Μειωμένα κατά 15,9% είναι τα κεφάλαια που επένδυσαν σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων οι ναυτιλιακές εταιρείες του 2020 παγκοσμίως σε σύγκριση με το 2019.
Ειδικότερα σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκοι Allied, από τον Ιανουάριο έως και τον Νοέμβριο του 2019 είχαν δοθεί 16,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 1.284 πλοίων παντός τύπου.
Για το 2020 τα κεφάλαια ανέρχονται στα 14,280 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορά 990 πλοίων.
Από αυτά 444 είναι φορτηγά που έχουν και τη μερίδα του λέοντος, 319 δεξαμενόπλοια 109 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 33 υγραεριοφόρα και τα άλλα 85 είναι διαφόρων τύπων.
Η Ελλάδα μαζί με την Κίνα συνεχίζουν να αποτελούν τους κομβικούς παίκτες όσο αφορά το θαλάσσιο εμπόριο και κυρίως τα φορτηγά πλοία.
Οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες από τον Ιανουάριο μέχρι τις 15 Νοεμβρίου του 2020 έχουν επενδύσει ήδη 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 177 εμπορικών πλοίων σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research. Από αυτά 103 είναι φορτηγά, 52 δεξαμενόπλοια, 16 containerships, τρία υγραεριοφόρα και τρία άλλου τύπου.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με 2,4 δισ. δολάρια για 148 πλοία εκ των οποίων 89 είναι φορτηγά,, 39 δεξαμενόπλοια 10 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα 10 διαφόρων τύπων.
Η γενική συγκριτική εικόνα σε σχέση με το 2019 έδειχνε ότι οι επενδυτικοί ρυθμοί στις αγοραπωλησίες ανέκαμπταν μετά τη χαλάρωση, μέσα στο καλοκαίρι, των μέτρων κατά του κορωνοϊού. Όμως ήρθε το δεύτερο κύμα και επιβράδυνε τον ρυθμό ενώ οι αναλυτές είναι διστακτικοί για το άμεσο μέλλον.
Συνολικά έχουν αγοραστεί 990 πλοία έναντι 14,280 δισ. δολάρια.
Έλληνες και Κινέζοι έχουν δώσει το 35,9% ενώ όσο αφορά τα χρήματα που έχουν δοθεί και το 32,8 με βάση τον αριθμό πλοίων.
Διαβάστε ακόμη:
Αυτά είναι τα καλύτερα superyachts από όλο τον κόσμο (ΦΩΤΟ)
Γουόρεν Μπάφετ: Ο κρυφός άσος στο μανίκι του δισεκατομμυριούχου επενδυτή
Alpha Bank: «Ναι» στη νέα Cepal έχει ήδη πει το 90% των εργαζομένων