Σε κρίση βρίσκεται βιομηχανία διαμαντιών, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τα καλλιεργημένα διαμάντια από τα φυσικά, κυρίως λόγω της τεράστιας διαφοράς στην αξία τους, γεγονός που έχει οδηγήσει τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας Anglo American, να σχεδιάζει να πουλήσει την De Beers καθώς αναδιαρθρώνει τις δραστηριότητές της μετά την απόρριψη μιας προσφοράς εξαγοράς από την BHP.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Anglo American, Duncan Wanblad δήλωσε στους Financial Times ότι η πώληση της De Beers θα είναι «το πιο δύσκολο μέρος» της ριζικής αναδιάρθρωσης της εταιρείας.

«Τα διαμάντια ανήκουν πλέον μόνο στην ισχυρή κληρονομιά της De Beers», δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής της βιομηχανίας διαμαντιών Πολ Ζιμνίσκι.

«Η Anglo θα κάνει τελικά αυτό που θέλουν οι μέτοχοί της και φαίνεται ότι θέλουν να επικεντρωθούν σε μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική εμπορευμάτων που υποστηρίζουν τη δημιουργία πράσινων υποδομών, όπως ο χαλκός», είπε στο CNBC.

Ξεθωριάζει ο μύθος του διαμαντιού

Η ζήτηση για διαμάντια έχει μειωθεί καθώς η γοητεία των διαμαντιών δεν εντυπωσιάζει τους κινέζους καταναλωτές οι οποίοι κινούν μια από τις μεγαλύτερες αγορές.

Παράλληλα, το διαμάντι, ως σύμβολο αιώνιας αγάπης και δέσμευσης στα δαχτυλίδια γάμων αντιμετωπίζει μια τεράστια κρίση παρόμοια με την κρίση του θεσμού. Ο χρυσός και οι πολύτιμοι λίθοι που καλλιεργούνται στο εργαστήριο μείωσαν την ζήτηση για διαμάντια, ενώ οι καταναλωτές μετά την πανδημία προτιμούν να ξοδεύουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες αντί για πολύτιμα πετράδια.

Οι τιμές των διαμαντιών έχουν μειωθεί κατά 5,7% μέχρι στιγμής το 2024, σύμφωνα με τον δείκτη ακατέργαστων διαμαντιών της Ζιμνίσκι, υποχωρώντας περισσότερο από 30% από το υψηλό όλων των εποχών που ήταν το 2022.

Η De Beers, που είχε κάποτε το μονοπώλιο στην αγορά διαμαντιών, βλέπει πλέον το μερίδιό της στην αγορά να μειώνεται καθώς οι οικονομικές συνθήκες οδήγησαν την εταιρεία να μειώσει τις τιμές κατά 10% στην αρχή του έτους, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg.

«Το περασμένο έτος ήταν μια πολύ πιο σκληρή περίοδος για τη βιομηχανία των διαμαντιών καθώς οι οικονομικές προκλήσεις, η αποστροφή των ανθρώπων στις δεσμεύσεις (γάμοι) μετά την Covid και η αύξηση της προσφοράς διαμαντιών που καλλιεργήθηκαν στο εργαστήριο, επηρέασαν τις συνθήκες ζήτησης», δήλωσε ο επικεφαλής επικοινωνίας της Anglo American, Marcelo Esquivel στο CNBC.

Η προτίμηση στα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο παίζει επίσης κρίσιμο ρόλο στη μείωση των τιμών των φυσικών διαμαντιών, δήλωσε ο Ankur Daga, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου εκλεκτών κοσμημάτων Angara.

Στις ΗΠΑ, τον μεγαλύτερο καταναλωτή διαμαντιών, οι μισές πέτρες δαχτυλιδιών αρραβώνων θα προέρθουν από το εργαστήριο το 2024 όταν το 2018 ήταν μόλις 2%.

Φθηνότερα και πιο προσιτά

Τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, είναι έως και 85% φθηνότερα από τα φυσικά διαμάντια, εξαιτίας της ελεγχόμενης παρασκευής τους κάτω από τυις κατάλληλες συνθήκες.

Η διαδικασία αναπαράγει τον τρόπο με τον οποίο τα φυσικά διαμάντια σφυρηλατούνται βαθιά στα έγκατα της γης, γεγονός που έχει αυξήσει τις πωλήσεις αυτών των διαμαντιών από μόλις 2% της παγκόσμιας αγοράς κοσμημάτων με διαμάντια το 2017 σε 18,4% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία του Ζιμνίσκι.

Τα διαμάντια θεωρούνταν κάποτε, ένα ισχυρό περιουσιακό στοιχείο όπως και ο χρυσός, στα οποία κατέφευγαν όσοι ήθελαν να προστατεύσουν την περιουσία τους σε εποχές πολέμου και πληθωρισμού. Σήμερα, η λογική αυτή χάνεται καθώς οι τιμές τους βυθίζονται.

«Η βιομηχανία διαμαντιών αντιμετωπίζει προβλήματα», είπε ο Ντάγκα στο CNBC, προσθέτοντας ότι πιστεύει ότι οι τιμές των φυσικών διαμαντιών θα μπορούσαν να μειωθούν επιπλέον 15%-20% τους επόμενους 12 μήνες.

Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι η «βιομηχανία έχει σταματήσει να διαφημίζει τα διαμάντια τα τελευταία σχεδόν 20 χρόνια», είπε ο Aggarwal, προσθέτοντας ότι η βιομηχανία διαμαντιών θα χρειαστεί να εργαστεί σκληρά για να αναζωπυρώσει τη ζήτηση των κινεζικών καταναλωτών.

Μόλις πρόσφατα, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης κοσμημάτων στον κόσμο, η Signet Jewelers, ανακοίνωσε μια συνεργασία μάρκετινγκ με την De Beers για να προωθήσει τη ζήτηση για φυσικά διαμάντια κάτι που θα αυξήσει τις πωλήσεις κατά 25% τα επόμενα τρία χρόνια

Διαβάστε ακόμη 

ΕΚΤ: Ο γρίφος της νέας μείωσης επιτοκίων – Γιατί οι κεντρικοί τραπεζίτες είναι επιφυλακτικοί

Καταρρέουν τα γαλλικά ομόλογα – Σε υψηλό 8 μηνών το spread

Δήμος Αθηναίων: Kλειστά λόγω καύσωνα δημοτικά και νηπιαγωγεία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ