Η ανάδειξη της Tesla σε κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία μέσα σε διάστημα λιγότερο των δέκα ετών είναι κάτι που πολλοί ζήλεψαν και αρκετοί νόμισαν ότι θα μπορούσαν να επαναλάβουν.
Όμως το “θαύμα” του χαρισματικού Μασκ δύσκολα μπορεί να επαναληφθεί.
Κάτι που διαπιστώνουν οι δημιουργοί της Rivian, μία εταιρία που προσπαθεί εδώ και καιρό να ακολουθήσει τα βήματα του πρώτου διδάξαντα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία όμως, παρά την επιτυχία του Musk, είναι μία πολύ δύσκολη υπόθεση. Και η Rivian… κατάφερε να έχει απώλειες 1,58 δισ. δολαρίων μόλις στο πρώτο τρίμηνο του 2022.
Η ηλεκτρική start-up υπερτριπλασίασε τις απώλειές της σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, που ήταν μόνο 414 εκατ. δολάρια. Ο λόγος είναι κυρίως τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα και η άνοδος των τιμών των πρώτων υλών.
Η Rivian παρήγαγε 2.553 αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο του 2022 και παρέδωσε τα 1.227 από αυτά, αποκομίζοντας έσοδα 95 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρία λέει ότι είναι αποφασισμένη να συνεχίσει να παράγει πολύ λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι μπορούν να βγουν από τις γραμμές παραγωγής της.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα για μια τέτοια μικρή εταιρία με μεγάλες προσδοκίες είναι η εφοδιαστική αλυσίδα και η προμήθεια υλικών όπως οι ημιαγωγοί που είναι άκρως απαραίτητοι για την ολοκλήρωση των αυτοκινήτων της. Όλα αυτά την οδήγησαν να κλείσει αρκετές φορές τις γραμμές παραγωγής από τα τέλη Μαρτίου, κάτι που επιδείνωσε ακόμα περισσότερο τα οικονομικά της μεγέθη.
Πάντως, παρά τις σημαντικές απώλειες, σύμφωνα με το Newsauto, υπάρχουν σχεδόν 16,97 δισ. δολάρια στα ταμεία της εταιρίας, τα οποία της επιτρέπουν να κάνει σχέδια για μελλοντικά αυτοκίνητα, ένα νέο εργοστάσιο και πρόβλεψη για πωλήσεις 25.000 αυτοκινήτων μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Πολύ αισιόδοξο σενάριο για να γίνει πραγματικότητα. Και η περίοδος που μπορούσαν να γίνουν θαύματα όπως αυτό της Tesla έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Διαβάστε ακόμη:
Λέον Αβιγκάδ (Brown Hotels): «H πλατεία Ομονοίας θα γίνει το νέο Soho» (pics)
Η επιχειρηματίας πίσω από την ελληνική γραβάτα του κυρίου Μπαϊντεν-όπουλου