Το πρώτο βήμα προκειμένου η AS Company να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, πέραν του παιδικού παιχνιδιού, έκανε χθες η ΓΣ των μετόχων εγκρίνοντας την τροποποίηση του Καταστατικού προσθέτοντας μία σειρά δραστηριοτήτων στους οποίους δυνητικά θα μπορούσε να εισέλθει: από το εμπόριο τροφίμων κατοικιδίων και την παραγωγή και εμπορία ενέργειας, ως της υπηρεσίες γενικού τουρισμού, τσάρτερ, και κατασκευών.
Μία κίνηση που η διοίκηση της εταιρείας ξεκαθάρισε στους μετόχους ότι γίνεται προληπτικά και χωρίς ακόμα να υπάρξει ξεκάθαρο πλάνο δραστηριοποίησης σε κάποιον απ’ τους ανωτέρω τομείς καθότι θεωρεί ότι το μεγάλο πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα θα απειλήσει το μέλλον της AS Company.
Αυτό όμως που είναι ξεκάθαρο είναι η είσοδος της εταιρείας στα βρεφικά είδη. Κάτι που όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και μεγαλομέτοχος κ. Ευστράτιος Ανδρεάδης θα γίνει από την επόμενη χρονιά μιας και οι βασικές προετοιμασίες είναι σε εξέλιξη.
Αυτή θα είναι και η πρώτη νέα κατηγορία στην οποία θα εισέλθει η AS Company εφαρμόζοντας τη στρατηγική που είχε προαναγγείλει ο κ. Ανδρεάδης προ διετίας, δηλαδή την «κάθετη» είσοδο σε μία νέα κατηγορία –εκτός παιχνιδιού- κάθε χρόνο.
Παράλληλα υπογράμμισε ότι προτεραιότητα παραμένει «η δημιουργία και παραγωγή των δικών μας προϊόντων» καθώς είναι αυτό που μπορεί να προσφέρει στην AS Company αυξημένα περιθώρια κέρδους.
Τα τελευταία εξάλλου έπαιξαν και παίζουν σημαντικό ρόλο στο να αντέξει τελικά η AS Company τις σημαντικές αναταράξεις που προκάλεσε η πανδημία και οι οποίες συνεχίζονται σήμερα μέσα απ’ την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους.
«Το 2020 κάναμε μία τεράστια προσπάθεια σε μία χαμένη χρονιά, αφού σε κάθε σημαντική περίοδο για την εταιρεία τα καταστήματα ήταν κλειστά. Παρ’ όλα αυτά καταφέραμε και στο τέλος γυρίσαμε σε κερδοφορία. Και όλα αυτά χωρίς να πάρουμε κρατική ενίσχυση, χωρίς να μειώσουμε μισθούς ή να απολύσουμε κόσμο και με το σύνολο των εργαζομένων μας να δίνει καθημερινά μάχη για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες», είπε χαρακτηριστικά. Τόνισε δε τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2020 υποχώρησε κατά 15,88% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, στα 19,6 εκατ. ευρώ. Παράλληλα τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,87 εκατ. ευρώ έναντι 3,1 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας μείωση 39,6%. Το δε μέρισμα για τη χρήση του 2020 που ενέκριναν χθες οι μέτοχοι έφθασε το μικτό ποσό των 0,08372537 ευρώ ανά μετοχή.
Η πορεία φέτος
Σε ο,τι αφορά την πορεία της φετινής χρονιάς ο κ. Ανδρεάδης αποκάλυψε ότι στο α’ εξάμηνο, που θα κλείσει σε λίγες ημέρες, οι πωλήσεις θα είναι ελαφρώς χαμηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Κι αυτό κυρίως γιατί πέρυσι η εταιρεία είχε προλάβει να τιμολογήσει ένα σημαντικό αριθμό πωλήσεων πριν το πρώτο lockdown.
«Είμαι αισιόδοξος για φέτος. Θεωρώ ότι θα κλείσουμε σε υψηλότερα επίπεδα από πέρυσι», δήλωσε. Στάθηκε μάλιστα στην καλή πορεία των δύο θυγατρικών σε Κύπρο και Ρουμανία αντίστοιχα.
Η άνοδος των πωλήσεων στην Κύπρο κατά το τρέχον εξάμηνο είναι 10%, όπως είπε ενώ μίλησε «για εκπληκτικά νούμερα στη Ρουμανία, αν και είναι ακόμα μία μικρή αγορά για εμάς». Επανέλαβε την πίστη του ότι τα επόμενα 4-5 χρόνια η εταιρεία θα έχει «απίστευτη ανάπτυξη» στη Ρουμανία και προανήγγειλε μία τρίτη θυγατρική είτε μέσω ίδρυσης της είτε μέσω εξαγοράς, όπως είπε. «Το κοιτάζουμε. Ίσως το κάνουμε το 2022, ίσως το 2023», δήλωσε αποκαλύπτοντας ότι πριν το ξέσπασμα της πανδημίας αναζητούσε εξαγορά στην Ελλάδα φθάνοντας στο σημείο «να βλέπουμε με ορκωτούς τα βιβλία κάποιων εταιρειών».
Αναφερόμενος στην κατακόρυφη αύξηση των πρώτων υλών, «από 20% ως 300%», όπως την προσδιόρισε, και του «πενταπλασιασμού του μεταφορικού κόστους» έκανε λόγο για «εμπορικό πόλεμο, στον οποίο οι εταιρείες έχουν βρεθεί μπλεγμένες και προσπαθούν να προσαρμοστούν». Αν και εκτίμησε ότι οι αυξήσεις αυτές θα συνεχιστούν, ο ίδιος εξέφρασε την αποφασιστικότητα του «να μη σταματήσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας και να δημιουργούμε προϊόντα. Θα κοιτάξουμε το μικτό περιθώριο, θα δούμε το προϊοντικό mix και το 2022 εκτιμώ ότι θα πάμε ακόμα καλύτερα», τόνισε.
Διαβάστε ακόμη:
Οικογένεια Παπανδρέου (Intersys): Πώς έφερε την…«Αλλαγή» της Πληροφορικής στην Ελλάδα