της Μαριάννας Τζάννε
Το δρόμο για την μεταστροφή των κλασικών εταιρειών καυσίμων σε ενεργειακούς ομίλους που θα πουλούν από καύσιμα, μέχρι ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο δείχνει η ΕΛΙΝΟΙΛ, μετά από 65 χρόνια μακριάς πορείας στην αγορά.
«Η μεγαλύτερη απειλή στην εποχή μας είναι η φθίνουσα πορεία των παραδοσιακών υγρών καυσίμων, με την σταδιακή ενίσχυση νέων προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου σε όλες τις μορφές και τις χρήσεις», ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ κ. Γιάννης Αληγιζάκης, παρουσιάζοντας τους πυλώνες της νέας στρατηγικής.
«Στόχος μας είναι η εξέλιξή μας σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο, με πλήρη ενεργειακή προϊοντική γκάμα και δυνατότητα πλήρους κάλυψης των ενεργειακών αναγκών των πελατών μας».
Η ΕΛΙΝΟΙΛ ξεκινά το νέο ταξίδι στην αγορά ενέργειας με δύο σημαντικά όπλα. Το ισχυρό της δίκτυο που αριθμεί 620 πρατήρια καυσίμων σε όλη την χώρα αλλά και ένα ευρύτατο πελατολόγιο 20.000 νοικοκυριών, τα οποία προμηθεύει με πετρέλαιο θέρμανσης, το 20% των βιομηχανικών πελατών και μεταφορικών εταιρειών και ένα πολύ μεγάλο κύμα πελατών προμηθευτών.
Μεγάλος σύμμαχος στην νέα σελίδα που γυρίζει η εταιρεία, θα αποτελέσει η Ήρων του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υλοποιώντας μία εμπορική συνεργασία που ανακοινώθηκε το περασμένο καλοκαίρι και η οποία προβλέπει την διείσδυσή της στον τομέα του ηλεκτρισμού και του αερίου με δικά της προϊόντα (Electricon Elin, Aerion Elin), μέσα από ένα επιλεγμένο δίκτυο πρατηρίων που υπολογίζεται να φτάσει τα 200 καταστήματα. Η Ήρων θα προσφέρει την τεχνογνωσία της στην αγορά ενέργειας και θα εκμεταλλευτεί αντίστοιχα το έτοιμο και ισχυρό δίκτυο στην λιανική της ΕΛΙΝΟΙΛ.
Η στρατηγική συνεργασία προβλέπει ακόμη συνεργασία σε συγγενείς τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση, το CNG (αεριοποίηση), φωτοβολταϊκά, προγράμματαloyalty, πράσινα πιστοποιητικά κ.α.
«Σαν βάση μας θα έχουμε τα πακέτα του Ήρωνα, ελαφρώς διαφοροποιημένα χωρίς όμως αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική”, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας. Ο σχεδιασμός προβλέπει ανάπτυξη τόσο στην χαμηλή όσο και στην μέση τάση αλλά και συμμετοχή στις δημοπρασίες ενέργειας (ΝΟΜΕ).
«Θέλουμε το δικό μας δρόμο, δεν πάμε να ανταγωνιστούμε τους μεγάλους παίκτες, θα ξεκινήσουμε πρώτα από τους πελάτες μας. Δεν θα κανιβαλίσουμε την αγορά με διαφορετικά τιμολόγια αλλά με ποιοτικές διαφορές».
Στο επίκεντρο και η παραβατικότητα
Συγχρόνως όμως η εταιρεία καυσίμων που ελέγχεται πλειοψηφικά από τον εφοπλιστή Σπύρο Καρνέση, έχοντας στηρίξει ένα μεγάλο κομμάτι των εσόδων της (άνω του 60%) στις εξαγωγές, κάνει δύο αποφασιστικά βήματα στον τομέα του ποιοτικού ελέγχου των προϊόντων της.
Σε συμφωνία με την διεθνή ελεγκτική εταιρεία Bureau Veritas, ξεκινά από την 1 Μαρτίου, εντατικούς ελέγχους σε όλα τα στάδια από τα διυλιστήρια, την εγκατάσταση έως τον τελικό καταναλωτή, προκειμένου να υπάρχει σαφή εικόνα για την ασφάλεια των προϊόντων που διακινεί. « Με την μεθοδολογία που ακολουθεί και το ΕΜΠ, θα κάνουμε με δικά μας μυστικά οχήματα, ποσοτικούς ελέγχους για τις πειραγμένες αντλίες και τις ελλειμματικές παραδόσεις στα πρατήρια».
Στην εξίσωση, θα προστεθεί και ένας τρίτος πόλος. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο ελεγκτικό οργανισμό του κόσμου, τους LLOYD’S, οι οποίοι θα πιστοποιούν σε συγκεκριμένες περιόδους εάν όλα γίνονται σωστά, εάν για παράδειγμα η Bareau Veritas κάνει ελέγχους σε όλες τις διαδικασίες κ.α.
Η ΕΛΙΝΟΙΛ περιγράφει την κίνηση αυτή σαν μία λύση στα αδιέξοδα του καταναλωτή ή μιας επιχείρησης ότι τα καύσιμα που παρέλαβε και πλήρωσε πολύ ακριβά είναι αυτά που πλήρωσε και όχι τα μισά.
Τα μηνύματα προς την αγορά: «Δεν θέλουμε βενζινάδες»
Η διοίκηση της ΕΛΙΝΟΙΛ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί και σε νέους τομείς, αλλά με μελέτη των συνθηκών της αγοράς και με προσεχτικό βηματισμό.
Το πρώτο βήμα θα γίνει την επόμενη εβδομάδα όπου η εταιρεία από την Θεσσαλία θα εγκαινιάσει το πρώτο πρατήριο CNG με στόχο το επόμενο να εγκατασταθεί στην Αττική.
Ο κ. Αληγιζάκης αναφέρθηκε και στις συνθήκες στην αγορά ενέργειας, λέγοντας ότι 7 στους 10 πελάτες παραμένουν στην ΔΕΗ γιατί διστάζουν να αλλάξουν πάροχο.
«Τι έχουμε εμείς και δεν έχουν οι άλλοι; Με 65 χρόνια στην αγορά έχουμε ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο και πρέπει να το αξιοποιήσουμε και ένα ισχυρό δίκτυο 620 πρατηριούχων».
Ωστόσο, όπως δήλωσε «δεν θέλουμε τους κλασικούς βενζινάδες. Οι επιχειρηματίες χρειάζεται να ακολουθήσουν το όραμα, να πουλούν μαζί με καύσιμα αέριο και ηλεκτρική ενέργεια και να καταλάβουν ότι τα παραδοσιακά καύσιμα φεύγουν από την αγορά. Όσοι το συνειδητοποιήσουν θα αποκτήσουν υγιείς επιχειρήσεις και θα μείνουν στην αγορά. Πιστεύουμε στην ανάπτυξη των πρατηριούχων και τους ζητούμε να μας ακολουθήσουν».