search icon

business stories

Doom spending: Τι είναι και γιατί η gen Z και οι millennials ψωνίζουν σαν να μην υπάρχει αύριο (tweet)

Με βάση το Psychology Today, οι νέοι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο εδώ και χρόνια, αισθάνονται ότι λαμβάνουν συνεχώς «κακές ειδήσεις… σαν τον Αρμαγεδδώνα»

Όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι ξοδεύουν χρήματα για πολυτελή ταξίδια και ρούχα σχεδιαστών αντί να επενδύουν στην αποταμίευση. Η gen Z και οι millennials φαίνεται ότι ακολουθούν τη σύγχρονη αυτή τάση, η οποία χαρακτηρίζεται ως «doom spending» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το doom spending είναι όταν ένα άτομο ψωνίζει άσκοπα επειδή αισθάνεται απαισιόδοξο για την οικονομία και το μέλλον του. Με βάση το Psychology Today, οι νέοι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο εδώ και χρόνια, αισθάνονται ότι λαμβάνουν συνεχώς «κακές ειδήσεις… σαν τον Αρμαγεδδώνα».

Η Ylva Baeckström, ανώτερη λέκτορας στα χρηματοοικονομικά στο King’s Business School και πρώην τραπεζική υπάλληλος μιλά στο CNBC για μια πρακτική «ανθυγιεινή και μοιρολατρική», καθώς οι νέοι μεταφράζουν τα άσχημα συναισθήματα σε κακές καταναλωτικές συνήθειες.

«Η γενιά που μεγαλώνει τώρα είναι η πρώτη γενιά που θα είναι φτωχότερη από τους γονείς της εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε η Baeckström.

Η διεθνής έρευνα του CNBC «Your Money Financial Security Survey», έδειξε ότι μόνο το 36,5% των ενηλίκων παγκοσμίως αισθάνεται ότι τα πηγαίνει καλύτερα από τους γονείς του οικονομικά, ενώ το 42,8% πιστεύει ότι στην πραγματικότητα είναι σε χειρότερη κατάσταση.

Ως αποτέλεσμα, οι άσκοπες δαπάνες δημιουργούν την ψευδαίσθηση του ελέγχου σε έναν κόσμο που μοιάζει εκτός ελέγχου, στην πραγματικότητα όμως κάτι τέτοιο οδηγεί σε λιγότερο έλεγχο στο μέλλον.

Ο Daivik Goel, ένας 25χρονος ιδρυτής νεοφυούς επιχείρησης που ζει στη Silicon Valley, δήλωσε ότι ήταν ένας χαρακτηριστικός doom spending καταναλωτής όταν εργαζόταν ως υπεύθυνος προϊόντων σε μια startup βιοτεχνολογίας. Η συνήθεια αυτή προήλθε από το αίσθημα δυσαρέσκειας με τη δουλειά του καθώς και από την πίεση των συνομηλίκων όπως εξηγεί και με τον τρόπο αυτό ένιωθε ότι προσπαθεί να ξεφύγει. Ο Goel, ο οποίος συνήθιζε να ξοδεύει πλουσιοπάροχα σε ρούχα σχεδιαστών, στα τελευταία προϊόντα τεχνολογίας και να βγαίνει για ποτό, λέει ότι η καταναλωτική αυτή συνήθεια είναι πολύ συνηθισμένη στη Silicon Valley. Κατά τον ίδιο, οι άνθρωποι αγοράζουν ολοκαίνουργια αυτοκίνητα επειδή συνειδητοποιούν ότι η αποταμίευση για ένα σπίτι θα τους πάρει πολύ καιρό… Η νοοτροπία του Goel πάντως άλλαξε, όταν βρήκε την ευτυχία στη δουλειά του.

Το να κατανοήσει κανείς τη σχέση του με τα χρήματα, θα τον οδηγήσει να απαλλαγεί από την αλόγιστη σπατάλη τους. Η σχέση με τα χρήματα είναι όπως η σχέση με τους ανθρώπους, που από την παιδική ηλικία δημιουργούν διαφορετικούς τύπους δεσμών. Εάν κάποιος είναι ανασφαλής ή αποφεύγει καταστάσεις, είναι πιο πιθανό να παρασυρθεί σε δαπάνες.

Διαβάστε ακόμη:

Άλλαξε χέρια από τα μεσάνυχτα η Αττική Οδός – Στον έλεγχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και επίσημα

ΠΑΣΟΚ: Μεγάλη η συμμετοχή στις εκλογές – Οι δηλώσεις των υποψηφίων

Το μυστικό της επιρροής: Μια και μόνο αλλαγή σας φέρνει σε θέση ισχύος

 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα 

Exit mobile version