Ο Λέανδρος Καρακατσάνης είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Dust + Cream, της ελληνικής αλυσίδας καλλυντικών που μετρά πάνω από 80 καταστήματα και έχει επεκταθεί στην Κύπρο. Το πρώτο Dust + Cream άνοιξε στην Καλαμάτα, το 2012, το δεύτερο στο Ναύπλιο το 2013.
Η φιλοσοφία της εταιρείας είναι συγκεκριμένη: τα ποιοτικά καλλυντικά μπορούν να είναι προσιτά σε όλες τις γυναίκες.
«Τα καλλυντικά που παράγουμε δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τα αντίστοιχα των μεγάλων πολυεθνικών» τονίζει στο newmoney o Λ. Καρακατσάνης.
«Η ποιότητά μας, είναι πολλές φορές ενδεχομένως και ανώτερη. Θα μπορούσαμε ίσως να πούμε, τηρώντας πάντοτε τον δέοντα σεβασμό προς τον εγχώριο ή/και διεθνή ανταγωνισμό μας, ότι η βασική μας διαφορά, συγκριτικά με τα μεγάλα διεθνή brands, έγκειται στο γεγονός, ότι εμείς, στρατηγικά, επενδύουμε πρωτίστως στη μελέτη, ανάπτυξη και παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων και δευτερευόντως – άρα σε σημαντικά μικρότερη κλίμακα επένδυσης -στη διαφήμιση και προβολή. Από την παραγωγή, πηγαίνουμε απευθείας στην κατανάλωση.
Συνεπώς, δεν αναγκαζόμαστε να μετακυλούμε το υψηλό κόστος της εκτεταμένης διαφήμισης στο προϊόν.
Περαιτέρω, έχουμε εκμηδενίσει το κόστος των ενδιάμεσων και αυτό το επωφελείται ο τελικός καταναλωτής. Θεωρούμε δε, ότι ο βέλτιστος τρόπος για να κερδίσουμε – αλλά και να διατηρήσουμε- την εμπιστοσύνη της νέας γενιάς αναφορικά με τη δεδομένη -για εμάς- υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας, ήταν και παραμένει ένας: να τα δοκιμάσουν!
Ήταν και αυτός άλλωστε, η από «στόμα σε στόμα» διαφήμιση αλλά και καθώς οι εποχές έχουν αλλάξει βεβαίως, και τα social media των χιλιάδων ευχαριστημένων καταναλωτών μας που μας οδήγησαν σταθερά στη σημερινή επιτυχία.
Πίσω από την Dust + Cream βρίσκεται η επίσης ελληνική εταιρεία παρασκευής καλλυντικών Creamteam S.A. Η Creamteam, ξεκίνησε από ένα μικρό χώρο εργαστηριακής ανάπτυξης και παραγωγής πριν από είκοσι χρόνια και σήμερα εκτείνεται σε 12.000 τ.μ. υπέρ σύγχρονων εργοστασιακών υποδομών σε μία έκταση
11 στρεμμάτων, στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης.
Παράγει περίπου 2.000 κωδικούς προϊόντων. Τα προϊόντα της αρχικά πωλούνταν σε επιλεγμένα καταστήματα λιανικής τρίτων ενώ στη συνέχεια ήλθαν και συνεργασίες με σούπερ μάρκετ.
«Ο δρόμος για να μπούμε σε μία αγορά, όπου κυριαρχούν εδραιωμένες εταιρείες και με πολύ ισχυρό μάρκετινγκ, ήταν ομολογουμένως πολύ δύσκολος. O ανταγωνισμός ήταν και παραμένει σκληρός ενώ πλέον ισχυροποιείται ταχέως.
Όμως, εμείς είδαμε το κενό στην αγορά- την ανάγκη να μπορούν οι νεαρότερες ηλικίες να βρίσκουν προσιτά καλλυντικά. Διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχουν καταστήματα που να επικεντρώνονται στις ηλικίες 14-24, δηλαδή σε κοπέλες, που να μπορούν να αγοράσουν καλλυντικά με το «χαρτζιλίκι» τους ή με τον χαμηλό (ειδικά εκείνη την εποχή της κρίσης) μισθό τους. Εμείς, ωστόσο, νιώσαμε τη σιγουριά, ότι η ανάγκη του να νιώσει όμορφη και μέσω αυτού αυτοπεποίθηση και χαρά, μια νεαρή κοπέλα, δεσποινίδα ή κυρία, όσο περιορισμένα κι αν είναι τα οικονομικά της, είναι τόσο σημαντική, που θα διέθετε κάποια -περιορισμένα έστω- χρήματα για προϊόντα
περιποίησης και ομορφιάς.»
Το πρώτο κατάστημα λιανικής υπό το brand name DUST+CREAM, άνοιξε το 2012 στην Καλαμάτα, με τη μέθοδο του franchise.
Ο κ. Καρακατσάνης, έχει τη δική του εμπειρία για το τι σημαίνει «δύσκολο ξεκίνημα» και μεταφέρει την άποψή του για το πώς ξεπερνούνται οι δυσκολίες.
«Ξεκινήσαμε από μία μικρή, σχετικά, αγορά, με μία φίρμα που ήταν ολότελα άγνωστη. Το ρίσκο ήταν πολύ μεγάλο, σε μία χρονιά -το 2012- που όλοι αναζητούσαν ασφαλείς διεξόδους. Ήταν πολύ εύκολο να «πέσουμε στο κενό». Όμως, πρέπει να πιστεύεις σε αυτό που κάνεις και να μη παρεκκλίνεις από το στόχο σου.
Κάποιοι διαμαρτύρονται και λένε: «δεν έχω τίποτα, ξεκινάω από το μηδέν». Εμείς είμαστε ένα παράδειγμα του πώς είναι να ξεκινάς από το «μείον», από μείον πολλών εκατομμυρίων. Αυτό, όμως, μας ανάγκασε να ψάξουμε και να βρούμε λύσεις. Όταν αισθάνεσαι ότι μπροστά σου έχεις γκρεμό με καταρράκτη, αλλά από πίσω σε κυνηγάνε, προτιμάς να κάνεις τη «βουτιά».
Εμείς χρησιμοποιήσαμε την εμπειρία, το όραμα και τη φαντασία μας για να συνεχίσουμε μία προσπάθεια, στην οποία πιστεύαμε απόλυτα. Και μπορεί να μην είχαμε εμείς κεφάλαια, είχαν, όμως, οι συνεργάτες μας, που πίστεψαν σε εμάς. Και αυτή η εμπιστοσύνη αποδείχτηκε το σημαντικότερο asset της εταιρείας στα χρόνια της ανάπτυξης που θα ακολουθούσαν».
Επένδυση 1,5 εκατομμυρίου ευρώ
Η ομάδα της Creamteam, επέλεξε στρατηγικά να κρατήσει – και αναπτύξει- το εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη, παρότι οι συνθήκες δεν ήταν ιδανικές.
«Το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν αυτό της ανεύρεσης συνεργατών και προσωπικού» παραδέχεται ο κ. Λ. Καρακατσάνης.
«Σήμερα, με επιμονή πολλών ετών, μαθαίνοντας από τα λάθη μας – για τα οποία σας διαβεβαιώ, είμαστε και για αυτά υπερήφανοι, εφόσον εν τέλει μας δίδαξαν όλα όσα μας βοήθησαν να γίνουμε καλύτεροι – έχουμε χτίσει μία υγιή και ιδιαιτέρως ανθρωποκεντρική, εταιρική κουλτούρα, που μας προσφέρει τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με αξιόλογα στελέχη όχι μόνο από τη βάση μας και τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και από την Αθήνα και το εξωτερικό».
Η Creamteam θα συνεχίσει να επενδύει, παρά την κρίση του κόστους ζωής. Στις αρχές του επόμενου έτους, ξεκινάει η επέκταση και περαιτέρω εκσυγχρονισμός του εργοστασίου, με τη δημιουργία νέας μονάδας, αγορά μηχανημάτων και αυτοματοποίηση των γραμμών παραγωγής.
«Η αγορά μπορεί να πληγεί από την κρίση του αυξημένου κόστους ζωής, αλλά δε θα σταματήσει να αναπνέει. Εμείς, θα προχωρήσουμε κανονικά με τη νέα επένδυση. Η αλήθεια είναι ότι ήλθαμε – και εμείς- αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα και με την τροφοδοσία, στην εύρεση και στο κόστος των πρώτων υλών. Δεν μπορέσαμε να αποφύγουμε κάποιες ανατιμήσεις στα προϊόντα μας, αλλά θα προσπαθήσουμε να συγκρατήσουμε τις τιμές στα σημερινά επίπεδα».
«Άνοιγμα» στα Βαλκάνια
Παράλληλα, η Dust + Cream σχεδιάζει με προσοχή την έξοδό της στα Βαλκάνια. Εφόσον το επιτρέψουν οι περιρρέουσες γεωπολιτικές συνθήκες, τα πρώτα καταστήματα, εκτιμάται, ότι θα ανοίξουν σε Ρουμανία και Βουλγαρία μέσα στο 2024.
«Θέλουμε να γίνουμε το κέντρο των Βαλκανίων» λέει ο κ. Λέανδρος Καρακατσάνης. «Η Ελλάδα λανσάρει μόδα: χιλιάδες Βαλκάνιοι επισκέπτονται την χώρα μας ενώ αρκετοί μας ρωτούν αν μπορούν να βρουν τα προϊόντα μας στην πατρίδα τους. Επίσης, υπάρχουν σημαντικοί επενδυτές από το εξωτερικό, που εξετάζουν συνεργασία μαζί μας».
Το 2017 ήρθε και η εξόχως τιμητική συνεργασία με το Endeavor Greece, με την Dust+Cream να αποτελεί μια από τις πρώτες εταιρείες που εντάχθηκαν στο ΟΠΑΠ Forward. O κ. Λέανδρος Καρακατσάνης, εντάχθηκε στο παγκόσμιο δίκτυο του οργανισμού με την επιλογή του ως Endeavor Entrepreneur.
Η επόμενη μέρα των CREAM TEAM και DUST+CREAM… θα έχει σίγουρα τη λάμψη από τα όμορφα χαμόγελα των καταναλωτών που αγάπησαν και αγκάλιασαν τα προϊόντα της Βορειοελλαδίτικης μάρκας!
Διαβάστε ακόμη:
Σαμποτάζ πίσω από την τριπλή διαρροή στον Nord Stream «βλέπουν» ΕΕ και ΗΠΑ (vid)
Στην Ελλάδα ο CEO της Jet2 – Το μεγαλύτερο πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2023 με 1,3 εκατ. θέσεις
Ιδιωτικό χρέος: Ο… ελέφαντας στο δωμάτιο για Ισπανία, Ιρλανδία, Ιταλία και Ελλάδα