search icon

business stories

Δικαστική διαμάχη Μπόμπολα – Βενιάμη για 4 δεξαμενόπλοια και $40 εκατ.

Το 2012 ξεκίνησε το μεγάλο επιχειρηματικό deal - Το 2021 οι δύο συνεταίροι συγκρούονται και τα δικαστήρια θα αποφασίσουν ποιος έχει δίκιο

Μια εμπορική σύμπραξη δύο μεγάλων επιχειρηματικών οικογενειών που εξελίσσεται σε σκληρή διαμάχη και απ’ ό,τι φαίνεται θα καταλήξει σε δικαστικό πόλεμο.

Μπόμπολας εναντίον Βενιάμη με φόντο την αγορά και διαχείριση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων αξίας 500 εκατ. δολαρίων. Η υπόθεση αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες εβδομάδες, αφού μετά τα εξώδικα που έστειλε ο κ. Γιώργος Μπόμπολας στον κ. Θεόδωρο Βενιάμη δεν επετεύχθη εξωδικαστικός συμβιβασμός στις μεταξύ τους διαφορές και όλα δείχνουν ότι οι διεκδικήσεις με φόντο εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια θα λυθούν στα δικαστήρια.

Η πλευρά του κ. Μπόμπολα ανέθεσε την υπόθεση στον ποινικολόγο Αλέξη Κούγια, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει όλο το project, με τις δύο πλευρές απ’ ό,τι φαίνεται να μην είναι διατεθειμένες να κάνουν βήμα πίσω, καθώς τα λεφτά είναι πολλά. Με δεδομένο λοιπόν ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός δεν έφερε αποτέλεσμα, καθώς οι οικονομικές διαφορές των δύο επιχειρηματιών δεν λύθηκαν, φαντάζει μονόδρομος η προσφυγή στη Δικαιοσύνη, σε μια διαδικασία που θα βγάλει στην επιφάνεια όλο το χρονικό μιας μεγάλης συμφωνίας που ξεκίνησε το 2012 για να ναυαγήσει τελικά οκτώ χρόνια μετά.

ο «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει την υπόθεση που, όπως όλα δείχνουν, θα έχει πολλά επεισόδια, καταγράφοντας τα δεδομένα σε έναν δικαστικό πόλεμο δύο μεγάλων οικογενειών του επιχειρηματικού κόσμου που μόλις ξεκινά.

Η ιστορία που, όπως όλα δείχνουν, θα καταλήξει στη Δικαιοσύνη, άρχισε να γράφεται πριν από οκτώ χρόνια. Και ήταν ένα μεγάλο επιχειρηματικό deal στη ναυτιλία μεταξύ των δύο ισχυρών επιχειρηματιών με μεγάλη οικονομική, πολιτική και κοινωνική επιφάνεια. Ηταν 2012 όταν ο κ. Μπόμπολας αποφάσισε να συνεταιριστούν με τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρο Βενιάμη. Ουσιαστικά θα έφτιαχναν μια νέα εταιρεία και θα προέβαιναν στην αγορά τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, η αξία των οποίων κυμαινόταν γύρω στα 500 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά Μπόμπολα φέρεται να κατέβαλε το ποσό των 40 εκατ. δολαρίων ως προκαταβολή, ενώ τη διαχείριση της κοινής εταιρείας θα αναλάμβανε ο κ. Βενιάμης, που γνωρίζει άριστα τον χώρο της ναυτιλίας. Πράγματι, ο συνεταιρισμός προχώρησε και αγοράστηκαν τα καράβια, αλλά, όπως δείχνουν οι εξελίξεις, αυτή η επιχειρηματική σύμπραξη όχι μόνο δεν προχώρησε, αλλά εξελίχθηκε σε ναυάγιο και σκληρή σύγκρουση συμφερόντων.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η πλευρά Μπόμπολα υποστηρίζει ότι μετά από λίγα χρόνια ο κ. Βενιάμης παρουσίασε ότι όχι μόνο δεν υπάρχουν κέρδη από τη σύμπραξη, αλλά έχουν χαθεί και τα 40 εκατ. δολάρια μαζί με τα τέσσερα δεξαμενόπλοια! Τον κατηγορεί μάλιστα ότι ο πρόεδρος της ΕΕΕ χρέωνε έξοδα διαχείρισης των πλοίων 6,5%, αντί για 1%, και με την πάροδο των χρόνων χάθηκαν όχι μόνο τα επενδεδυμένα κεφάλαια αλλά και τα 4 δεξαμενόπλοια.

Μετά από αυτή την εξέλιξη ξεκίνησε μια προσπάθεια εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.

Αρχικά, μετά την πρώτη επαφή το περασμένο καλοκαίρι, υπήρξε η εντύπωση ότι οι δύο πλευρές θα τα βρουν και το θέμα θα λήξει βελούδινα, χωρίς να χρειαστεί να πάνε στα δικαστήρια και η υπόθεση να λάβει δημοσιότητα. Ωστόσο, παρά την αρχική πρόβλεψη και τις προσδοκίες για ομαλή λύση των πραγμάτων, η κατάσταση έφτασε σε αδιέξοδο, καθώς σταμάτησαν οι δια ζώσης διαπραγματεύσεις και ξεκίνησε η αποστολή εξωδίκων. Τον Νοέμβριο ο κ. Μπόμπολας έστειλε εξώδικα στον κ. Βενιάμη θέλοντας με τον τρόπο αυτό να τον πιέσει να βρουν εξωδικαστική λύση, κάτι όμως που δεν έγινε, ούτε σε αυτό το στάδιο, κι έτσι τον λόγο έχει πλέον η Δικαιοσύνη.

Με τα σημερινά δεδομένα και καθώς οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών έχουν πέσει στο κενό, όλα δείχνουν ότι θα ακολουθήσει ένας δικαστικός μαραθώνιος πόλεμος, με τις δύο πλευρές να ετοιμάζουν τα επιχειρήματά τους.

Το «ΘΕΜΑ» απευθύνθηκε στον πληρεξούσιο δικηγόρο του κ. Μπόμπολα, τον κ. Κούγια, ο οποίος δεν θέλησε να μπει στην ουσία της υπόθεσης. Αρκέστηκε να επισημάνει πως «λόγω της λεπτότητος του θέματος και της εντολής που έχω από τον κ. Μπόμπολα, δεν επιθυμώ αυτή τη στιγμή να δημοσιοποιήσω λεπτομέρειες αυτής της διαφοράς».

«Λόγω της λεπτότητος του θέματος και της εντολής που έχω από τον κ. Μπόμπολα, δεν επιθυμώ αυτή τη στιγμή να δημοσιοποιήσω λεπτομέρειες αυτής της διαφοράς». Επισημαίνει ο δικηγόρος Αλέξης Κούγιας

Ποιοι, όμως, είναι οι μεγαλοεπιχειρηματίες που θα λύσουν τις διαφορές τους στα δικαστήρια;

Από τη μια μεριά είναι ο πατριάρχης της οικογένειας Μπόμπολα, Γιώργος Μπόμπολας, ο οποίος σε ηλικία 92 ετών διεκδικεί πίσω τα 40 εκατ. ευρώ που είχε επενδύσει και τα οποία χάθηκαν στην κοινή ναυτιλιακή εταιρεία με τον κ. Βενιάμη. Είναι ο ιδρυτής της τεχνικής εταιρείας Ακτωρ (σήμερα κομμάτι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ), η οποία τα τελευταία 40 χρόνια διέπρεψε στα δημόσια έργα της χώρας αλλά και στο εξωτερικό, δημιουργώντας μια ισχυρή οικονομική αυτοκρατορία με πολυσχιδείς δραστηριότητες. Η περιουσία που απέκτησε η οικογένειά του όλα τα προηγούμενα χρόνια αποτιμάται σε εκατοντάδες εκατομμύρια.

Παράλληλα, όμως, με την κατασκευαστική δραστηριότητα, η οικογένεια Μπόμπολα απέκτησε μεγάλη πολιτική παρέμβαση λόγω της ενασχόλησής της με τον Τύπο, με τον μιντιακό όμιλο που είχε δημιουργήσει από το 1980 με ναυαρχίδα την εφημερίδα «Εθνος».

Η εν λόγω παρέμβαση ενίσχυε τον ρόλο της κατασκευαστικής εταιρείας στη διεκδίκηση των μεγάλων έργων για τουλάχιστον 3 δεκαετίες. Η κρίση όμως του Τύπου και η κακοδιαχείριση οδήγησαν στην πτώχευση των εκδόσεων του «Εθνους», αφήνοντας μεγάλα χρέη στις τράπεζες. Παράλληλα, οι περιπέτειες της οικογένειας συνεχίστηκαν και στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με αποτέλεσμα πριν από περίπου δύο χρόνια να χάσουν τον έλεγχο και τη διοίκηση της εταιρείας από τους αδελφούς Καλλιτσάντση, όχι όμως και την τεράστια ρευστότητα που είχαν δημιουργήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Ο για λίγα χρόνια συνεταίρος του Θεόδωρος Βενιάμης είναι πλοιοκτήτης δεύτερης γενιάς και ένας από τους ισχυρότερους Ελληνες στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Γεννήθηκε το 1950 στο Βροντάδο της Χίου και είναι γιος του Χιώτη καπετάνιου Λευτέρη Βενιάμη.

Σε ηλικία 27 ετών και με σπουδές στη Ναυτιλία, έγινε συνιδρυτής της Golden Union, η οποία σήμερα διαχειρίζεται στόλο από 46 φορτηγά πλοία.

Πριν από λίγες ημέρες το όνομά του συμπεριελήφθη για μία ακόμη χρονιά στη λίστα της Lloyd’s List για το 2020 με τις 100 προσωπικότητες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία. Συγκεκριμένα βρίσκεται στην 38η θέση.

Είναι το πρόσωπο της ελληνόκτητης ναυτιλίας και για τον λόγο αυτό η ΕΕΕ τροποποίησε δύο φορές το καταστατικό της ώστε να μπορέσει να παραμείνει στην προεδρία για πάνω από δύο τριετίες, που ήταν το όριο έως τότε. Το 2018 εξελέγη για τέταρτη συνεχόμενη φορά πρόεδρός της. Συνομιλεί απευθείας με τον εκάστοτε πρωθυπουργό, όπως συνέβη με τους κυρίους Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκο Μητσοτάκη.

Πηγή: protothema.gr

Διαβάστε ακόμη: 

Τα… «κάλαντα» της Εφορίας και για κλειστές επιχειρήσεις

Κορωνοϊός: Έφτασαν στην Αθήνα οι 83.850 δόσεις του εμβολίου των Pfizer/BioNTech

Ασφαλιστικές εισφορές: Ποιοι και πόσοι επαγγελματίες θα πάρουν επιστροφή

Exit mobile version