Με περίπου 100 εκατομμύρια κομμάτια διαθέσιμα και πάνω από 600 εκατομμύρια συνδρομητές, η προσπάθεια των ακροατών να βρουν τη μουσική που θα αγαπήσουν έχει γίνει μια πρόκληση για το Spotify. Είναι η υπόσχεση της εξατομίκευσης και των ουσιαστικών προτάσεων που θα δώσουν στην τεράστια λίστα τραγουδιών περισσότερο νόημα – κι αυτό είναι πολύ βασικό για το Spotify, σύμφωνα με το CNBC.
Την τελευταία δεκαετία ή περισσότερο, το Spotify έχει επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη και, ειδικότερα, στη μηχανική μάθηση. Ο DJ AI που κυκλοφόρησε πρόσφατα μπορεί να είναι το μεγαλύτερο στοίχημά του ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στους συνδρομητές να εξατομικεύουν καλύτερα την ακρόαση και να ανακαλύψουν νέες μουσικές και καλλιτέχνες.
Το Daylist του Spotify, λοιπόν, είναι μια νέα προσπάθεια χρήσης παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης για να ληφθούν υπόψη τα γούστα, αλλά και τα διαφορετικά περιβάλλοντα που μπορούν να διαμορφώσουν και να αναδιαμορφώσουν τις προτιμήσεις των ακροατών κατά τη διάρκεια της ημέρας και να κάνουν νέες προτάσεις που ταιριάζουν σε διάφορες διαθέσεις και δραστηριότητες. Ετσι, τα δεδομένα ενός συγκεκριμένου τραγουδιού ή καλλιτέχνη καταγράφουν συγκεκριμένα μουσικά χαρακτηριστικά και με ποιο τραγούδι ή καλλιτέχνη έχει συνήθως συνδυαστεί μεταξύ των εκατομμυρίων ακροάσεων στα δεδομένα των οποίων μπορεί να έχει πρόσβαση ο αλγόριθμος AI.
How Spotify AI plans to know what's going on inside your head, and find the right track for it https://t.co/Gptoyx1cp5
— CNBC (@CNBC) April 14, 2024
Το μοτίβο είναι συνοπτικά το ακόλουθο: «Στους χρήστες που τους άρεσε το Y, τους άρεσε επίσης και το τραγούδι Z. Ξέρουμε ότι σας αρέσει το Y, άρα μπορεί να σας αρέσει το Z», είναι ο τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη προσπαθεί να βρίσκει αντιστοιχίες. Και το Spotify εκτιμά ότι λειτουργεί. «Από τότε που κυκλοφόρησε ο ΑΙ DJ, ανακαλύψαμε ότι οι ακροατές του DJ είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν κάτι νέο ή να ακούσουν ένα τραγούδι που διαφορετικά μπορεί να είχαν παραλείψει)», είπε εκπρόσωπος του Spotify.
Η Julie Knibbe, ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Music Tomorrow -η οποία στοχεύει να βοηθήσει τους καλλιτέχνες να συνδεθούν με περισσότερους ακροατές, κατανοώντας πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι και πώς να συνεργαστούν καλύτερα μαζί τους- λέει ότι όλοι προσπαθούν να βρουν πώς να εξισορροπήσουν την καινοτομία με ουσιαστικό τρόπο. Και, φυσικά, όλοι βασίζονται σε αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν να γίνει αυτό δυνατό. Αυτά τα συστήματα μουσικών προτάσεων υπάρχουν εδώ και πάνω από μια δεκαετία και έχουν εξελιχθεί πολύ καλά στο να προβλέψουν τι θα σας αρέσει. Αυτό που δεν μπορούν να κάνουν είναι να ξέρουν τι ακριβώς υπάρχει στο μυαλό σου, ειδικά όταν θέλεις να δοκιμάσεις να ακούσεις ένα νέο μουσικό είδος».
Η Knibbe εκτιμά ότι είναι πιθανό να συνεχιστούν τέτοιες προσπάθειες και η τεχνητή νοημοσύνη να βελτιώνεται στο να βρίσκει τη φόρμουλα για το πόσα νέα ακούσματα θέλει ένας ακροατής. Η ίδια βέβαια πρόσθεσε πως «η υπόθεση ότι οι άνθρωποι θέλουν να ανακαλύπτουν συνεχώς νέα μουσική δεν είναι εντελώς αλήθεια», σύμφωνα πάντα με το CNBC. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το Spotify θα πάψει να προσπαθεί να μπει στο μυαλό μας για να προβλέψει τι θα θέλαμε να ακούσουμε από την πλατφόρμα του…
Διαβάστε ακόμη
Σαν σήμερα πριν 35 χρόνια ο Ανδρέας Παπανδρέου αναφωνεί το «Τσοβόλα δώσ’ τα όλα» – Το παρασκήνιο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ