Το ενδεχόμενο να αναθεωρηθεί προς τα πάνω το τριετές επενδυτικό πλάνο που ξεκίνησε πέρυσι από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνολικού ύψους 46 εκατ. ευρώ άφησε ανοικτό ο διευθύνων σύμβουλος κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους.
Μία τέτοια κίνηση, όπως εξήγησε, θα εξαρτηθεί απ’ τις ευκαιρίες και τη δυναμική που πιθανώς θα υπάρξουν στην αγορά με δεδομένο ότι η χώρα έχει αφήσει πλέον πίσω της τα δύσκολα χρόνια και «κοιτάει προς τα πάνω».
Ήδη ο σχεδιασμός των επενδύσεων το διάστημα 2019 – 2021 αφορούν τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, στα πληροφοριακά συστήματα, στην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος καθώς και στην εμπορική πολιτική της εταιρείας. Σημειώνεται ότι αθροιστικά την τελευταία 10ετία, ο όμιλος έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις που προσεγγίζουν τα 150 εκατ. ευρώ.
Πωλήσεις και στόχοι
Χωρίς να αποκαλύπτει στοιχεία για το 2019 εν αναμονή της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του ομίλου Heineken, ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως το 2019 οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κινήθηκαν λίγο πάνω απ’ το σύνολο της αγοράς και στάθηκε στο «εξαιρετικό» β’ εξάμηνο αποδίδοντας το κυρίως στις κλιματολογικές συνθήκες που επικράτησαν.
Για το 2020 εξάλλου ο στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας τόσο εντός της ελληνικής αγοράς, όσο και μέσω των εξαγωγών που πλέον έχουν φθάσει να αντιστοιχούν στο 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας.
Σε ο,τι αφορά την πρώτη ο κ. Δανιηλίδης εξήγησε πως το μερίδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι λίγο πάνω απ’ το 50% και οι ελληνικές ετικέτες είναι αυτές που κυριαρχούν. Ο ίδιος εκτιμά ότι η αγορά της μπύρας έχει περιθώριο να ανέβει περαιτέρω, ενώ «ποντάρει» και στο λανσάρισμα νέων κατηγοριών που ήδη έχει ξεκινήσει. «Στη μπύρα αυτό που πρωτίστως επιδιώκουμε δεν είναι η διεύρυνση του μεριδίου μας, αλλά η συνολική αύξηση της κατανάλωσης μπύρας», σημείωσε.
Επίσης τόνισε ότι και στον κλάδο του νερού (όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται με το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ) «θέλουμε να ανεβάσουμε το μερίδιό μας», ενώ αναφορικά με το μηλίτη (ποτό που παράγεται από επεξεργασία μήλου) τόνισε ότι κινείται ανοδικά, αλλά στην ουσία είναι μια αγορά που τώρα «χτίζεται».
Εξαγωγές
Για τις εξαγωγές, σημείωσε πως αυτές πραγματοποιούνται τόσο με την παρουσία προϊόντων της Αθηναϊκής σε ξένες αγορές, όπως, για παράδειγμα, η ΑΛΦΑ, που έχει πραγματοποιήσει από το 2019 την είσοδο της στην αγορά των ΗΠΑ, όσο και με παραγωγή προϊόντων για άλλες εταιρείες του ομίλου Heineken με τα διάσημα παγκόσμια brands στην ετικέτα.
Μάλιστα, όπως σημείωσε, ο κ. Δανιηλίδης το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κινείται πλέον ξεκάθαρα και με σημαντική διαφορά (8/1) υπέρ των πρώτων. Η πορεία αυτή εκτιμάται πως μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο και για αυτό η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει στο επαναλανσάρισμα των ιστορικών σημάτων της Athenian και Marathon για τις αγορές του εξωτερικού.
Υπενθυμίζεται ότι το 2018, όπως αποτυπώνεται στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, ο όμιλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας παρουσίασε βελτίωση των επιδόσεων του. Συγκεκριμένα είχε πετύχει αύξηση των πωλήσεων σε όγκο κατά 1,8%. Σε αξία οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 324,7 εκατ. ευρώ από 314,513 εκατ. ευρώ το 2017 με τις καθαρές πωλήσεις (εξαιρουμένου δηλαδή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) να διαμορφώνονται σε 206,826 εκατ. ευρώ από 197,963 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,5%.
Για τον ΕΦΚ
Για τον Ειδικό Φόρο ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε κατά τη χθεσινή ενημέρωση πως ο διάλογος όλου του κλάδου με το Κράτος «πιστεύουμε ότι θα είναι υγιής και για τις δύο πλευρές».
Σημείωσε παράλληλα ότι μπορεί να βρεθεί τρόπος να μειωθεί η φορολογία, με θετική επίπτωση στην ελληνική οικονομία. «Εμείς, ως κλάδος έχουμε την ευθύνη να παρουσιάσουμε ένα σχέδιο και δουλεύουμε πάνω σε αυτό» τόνισε χαρακτηριστικά.
Η ιστορία της εταιρείας
Η χθεσινή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με αφορμή την παρουσίαση ενός πολύ ενδιαφέροντος ντοκιμαντέρ για την ιστορία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Το ντοκιμαντέρ αναμένεται τις επόμενες ημέρες να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας καθώς και στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.