search icon

business stories

Εκθεση για το luxury shaming: Σταματά τις πωλήσεις σε πολυτελή προϊόντα – Ο ρόλος της Κίνας

Στην έκθεση της Bain αναφέρεται ότι το ίδιο ακριβώς φαινόμενο είχε αναδυθεί στις ΗΠΑ κατά την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης

«Αυλαία» ενδέχεται να ρίξει φέτος η «έκρηξη» των παγκόσμιων πωλήσεων πολυτελών προϊόντων, εν μέρει διότι ολοένα και περισσότεροι αποφεύγουν να κάνουν επίδειξη πλούτου εν μέσω οικονομικής ρευστότητας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της Bain & Company αυτή την εβδομάδα, οι πωλήσεις προϊόντων πολυτελείας διεθνώς -οι οποίες περιλαμβάνουν ρούχα, παπούτσια, τσάντες και καλλυντικά από εμβληματικούς οίκους– αναμένεται να επιβραδυνθούν στον χαμηλότερο ρυθμό από το 2020, όταν βέβαια είχαν κατρακυλήσει λόγω της πανδημίας.

Στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν αυτές οι προβλέψεις, η επιβράδυνση θα αποδίδεται εν μέρει στην Κίνα. Σύμφωνα άλλωστε με την έκθεση, υπάρχουν δύο παράγοντες που επιβαρύνουν τις πωλήσεις στην κινεζική αγορά: πρώτον η αναβίωση της διάθεσης των Κινέζων για ταξίδια προς το εξωτερικό και δεύτερον η αποδυνάμωση της εγχώριας ζήτησης λόγω των αυξανόμενων οικονομικών αβεβαιοτήτων.

Όπως σημειώνει το Businessinsider, μετά την άρση και των τελευταίων μέτρων για την πανδημία, όλο και περισσότεροι εύποροι Κινέζοι άρχισαν να κάνουν ξανά ταξίδια προς το εξωτερικό. Έτσι, πλέον δρομολογούν μέρος των αποδοχών τους σε ταξίδια, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα διέθεταν για πολυτελή αγαθά.

Επιπλέον, οι οικονομικές αβεβαιότητες που επικρατούν στη χώρα έχουν καλλιεργήσει μια αρνητική διάθεση απέναντι στην πολυτέλεια, με ορισμένους να αποδοκιμάζουν έντονα όσους συνεχίζουν να επιδεικνύουν τις ακριβές τους συνήθειες. Δεδομένου ότι μια μερίδα Κινέζων αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, όσοι έχουν μεγαλύτερη οικονομική άνεση διστάζουν να το αναδείξουν με προϊόντα πολυτελείας.

Μάλιστα, στην έκθεση της Bain αναφέρεται ότι το ίδιο ακριβώς φαινόμενο είχε αναδυθεί στις ΗΠΑ κατά την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης και πως τώρα επηρεάζει τις πωλήσεις στην Κίνα.

Η Claudia D’Arpizio, partner στην Bain & Company, δήλωσε στο Associated Press ότι πέραν των μακροοικονομικών παραγόντων, οι εταιρείες πολυτελών ειδών μπορεί επίσης να ευθύνονται για την επιβράδυνση των πωλήσεων. Ειδικότερα, εξήγησε η ίδια, ορισμένες εταιρείες ανέβασαν τις τιμές, χωρίς όμως οι ανατιμήσεις αυτές να δικαιολογούνται με αρκετή καινοτομία, αφήνοντας ορισμένους καταναλωτές «δυσαρεστημένους και μπερδεμένους».

Διαβάστε ακόμη

Alpha Bank: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακίνητα στην Ελλάδα (γραφήματα)

Γαλλική Αριστερή Συμμαχία: €25 δισ. θα κοστίσουν τα πρώτα μέτρα

ΤτΕ: Αυξήθηκαν 15,9% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Απρίλιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version