«Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμένα είναι να αλλάξουμε την προσέγγιση της ασφάλισης και από υπόσχεση για προστασία, σε περίπτωση που επέλθει κάποιος κίνδυνος, να μετασχηματιστεί σε καθημερινή αξία».
Αυτό τονίζει στο «business stories» ο διευθύνων σύμβουλος της Generali, Παναγιώτης Δημητρίου, εστιάζοντας στην καινοτομία της εταιρείας να προσφέρει υπηρεσίες ευ ζην και πρόληψης τις οποίες ο ασφαλισμένος μπορεί να ενεργοποιεί από την πρώτη μέρα ασφάλισης, χωρίς απαραίτητα να προκύψει ένα γεγονός ή κίνδυνος για το οποίο θα χρειαστεί να αποζημιωθεί.
«Στόχος μας είναι να αποτελούμε τον Διά Βίου Εταίρο – Lifetime Partner των ασφαλισμένων μας παρέχοντάς τους εργαλεία για καλύτερη καθημερινότητα», προσθέτει.
– Αναλάβατε τα ηνία της Generali σε ηλικία μόλις 34 ετών. Κρίνοντας και την πορεία σας εκ των υστέρων ποια στοιχεία πιστεύετε ότι καθόρισαν την πορεία σας;
Ανέλαβα το τιμόνι της Generali Hellas το 2002, δηλαδή πριν, σχεδόν, από 19 χρόνια. Ηταν 19 πολύ ενδιαφέροντα χρόνια, με κύριο χαρακτηριστικό τη συνεχή ποσοτική και ποιοτική ανάπτυξη της εταιρείας χάρη στην εργατικότητα και το ταλέντο των εργαζομένων, στη σταθερή συμπόρευση με τους εκατοντάδες συνεργάτες μας ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, αλλά και στην εμπιστοσύνη που μας έδειξαν οι πελάτες και οι επιχειρήσεις που επέλεξαν την Generali. Κάθε στέλεχος από θέση ευθύνης πρέπει να εμπνέει με την αποφασιστικότητά του και κυρίως με την ικανότητα του να ακούει. Αυτό χαρακτηρίζει και τη φιλοσοφία λειτουργίας της Generali σήμερα. Εχουμε καθιερώσει μια κουλτούρα διαλόγου και συμμετοχής. Ολοι καταθέτουν τις ιδέες τους, μπορούν να αναλάβουν ενέργειες και διατμηματικά έργα, αποκτώντας νέες δεξιότητες και διαμοιράζοντας τη γνώση στο εσωτερικό του οργανισμού. Μόνο έτσι, πιστεύω, επιτυγχάνεται η δέσμευση των ανθρώπων προς έναν κοινό σκοπό. Αυτό ήταν και το προσωπικό μου στοίχημα. Αναλαμβάνοντας την εταιρεία είχα πάντα ένα όραμα για το πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει. Η δέσμευση των ανθρώπων μας και η σταθερά και με προσεκτικά, μελετημένα βήματα ανοδική μας πορεία είναι το δικό μας success story.
– Πρόσφατα o όμιλος Generali ανακοίνωσε την εξαγορά της ΑΧΑ Ασφαλιστικής ταράσσοντας τα νερά της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς. Πώς φτάσατε στη σημερινή εξαγορά και τι σηματοδοτεί για την περαιτέρω πορεία της Generali στην Ελλάδα;
Η εξαγορά της AXA Ασφαλιστικής είναι πολλαπλής σημασίας. Πρώτα απ’ όλα αναδεικνύει τους στενούς δεσμούς που έχει ο όμιλος Generali με τη χώρα μας. Δεσμούς που ξεκινούν από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της, το μακρινό 1831 στην Τεργέστη, αφού μεταξύ των ιδρυτικών μετόχων περιλαμβάνονται και Ελληνες έμποροι της εποχής, όπως οι Σκαραμαγκάς και Ράλλης. Η εξαγορά της AΧΑ Ασφαλιστικής εντάσσεται, επίσης, στο τριετές στρατηγικό πλάνο «Generali 2021» του ομίλου για ενίσχυση της ηγετικής θέσης του σε όλη την Ευρώπη. Με την εξαγορά αυτή το μήνυμα είναι ότι σε μια περίοδο όπου πολλά αλλάζουν στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά και η έντονη κινητικότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό η χώρα μας αποτελεί για τον όμιλο Generali μια περιοχή στην οποία θα συνεχίσει να επενδύει στοχεύοντας σε περαιτέρω ανάπτυξη και οφέλη. Επίσης, σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Θυμίζουμε, επίσης, ότι η εξαγορά της ΑΧΑ Ασφαλιστικής συνοδεύτηκε και από μια πολυετή συμφωνία με την Alpha Βank στο bancassurance. Τέλος, σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη στην εταιρεία, η οποία το προηγούμενο διάστημα διέγραψε μια ισχυρή οργανική, αναπτυξιακή πορεία, παρά το γεγονός ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά στο σύνολό της επλήγη και αυτή από τη δημοσιονομική κρίση των τελευταίων 10 ετών.
– Ο Ελληνας παραμένει ανασφάλιστος σε σύγκριση με τον μέσο Ευρωπαίο, όπως άλλωστε μαρτυρούν και τα δεδομένα. Γιατί ο μέσος πολίτης δείχνει να αγνοεί την ασφαλιστική αγορά;
Είναι γεγονός ότι υπάρχει μια υστέρηση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς σε σύγκριση με την ευρωπαϊκή. Οι λόγοι είναι πολλοί. Η ελληνική οικονομία, για παράδειγμα, είναι πιο μικρή από τις περισσότερες των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, το επιχειρηματικό σκηνικό στη χώρα μας έχει διαφορετική δομή, καθώς χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη πολλών πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων, ενώ λείπουν οι συνέργειες ιδιωτικού – δημόσιου τομέα. Επίσης, το εποπτικό έλλειμμα του παρελθόντος επέτρεψε την ανάπτυξη ενός μη υγιούς τμήματος που υπονόμευσε τον ρόλο του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης στη συνείδηση του μέσου Ελληνα. Τα τελευταία χρόνια, όμως, πολλά έχουν αλλάξει. Το ισχυρό πανευρωπαϊκό εποπτικό πλαίσιο έχει ενισχύσει το κλίμα αξιοπιστίας και φερεγγυότητας στον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, ενώ και οι πρωτοβουλίες των ίδιων των ασφαλιστικών εταιρειών, με τις επενδύσεις τους στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους, έχουν συμβάλει στη διαφάνεια του κλάδου. Σε κάθε περίπτωση, παρά τις καθυστερήσεις, ο ασφαλιστικός κλάδος παραμένει ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής με επενδύσεις άνω των 17 δισ. ευρώ, ενώ οι αποζημιώσεις που καταβάλλει κάθε χρόνο ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ. Σίγουρα υπάρχουν όλα τα περιθώρια τα μεγέθη αυτά να διαφοροποιηθούν προς τα επάνω.
– Πώς επηρέασε η πανδημία τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης;
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στις ασφαλιστικές εταιρείες είναι πολλαπλές. Για παράδειγμα, η αναστολή λειτουργίας σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας (π.χ. εστίαση, τουρισμός, εμπόριο) επηρεάζει τη ρευστότητα των επιχειρήσεων και σχετίζεται με κινδύνους όπως απώλεια εσόδων από διακοπή εργασιών, ακύρωση ταξιδιών και εκδηλώσεων κ.λπ., συνεπώς και με την ικανότητά τους να αναζητήσουν ασφαλιστική κάλυψη. Οι επιπτώσεις, λοιπόν, θα είναι εμφανείς και στα αποτελέσματα και συνακόλουθα στη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, οι οποίες καλούνται να επαναξιολογήσουν τις πολιτικές τους για τη διαχείριση των κεφαλαίων τους. Σε τεχνικό επίπεδο, οι πανδημίες χαρακτηρίζονται συστημικός κίνδυνος και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να καλυφθούν αποκλειστικά από τους ασφαλιστές. Τοπικά παρείχαμε έκπτωση ασφαλίστρων σε επιχειρήσεις, ήραμε την εξαίρεση της πανδημίας από τα ασφαλιστήρια ζωής και υγείας και εξασφαλίσαμε ημερήσιο νοσοκομειακό επίδομα και κεφάλαιο κάλυψης ζωής σε περιστατικά κορωνοϊού. Διεθνώς ο όμιλος Generali ενέκρινε το 2020 τη δημιουργία Εκτακτου Διεθνούς Ταμείου, ύψους έως 100 εκατ. ευρώ, για τη στήριξη του αγώνα και την αντιμετώπιση του COVID-19. Πρόσφατα ανακοίνωσε το Fenice 190, ένα πενταετές επενδυτικό σχέδιο, ύψους 3,5 δισ. ευρώ, για τη στήριξη της ανάκαμψης των ευρωπαϊκών οικονομιών που επλήγησαν από τον COVID-19. Για την Generali η έκτακτη συνθήκη της πανδημίας αποτέλεσε την πιο έμπρακτη επιβεβαίωση της πολιτικής και του ψηφιακού μας μετασχηματισμού. Το προηγούμενο διάστημα παρουσιάσαμε στην αγορά νέα ψηφιακά εργαλεία που αλλάζουν ριζικά την εμπειρία εξυπηρέτησης του πελάτη και ενδυναμώνουν τον συμβουλευτικό ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Βλέπουμε το μέλλον της ασφάλισης και προβαίνουμε συνεχώς σε αναβαθμίσεις που μας επιτρέπουν την ψηφιακή εξυπηρέτηση των πελατών και των συνεργατών μας, υπό κάθε συνθήκη, απρόσκοπτα.
Διαβάστε ακόμη:
Έρχεται ψηφιακή visa για τους ψηφιακούς νομάδες
Θεόδωρος Φέσσας: Κοντά σε νέο deal; Η Cardlink και το θετικό momentum