Την πρώτη μεγάλη ιδιωτικοποίηση που θα ενισχύσει με έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ τα ταμεία του ΤΑΙΠΕΔ βάζει σε τροχιά υλοποίησης η κυβέρνηση, με την πώληση του 30% της Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Εκτός απροόπτου την προσεχή Τρίτη 29 Οκτωβρίου θα επισημοποιηθεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, με την αγορά να προεξοφλεί την εμφάνιση ισχυρών παικτών.
Οι Καναδοί της Avi Alliance που ελέγχουν το 40% του ΔΑΑ θεωρούνται από τους πλέον ισχυρούς διεκδικητές του αεροδρομίου ενώ από κοντά βρίσκεται και η οικογένεια Κοπελούζου, η οποία ελέγχει το 5% του ΔΑΑ και το 16,6% της Fraport-Greece. Ο ελληνικός όμιλος αναμένεται να προσέλθει στο διαγωνισμό σε συνεργασία με διεθνή εταιρεία. Παρότι θεωρείται μειονέκτημα η πώληση ποσοστού μειοψηφίας η ιδιωτικοποίηση του ΔΑΑ βρίσκεται στα ραντάρ και της γαλλικής Vinci, η οποία διαχειρίζεται διεθνώς 200 εκατ. επιβάτες ως ένας από τους μεγαλύτερους λειτουργούς αεροδρομίων. Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι ακόμη και αν εμφανιστεί σε αυτή τη φάση του διαγωνισμού δεν είναι βέβαιο ότι θα καταθέσει τελικά δεσμευτική προσφορά, συνδέοντας την στάση της με τα θέματα εταιρικής διακυβέρνησης του ΔΑΑ, τις θέσεις και τα δικαιώματα στο διοικητικό συμβούλιο.
Ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα εκδηλώσει και το επενδυτικό fund Macquarie από την Αυστραλία, με μεγάλες επενδύσεις στον τομέα των υποδομών και τακτικός θαμώνας των διαγωνισμών για την πώληση σημαντικών περιουσιακών asset. Δεν αποκλείεται η εμφάνιση και άλλων ισχυρών επενδυτικών fund όπως επίσης και η παρουσία κινεζικών εταιρειών που κατά πληροφορίες είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο παρελθόν.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος καθυστέρησε πάνω από ένα χρόνο εξαιτίας της εμπλοκής που σημειώθηκε στην έγκριση της 20ετούς σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ από τις Βρυξέλλες, εισέρχεται στην τελική ευθεία. Η σύμβαση αυτή αποτελεί και ένα πολύ ισχυρό όπλο που εκτιμάται ότι μπορεί να εκτινάξει το τίμημα έως και στο 1,5 δισ. ευρώ.
Μεγάλο δέλεαρ για την εξαγορά του 30% του ΔΑΑ αποτελεί επίσης η ισχυρή κερδοφορία (πέρσι παρουσίασε EBITDA 325,5 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 171 εκατ. ευρώ) αλλά και το υψηλό μέρισμα για τους μετόχους.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% προκηρύχθηκε εσπευσμένα στα τέλη Ιουνίου, καθώς τότε έληγε η συναίνεση (waiver) που είχε δώσει η AviAlliance για την πώληση του πακέτου.
Η υποβολή προσφορών ήταν προσδιορισμένη για τα τέλη Σεπτεμβρίου ωστόσο κατόπιν αιτήματος των ενδιαφερομένων δόθηκε παράταση έως της 29 Οκτωβρίου.