search icon

business stories

Δασμοί Τραμπ: Γιατί η Ferrari δεν ανησυχεί – Η διαφορά με την Porsche

Η Ferrari είναι η μοναδική εξαίρεση καθώς ανεξάρτητα από το ύψος των δασμών, δεν πρόκειται να αρχίσει να παράγει στις ΗΠΑ. Η παραγωγή της έχει επίκεντρο το Μαρανέλο της Ιταλίας», δήλωσε αναλύτρια μετοχών

Η Ferrari αποτελεί την εξαίρεση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, οι οποίες νιώθουν να απειλούνται από την επιβολή των αμερικανικών δασμών.

Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε τη Δευτέρα ότι μια από τις πρώτες του ενέργειες όταν πάρει την εξουσία θα είναι να επιβάλει αυστηρούς δασμούς στην Κίνα, τον Καναδά και το Μεξικό. Μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλούσε τριγμούς στις αλυσίδες εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας και θα ενέτεινε τις ανησυχίες των επενδυτών για υψηλότερο κόστος.

Η απειλή των δασμών

Τα προτεινόμενα μέτρα του Τραμπ περιλαμβάνουν πρόσθετο δασμό 10% σε όλα τα κινεζικά προϊόντα που εισέρχονται στις ΗΠΑ και δασμό 25% σε όλα τα προϊόντα που προέρχονται από τον Καναδά και το Μεξικό.

Οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν μετά την είδηση, καθώς εκτιμάται ότι οι δασμοί θα έχουν σημαντικές συνέπειες για τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες, πολλές εκ των οποίων έχουν κατασκευάσει εργοστάσια και βασίζονται σε προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων που εδρεύουν στο Μεξικό.

Το γεγονός ότι ο Τραμπ δεν αναφέρθηκε στην Ευρώπη σε αυτή την εξαγγελία του είναι αισιόδοξο, αν και πολλοί στην Ευρωζώνη ανησυχούν πως είναι απλώς θέμα χρόνου να στρέψει τα βέλη του και κατά του κλάδου των αυτοκινήτων της περιοχής.

Η Ferrari, ωστόσο, δεν φοβάται την πολιτική του προστατευτισμού. «Η Ferrari είναι η μοναδική εξαίρεση καθώς ανεξάρτητα από το ύψος των δασμών, δεν πρόκειται να αρχίσει να παράγει στις ΗΠΑ. Η παραγωγή της έχει επίκεντρο το Μαρανέλο της Ιταλίας», δήλωσε στο CNBC η Rella Suskin, αναλύτρια μετοχών της Morningstar. «Το θέμα με τη Ferrari είναι ότι, είτε πρόκειται για 10%, 20% ή 30% [δασμό], τότε πιθανότατα μπορεί εύκολα να μετακυλήσει αυτό το κόστος στους καταναλωτές».

Ο Trump έχει δεσμευτεί για οριζόντιο δασμό 10% ή 20% σε όλα τα αγαθά που εισέρχονται στις ΗΠΑ προκειμένου να στηριχθούν τα έσοδα της χώρας, προκαλώντας ανησυχία σε ένα ευρύ φάσμα βασικών τομέων που εξαρτώνται από το εμπόριο, όπως τα αυτοκίνητα.

Για την Suskin της Morningstar, ακόμη και ένας δασμός ύψους 30% σε όλα τα αγαθά που έρχονται από την Ευρώπη μπορεί να μην αποτρέψει τους επίδοξους πελάτες από το να αγοράσουν μια Ferrari. «Είναι γελοίο, αλλά κάπως έτσι έχουν τα πράγματα», πρόσθεσε.

Λιγότερο ευαίσθητη στις τιμές

Ο Tom Narayan, παγκόσμιος αναλυτής του τομέα αυτοκινήτων στην RBC Capital Markets, επανέλαβε την άποψη αυτή, λέγοντας ότι η Ferrari φαίνεται να είναι σε θέση να μετακυλήσει οποιαδήποτε αύξηση των τιμών, εάν ο Τραμπ υλοποιήσει την υπόσχεσή του για τους δασμούς.

Οι περισσότεροι αναλυτές και επενδυτές θεωρούν την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ως μοναδική μεταξύ των Ευρωπαίων ομολόγων της από αυτή την άποψη, σύμφωνα με τον Thomas Besson, επικεφαλής της έρευνας στον τομέα των αυτοκινήτων στην Kepler Cheuvreux.

Τα αποτελέσματα της Ferrari είναι σαφώς βελτιωμένα φέτος, ξεπερνώντας τις επιδόσεις των ανταγωνιστικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη. Οι μετοχές της εισηγμένης στο χρηματιστήριο του Μιλάνου εταιρείας έχουν κερδίσει πάνω από 34% από την αρχή του έτους, σημαντικά υψηλότερα από ό,τι οι μετοχές της γαλλικής Renault ή του γερμανικού ομίλου Mercedes-Benz.

«Δεν είναι σαφές σε αυτό το στάδιο πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν τη ζήτηση, αλλά θα μπορούσε κανείς εύλογα να υποθέσει ότι οι πελάτες της Ferrari ενδιαφέρονται λιγότερο για τις τιμές», δήλωσε ο Anthony Dick, αναλυτής της Oddo, σημειώνοντας ότι οι ανταγωνιστές του ομίλου στα πολυτελή αυτοκίνητα θα αντιμετώπιζαν παρόμοια δασμολογική μεταχείριση.

Η διαφορά με την Porsche

Η προοπτική πρόσθετων αμερικανικών δασμών ήταν πιθανό να αποτελέσει «πολύ μεγαλύτερο εμπόδιο» για τη γερμανική Porsche, δήλωσε ο Besson της Kepler Cheuvreux. Όπως και η Ferrari, η οποία παράγει αποκλειστικά τα αυτοκίνητά της στην Ιταλία, η Volkswagen-Porsche κατασκευάζει παραδοσιακά τα πολυτελή μοντέλα της στη Γερμανία.

«Η Porsche είναι λίγο διαφορετική περίπτωση», δήλωσε η Suskin της Morningstar. «Θα μπορούσαν να μετακυλήσουν έναν δασμό 10%, αλλά μεγαλύτεροι [δασμοί], όπως σε ποσοστό 30% ίσως είναι λίγο πιο δύσκολο να μετακυλιστούν σε έναν πελάτη», συνέχισε. «Θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη μητρική τους εταιρεία Volkswagen, η οποία έχει κάποια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στις ΗΠΑ, αλλά θα χρειαζόταν να επενδύσουν αρκετά για να δημιουργήσουν μια γραμμή παραγωγής ειδικά για την Porsche». Οι μετοχές της Porsche σημειώνουν πτώση περίπου 26% από την αρχή του έτους.

Διαβάστε ακόμη

Η επόμενη μέρα στη Γαλλία: Τι σημαίνει το «όχι» στον προϋπολογισμό και την κυβέρνηση Μπαρνιέ

Διαθέσιμο το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής – Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού και καταβολής φόρων

Μητσοτάκης από Λονδίνο: Κρίσιμη η γεφύρωση του επενδυτικού κενού – Οι τρεις προτεραιότητες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version