Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες ότι δεν παζαρεύει την γραμμή 4 του μετρό, έστειλε χθες η διοίκηση της Ελλάκτωρ, η οποία τάχθηκε υπέρ της προσφοράς που έχει υποβάλλει στο διαγωνισμό συνολικού ύψους 1,8 δις. ευρώ, τονίζοντας ότι διασφαλίζει πλήρως την υλοποίηση του έργου.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να συμφωνήσουμε για το μετρό παρά μόνο ως καθολικός ανάδοχος», απάντησε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Σάκης Καλλιτσάντσης, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι η Ακτωρ δεν θα κάνει συμφωνία κάτω από το τραπέζι. Με τον τρόπο αυτό ο επικεφαλής του ομίλου επιβεβαίωσε τα όσα διαρρέονται στην αγορά τους τελευταίους μήνες για δυσκολίες στην εξεύρεση λύσης που να βγάζει από το πολύμηνο αδιέξοδο το διαγωνισμό αλλά και στις πιέσεις που δέχεται από την κυβέρνηση να αποσυρθεί από την μανιέρα των ενστάσεων.
Όπως είπε μάλιστα, η εταιρεία δεν θα συμμετείχε σε μια προσφορά με μία τεχνική μελέτη που δεν γνωρίζει, απαντώντας στα σενάρια περί μοιρασιάς του έργου.
Σε ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποίησε αμέσως μετά την γενική συνέλευση χθες η διοίκηση στους δημοσιογράφους ο κ. Σάκης Καλλιτσάντσης, ανέφερε ότι μέσα στο επόμενο δεκαήμερο το ΣτΕ θα κληθεί να εκδικάσει τις αιτήσεις ακύρωσης κατά του διαγωνισμού και για να συνεχιστεί η διαδικασία η Αττικό μετρό θα πρέπει να αιτιολογήσει τις δύο τεχνικές προσφορές ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός στην επόμενη φάση με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
«Αν μας ζητηθεί στην εξέλιξη της διαδικασίας για λόγους δημοσίου συμφέροντος να μην κάνουμε ένσταση, τότε θα σκεφτούμε τι θα κάνουμε» είπε, ερωτηθείς για την βούληση της κυβέρνησης το έργο να μην χαθεί.
Αναφερόμενος στους υπόλοιπους διαγωνισμούς για τα έργα, δήλωσε ότι «η αγορά κατακλύζεται από μια μανία προσφυγών επί παντός επιστητού», «κάποια εταιρεία πρόσθεσε, «προσφεύγει όπου πάει ο Άκτωρας και εμείς προσφεύγουμε εκεί που έχουμε δίκιο».
Σχολιάζοντας την πορεία του κλάδου των κατασκευών της Άκτωρ, που παραμένει η Αχίλλειος πτέρνα του ομίλου, υπογράμμισε ότι επιβιώνει χάρη στην στήριξη της μητρικής εταιρείας, η οποία όπως αναφέρθηκε έχει καλύψει με 170 εκ. ευρώ μέχρι στιγμής τις μαύρες τρύπες της κατασκευής.
Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι να προχωρήσουν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για νέα χρηματοδότηση ύψους 50 εκ. ευρώ, οι οποίες σκιάζονται από τις συνεχείς ζημιογόνες δραστηριότητες της εταιρείας.
Η ανάληψη μιας μεγάλης σύμβασης όπως είναι αυτή του μετρό είναι βέβαιο ότι θα άνοιγε το δρόμο να προχωρήσει ευκολότερα η χρηματοδότηση της εταιρείας και να αρθούν οι μεγάλες αβεβαιότητες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα υπάρξουν εξελίξεις μέχρι τα τέλη του χρόνου. Διαφορετικά θα εξεταστούν εναλλακτικά σενάρια που έχουν μελετηθεί.
Ωστόσο και η φετινή χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη με μεγάλο αστάθμητο παράγοντα την πανδημία, η οποία δημιουργεί ισχυρές παρενέργειες στον κλάδο. Για το θέμα της Αττικής Οδού και των επιπτώσεων από την μείωση της κυκλοφορίας αναφέρθηκε ότι η εταιρεία θα διεκδικήσει αποζημίωση για την περίοδο του lockdown ωστόσο και αυτή η διαδικασία δεν φαίνεται ανέφελη αφού φαίνεται να συναντά εμπόδια από την πλευρά του δημοσίου.
Στο ερώτημα εάν η εταιρεία θα επιμείνει στην αύξηση των διοδίων που επιχείρησε πέρσι αλλά σταμάτησε η κυβέρνηση, αρκέστηκε να πει ότι επί του παρόντος, η συγκυρία λόγω COVID 19, δεν επιτρέπει την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης που αποτελεί την άλλη μεγάλη ανοικτή πληγή για την εταιρεία, η διοίκηση σε ερώτημα του newmoney υποστήριξε ότι το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίσει η κυβέρνηση για παράδοση του έργου μέχρι τον Απρίλιο του 2023, μπορεί να τηρηθεί μόνο εφόσον υπάρχει οριστική λύση για τα αρχαία της Βενιζέλου εντός διμήνου.
Ο κ. Καλλιτσάντσης επέκρινε την στάση της διοίκησης στο θέμα της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης, ένα διαγωνισμό που είχε κερδίσει προ δεκαετίας κοινοπραξία υπό την Ακτωρ και στην συνέχεια ακυρώθηκε από το δημόσιο. Έκανε λίγο για δικαστικές αποφάσεις και διαιτησίες που δικαιώνουν την κοινοπραξία και έχουν επιδικάσει αποζημίωση που σήμερα μαζί με τους τόκους υπερβαίνει τα 100 εκ. ευρώ. Η κυβέρνηση κατά πληροφορίες αρνείται να βάλλει την υπογραφή της σε μία τέτοια απόφαση και αναζητά φόρμουλα, στην οποία περιλαμβάνεται ακόμη και «νεκρανάσταση» του έργου. Χθες πάντως η διοίκηση της Ελλάκτωρ ξεκαθάρισε ότι πρέπει να βρεθεί πρώτα λύση με την αποζημίωση και μετά να εξεταστεί κάποιος άλλος σχεδιασμός.
Ικανοποίηση υπάρχει στην εταιρεία από την ανάληψη της σύμβασης παραχώρησης για την Μαρίνα Αλίμου για 40 χρόνια, η ημερομηνία έναρξης της οποίας προσδιορίζεται για τα τέλη Οκτωβρίου χωρίς να αποκλείεται και νέα καθυστέρηση.
Όπως αναφέρθηκε χθες, ο λόγος είναι ότι το έργο πρέπει να παραδοθεί από την ΕΤΑΔ, απαλλαγμένο από βάρη και άλλες αναβλητικές αιρέσεις. Για παράδειγμα μέσα στην μαρίνα υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές που πρέπει να απομακρυνθούν ενώ επίσης επισημάνθηκε ότι δεν έχουν ανανεωθεί οι συμβάσεις μεγάλου αριθμού σκαφών που ελλιμενίζονται στην μαρίνα. Ισχυρό ρόλο στην ανάπτυξη του έργου έχει εξασφαλίσει και η REDS.
Χθες η διοίκηση δήλωσε ότι θα υπογραφεί σύμβαση με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, προκειμένου η θυγατρική εταιρεία στον τομέα των ακινήτων να αποκτήσει ισχυρό ρόλο στην ανάπτυξη της χερσαίας ζώνης της μαρίνας που προβλέπει την οικοδόμηση 18.000 τ.μ.