Aν έχετε αυτοκίνητο, τότε η μπαταρία που σας βοηθάει κάθε μέρα να ξεκινήσετε το καθημερινό σας δρομολόγιο φέρει πάνω της το ίδιο όνομα με την μικροσκοπική της «αδελφή» στα ακουστικά χωρίς καλώδιο, που ίσως έχετε στο αυτί σας ή την πηγή ενέργειας για ένα παλιότερης γενιάς AirPod. VARTA.

Η ιστορική γερμανική εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1887 στο Έλβανγκεν της Βάδης-Βυρτεμβέργης, ήταν πάντα από τους κυρίαρχους του χώρου και προσπάθησε να προλάβει και το τρένο της ηλεκτροκίνησης με νέες τεχνολογίες, που έχουν πλέον ανάγκη κορυφαίες μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Porsche.

Το όνειρο δεν κράτησε πολύ

To 2017 όλα έμοιαζαν να πηγαίνουν κατ’ ευχήν και η είσοδός της στο χρηματιστήριο φάνταζε ως η πιο λογική κίνηση. Τον Αύγουστο του 2021 η μετοχή της είχε φτάσει τα 165 ευρώ. Την περασμένη Δευτέρα είχε κατρακυλήσει στα 3,50. Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της διοίκησης για την μετάβαση σε μια διαδικασία δικαστικής εκκαθάρισης, με στόχο να αποφευχθεί η πτώχευση. Για τους μετόχους αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα χάσουν τα πάντα.

Τα προβλήματα για το άλλοτε «σίγουρο χαρτί» του χρηματιστηρίου δεν προέκυψαν από το πουθενά. Ηδη το 2022 η επιχείρηση κατέγραψε ζημίες της τάξης των 200 εκατομμυρίων ευρώ παρά το τζίρο των 800 εκατομμυρίων. Οι λόγοι ήταν πολλοί. Οι παραγγελίες μεγάλων πελατών όπως η Apple έπεσαν κατακόρυφα. Η πανδημία προκάλεσε ελλείψεις στην τροφοδοσία, καθυστερήσεις στην παραγωγή και σημαντική απώλεια κερδών. Μια κυβερνοεπίθεση το 2023 παρέλυσε την επιχείρηση και αυτός είναι και ο λόγος που ακόμα δεν υπάρχουν ασφαλή οικονομικά στοιχεία για την πορεία της το 2023. Και ο ανταγωνισμός από την πολύ πιο φτηνή Κίνα γινόταν όλο και πιο αδυσώπητος.

Η αγωνία των εργαζομένων

Οι περίπου 4.500 εργαζόμενοι συνειδητοποιούν τώρα ότι στον παγκοσμιοποιημένο πλανήτη όλα μπορούν να αλλάξουν πολύ γρήγορα και η ανασφάλεια για το αύριο να πάρει τη θέση της πρότερης σιγουριάς να εργάζεσαι σε μια ιστορική, αλλά καινοτόμο επιχείρηση.

Διαβάστε περισσότερα στη dw