Στις επιπτώσεις της πανδημίας στον τομέα των παραχωρήσεων που έφερε μείωση της κυκλοφορίας 70% αλλά και για την στάση που θα τηρήσουν στην περίπτωση της Αττικής Οδού που η κυκλοφορία έχει περιοριστεί δραστικά, απάντησε χθες μεταξύ άλλων, η διοίκηση της Ελλάκτωρ, στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές.
Ο κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, υποστήριξε ότι δεν μπορούν να επιβαρυνθούν οι χρήστες με νέες αυξήσεις διοδίων στην Αττική Οδό (σ.σ πέρσι το καλοκαίρι η εταιρεία είχε ανακοινώσει αυξήσεις στα διόδια που ακύρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και εν συνεχεία και η ΝΔ) ωστόσο επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει ενημερωθεί για τις επιπτώσεις που είχε στον αυτοκινητόδρομο η απαγόρευση της κυκλοφορίας. Όπως έχει γίνει γνωστό, η Αττική Οδός στο πλαίσιο της συζήτησης που έχει ανοίξει με την πολιτεία για τις επιπτώσεις στους οδικούς άξονες από την κρίση είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που έχει ζητήσει παράταση της σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2024 σε σχέση με τους άλλους που επιδιώκουν αποζημιώσεις.
Χθες πάντως τα στελέχη της εταιρείας, απέφυγαν να αναφερθούν σε λεπτομέρειες τονίζοντας ότι η Ελλάκτωρ δεν είναι ακόμη σε θέση να εκτιμήσει την πλήρη επίπτωση του COVID-19 στην Αττική οδό και ότι δεν έχει γίνει αίτημα για κάποιο συγκεκριμένο πόσο. «Πρώτα θα πρέπει να ολοκληρώσουμε την άσκηση σχετικά με το ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το ποσό, βάσει των επιπτώσεων του COVID-19 και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε ανάλογα».
Όπως αναφέρθηκε, χθες, ημέρα σταδιακής άρσης των μέτρων, από τις 06.00 το πρωί έως τις 12.00 το μεσημέρι από την Αττική Οδό πέρασαν 55.000 οχήματα έναντι 30.000 που ήταν στις 23 Μαρτίου όταν ξεκίνησε το lockdown. Ωστόσο πρόκειται για κυκλοφορία που υπολείπεται σημαντικά των αντίστοιχων περσινών διελεύσεων που ήταν 100.000.
Η διοίκηση επισήμανε ότι το 2020 θα είναι μια απαιτητική χρονιά λόγω της πανδημίας με σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία ωστόσο προέβλεψε ότι θα είναι καλύτερη από πλευράς κερδοφορίας για την Ελλάκτωρ. Όπως σημειώθηκε πέρσι συνεχίστηκε η προσπάθεια αναδιάρθρωσης των κατασκευών, η οποία δεν έχει τελειώσει. «Όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, βλέπουμε την Κατασκευή ως έναν enabler στο να μας παράσχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις τρεις υπόλοιπες αναπτυξιακές μηχανές του Ομίλου, Παραχωρήσεις, ΑΠΕ και Διαχείριση Απορριμμάτων» δήλωσε η διοίκηση.
Ο κ. Καλλιτσάντσης, επισήμανε ότι η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώθηκε στον περιορισμό της διεθνούς δραστηριότητας με ταυτόχρονη εστίαση στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, όπου το περιθώριο EBITDA των δύο αυτών χωρών ήταν θετικό. Πέρα από τις δύο αυτές χώρες, η εταιρεία παρέμεινε ενεργή και στο Κατάρ αλλά μόνο στον τομέα παροχής υπηρεσιών Facility Management.
Η διοίκηση κλήθηκε να απαντήσει χθες και για το μετρό της Θεσσαλονίκης, για το οποίο έχει εγείρει από τον Μάρτιο, πρόσθετες διεκδικήσεις αποζημιώσεων συνολικού ύψους περίπου 50 εκατ. ευρώ (για την κύρια γραμμή αλλά και για την Καλαμαριά). Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, επισήμανε ότι τα πρόσφατα αιτήματα αποζημιώσεων για την κύρια γραμμή, αναφέρονται κατά κύριο λόγο στις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν πριν από την αλλαγή της λύσης για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου (απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων), πριν δηλαδή το τέλος του προηγούμενους έτους. «Σημειώνουμε πως δεν έχουμε εγείρει κάποιο αίτημα σε σχέση με την αλλαγή της λύσης για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου» σημείωσε. Ωστόσο ο κ. Εξάρχου ανέφερε ότι οι αποφάσεις της Αττικό Μετρό σε σχέση με τα claims που έχουν υποβληθεί θα καθορίσουν και την συνέχεια του έργου.
Σε ότι αφορά τον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς της εταιρείας αυξήθηκε κατά 106 MW στα 401 MW στο τέλος του 2019, σημειώνοντας 35% αύξηση σε σύγκριση με το τέλος του 2018. Στο πρώτο τρίμηνο του 2020, επιπλέον 90 MW τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία, αυξάνοντας έως τις 31/3/2020 τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ του Κλάδου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στα 491MW, γεγονός που σύμφωνα με την εταιρεία αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω το EBITDA του κλάδου στο μέλλον.
Στον τομέα της Ανάπτυξης Ακινήτων, που επίσης είναι ένας κλάδος που έχει επηρεαστεί από την πανδημία, αναφέρθηκε ότι η REDS έχει ολοκληρώσει το επενδυτικό της πλάνο για το προσεχές διάστημα και έχει επαρκή ρευστότητα. Στον τομέα της κατασκευής, όπως ειπώθηκε στους αναλυτές υπάρχουν συζητήσεις με τις ελληνικές τράπεζες για την εξασφάλιση επιπρόσθετης χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις της δραστηριότητας των ΑΠΕ επίσης έχουν συμφωνηθεί με τις τράπεζες και έχει εξασφαλιστεί πλήρης σχετική χρηματοδότηση.