Είναι «γέννημα» της δεκαετίας του ’60, σε μια εποχή που τα μεγάλα γιοτ των πανίσχυρων εφοπλιστών, όπως ο Ωνάσης και ο Νιάρχος, κυριαρχούσαν στις θάλασσες φιλοξενώντας στις μυθικές καμπίνες, τα σαλόνια και τα καταστρώματά τους, τους rich & famous εκείνης της περιόδου. Αν και δεν είχε καμία σχέση, ούτε σε μέγεθος, ούτε στα άλλα χαρακτηριστικά, με την πολυτελέστατη και εμβληματική «Χριστίνα», λόγω σχήματος αρκετοί το ονόμαζαν «μικρή Χριστίνα». Μάλιστα στην μακρά διαδρομή του ανάμεσα στα ονόματα που απέκτησε ήταν και το «Χριστίνα ΙΙ». Στη συνέχεια έγινε «Τρίαινα», μετά «Ατλαντίς» και τέλος «Ελίκη».
Αυτό το σκάφος, λοιπόν, που στην «καριέρα» του ταξίδεψε χιλιάδες ξεχωριστούς επιβάτες, τώρα έχει χαράξει «ρότα» για το ηλεκτρονικό σφυρί.

Έτσι, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, το «Ελίκη» έχει προγραμματιστεί να βγει σε πλειστηριασμό, στις 3 Ιουλίου, με τιμή πρώτης προσφοράς 650.000 ευρώ.

Η ιστορία και τα χαρακτηριστικά του

Το «Ελίκη» είναι ένα μηχανοκίνητο σκάφος 39,62 μέτρων, (με πλάτος 7,9 μέτρα και βύθισμα 2,8 μέτρα) που κατασκευάστηκε στην Ολλανδία από την Botje Ensing και παραδόθηκε το 1960. Ως έτος ναυπήγησης αναφέρεται το 1962 και μετασκευής το 2008.
Η τελική του ταχύτητα φτάνει τους 15 κόμβους, έχει μέγιστη εμβέλεια 2000 ναυτικών μιλίων κατά την πλοήγηση με ταχύτητα πλεύσης (13 κόμβους), διαθέτοντας δεξαμενές καυσίμου 40.000 λίτρων, ενώ τροφοδοτείται από δύο πετρελαιοκινητήρες Deutz-MWM (2Χ1027 ίππους). Μπορεί να φιλοξενήσει έως 12 άτομα, σε 6 καμπίνες, αλλά και 8 μέλη πληρώματος.

Σύμφωνα με αναφορές σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες, η κλασική θαλαμηγός Eliki παραπέμπει στη χρυσή εποχή του yachting, «αποτυπώνοντας την ίδια την ουσία της πολυτέλειας σε συνδυασμό με ευρύχωρους χώρους διαβίωσης και σύγχρονες ανέσεις για τις απόλυτες διακοπές με σκάφος».

Η παρακμή και η κατάσχεση

Όπως προκύπτει, όμως, από τα αναφερόμενα στις εκθέσεις πλειστηριασμού και εκτίμησης, το σκάφος τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε παρακμή.
Έτσι παρά το ένδοξο παρελθόν, η «Ελίκη» έχει να ταξιδέψει εδώ και μια τριετία, με τον τελευταίο κατάπλου να είναι τον Αύγουστο του 2021.
Ελλιμενίζεται στην προβλήτα F της Μαρίνας Φλοίσβου και η γενική της κατάσταση χαρακτηρίζεται μέτρια. Σημειώνεται ότι η γάστρα άνω της ισαλογραμμής έχει φθορές σε διάφορα σημεία και χρήζει επισκευών και νέας βαφής. Η ξύλινη επένδυση στο κύριο πρυμναίο κατάστρωμα έχει επίσης φθορές τοπικά και ρωγμές, ενώ το σκάφος χρήζει συνολικής επαναβαφής.

Το συμπέρασμα που βγαίνει, μεταξύ άλλων, από την έκθεση εκτίμησης, είναι ότι τέτοια σκάφη «κλασικού τύπου» δεν…τραβάνε πια στην αγορά του yachting, σε σχέση με τα νεότερα που διαθέτουν σύγχρονο σχεδιασμό και διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά.
Έπειτα είναι το υψηλό κόστος συντήρησης και αναβάθμισης για ένα σκάφος άνω των 60 ετών, ενώ και οι μηχανές του μετρούν περί τα 35 χρόνια.
Με άλλα λόγια, η «Ελίκη» έχει μείνει στα αζήτητα και κάπως έτσι δημιουργήθηκαν και τα χρέη που οδηγούν στον πλειστηριασμό.

Η αναγκαστική κατάσχεση έγινε από την ”Lamda Flisvos Marina Α.Ε.” για το ποσό των 121.577,38 ευρώ και στρέφεται κατά της εταιρείας «ΧΡΙΣΝΑΒ ΓΙΩΤΙΝΓΚ EΠΕ».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όσον αφορά την τιμή εκτίμησης της αγοραίας αξίας (και πρώτης προσφοράς) στις 650.000 ευρώ, τονίζεται πως αυτή δίδεται «αυστηρά υπό την προϋπόθεση ότι ζημίες ή φθορές οι οποίες πιθανόν έχουν υπάρξει εσωτερικά λόγω της μεγάλης παραμονής του σκάφους και της ακινησίας του εντός θαλάσσης, και άνευ προφανούς εξωτερικής συντηρήσεως άνω και υπό την ίσαλο και οι οποίες δεν είναι εμφανείς, δεν θα είναι καταλυτικές για τη δομική και μηχανολογική του κατάσταση».

Μένει να φανεί εάν θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι για αυτό το σκάφος που σίγουρα αποτυπώνει ένα μέρος της ιστορίας του ελληνικού yachting…

Διαβάστε ακόμη

Lidl: 25 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα με 1,4 δισ ευρώ επενδύσεις και ισχυρό αποτύπωμα

Οι 4 θετικοί οιωνοί και τα 3 αγκάθια για τον ελληνικό τουρισμό το 2024 (γραφήματα)

Ξεκίνησε η αποκλιμάκωση των επιτοκίων – Ποιοι δανειολήπτες θα δουν μείωση στις δόσεις τους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ