριζική αναδιαμόρφωση των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει ιδέες από την επιτυχή διαδικασία μετασχηματισμού σε αντίστοιχους φορείς άλλων ευρωπαϊκών κρατών, όπως στην Ιταλία, την Ολλανδία, την Γερμανία, στην Αυστρία, την Ισπανία κ.ά.
Οι 8 άξονες
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) ανοίγουν λοιπόν ένα νέο κεφάλαιο στη μακρά πορεία τους και προχωρούν σε αναδιοργάνωση και εκσυγχρονισμό του δικτύου και των υπηρεσιών τους.
Σκοπός τους είναι να αναδειχθούν σε μια σύγχρονη και πλήρως ανταγωνιστική εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα της αγοράς και, κυρίως, στις απαιτήσεις των πελατών σε όλη την Ελλάδα για καλύτερες, ταχύτερες και αξιόπιστες υπηρεσίες και λύσεις, όπως αναφέρεται από πηγές του ομίλου.
Η αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ έρχεται μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιοργάνωσης και ολιστικής επαναπροσέγγισης της εξυπηρέτησης των πελατών, που αναμένεται να ξεδιπλωθεί σταδιακά σε βάθος 18 μηνών (χωρισμένο σε τρία 6μηνα).
Στο πρώτο εξάμηνο η διοίκηση θα προχωρήσει στην απλοποίηση των λειτουργιών του ομίλου, στο δεύτερο θα γίνουν οι βελτιστοποιήσεις των συστημάτων (με την εισαγωγή τεχνολογίας, όπως χρήση ΑΙ και ψηφιακός μετασχηματισμός) και στο τρίτο θα προστεθούν πάνω στο επικαιροποιημένο μοντέλο καινούργιες υπηρεσίες.
Εν κατακλείδι, το πλάνο για το restart των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει 8 άξονες:
- Μια νέα εποχή εξυπηρέτησης πελατών με βάση διεθνή πρότυπα
- Ένα νέο οικοσύστημα διανομής με ενοποιημένο, πλήρως εκσυγχρονισμένο και λειτουργικό δίκτυο, που περιλαμβάνει υποκαταστήματα σε όλη την επικράτεια και διατηρεί τα κόστη σε ανταγωνιστικά επίπεδα για την αγορά
- Αναβάθμιση της λειτουργίας των υποκαταστημάτων σε κομβικές περιοχές με διεύρυνση ωραρίου με περισσότερο προσωπικό
- Ενίσχυση της θέσης των ΕΛΤΑ στην αγορά των ταχυμεταφορών με τη διεύρυνση των συνεργειών με τα ΕΛΤΑ Courier
- Νέο επιχειρησιακό μοντέλο που ενισχύει έμπρακτα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις
- Ψηφιακό μετασχηματισμό και υποδομές που μειώνουν τον χρόνο αναμονής και διευκολύνουν την εξυπηρέτηση στα κέντρα διαλογής
- Ανασχεδιασμό των δρομολογίων και ανανέωση του στόλου με οχήματα προηγμένης και πιο «πράσινης» τεχνολογίας που συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
- Νέο υβριδικό μοντέλο παρουσίας που δεν στηρίζεται μόνο στο φυσικό δίκτυο των υποκαταστημάτων
Το σχέδιο αναδιοργάνωσης των ΕΛΤΑ δημιουργεί την πεποίθηση στους ανθρώπους τους, που συμβάλλουν ενεργά στην υλοποίησή του, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, πως τα ΕΛΤΑ διατηρούν τον κομβικό τους ρόλο στην ελληνική κοινωνία και οικονομία, αλλά και την ασφάλεια στους πελάτες της εταιρείας να συνεχίσουν να την εμπιστεύονται.
Διαβάστε ακόμα
Δ. Καλλιτσάντσης: Η ανάπλαση του ακινήτου στην Μπενάκη και η μετατροπή του σε ξενοδοχείο 117 κλινών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ