Tα κρισιμότερα στάδια για την πώληση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, θα παραμείνουν «παγωμένα» αφού η εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης επηρεάζει τον χρονικό σχεδιασμό του διαγωνισμού που υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν σε πλήρη εξέλιξη.
Η πώληση του 30% του ΔΑΑ είναι η μόνη από τις επικείμενες μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις που όχι μόνο έχουν τραβήξει χειρόφρενο αλλά κάθε πρόβλεψη για τον επανακαθoρισμό της παραμένει επισφαλής.
Το επιβεβαιώνουν η δραματική συρρίκνωση του επιβατικού έργου ακόμη και μέσα στους καλοκαιρινούς μήνες που ενισχύει την αβεβαιότητα που έσπειρε η πανδημία στον τομέα των αερομεταφορών αλλά και το επικαιροποιημένο ADP που έδωσε χθες στην δημοσιότητα το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο αποφεύγει οποιαδήποτε εκτίμηση για το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η πτώση της κίνησης στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για τον Αύγουστο έφτασε το 60,4% με 1,2 εκατ. επιβάτες. Συνολικά από τις αρχές του χρόνου, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε στο επίπεδο των 6 εκατ. επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 65,3% σε σχέση με το 2019.
Στο αναθεωρημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, περιγράφεται ο οδικός χάρτης των εκκρεμοτήτων που περιλαμβάνει το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης. Μεταξύ άλλων είναι η λειτουργία του VDR και η διάθεση στους επενδυτές όλης της αναγκαίας πληροφόρησης στο πλαίσιο του διαγωνισμού (μελέτες συμβούλων, Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών και σχέδιο της Σύμβασης Πώλησης Μετοχών βάσει του οποίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές).
Θα ακολουθήσει η έναρξη του σταδίου υποβολής προσφορών και η έγκριση στην συνέχεια της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή και να εισπραχθεί το τίμημα πώλησης. Στις 12 Μαρτίου το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τα τεύχη της Β’ Φάσης του Διαγωνισμού τα οποία και απεστάλησαν στους προεπιλεγέντες επενδυτές
Με την υγειονομική κρίση να καλπάζει και με τον κίνδυνο η αποκατάσταση της ομαλότητας στην αγορά να είναι πολύ αργή είναι αβέβαιο αν η διαδικασία θα μπορούσε να προχωρήσει ακόμη και μέσα στο 2021.
Για την πώληση του ΔΑΑ έχουν προεπιλεγεί από τις αρχές του χρόνου 9 από τα 10 διεθνή επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το διαγωνισμό τον Οκτώβριο του 2019.
Πρόκειται για την First State, εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων, την KKR μαζί με τη γαλλική κατασκευαστική EGIS, την GIP, ανεξάρτητος διαχειριστής υποδομών από τις ΗΠΑ, την ισπανική κατασκευαστική Ferrovial, την γαλλική Groupe ADP, πρώην Aéroports de Paris, τη γαλλική πολυεθνική κατασκευαστική Vinci, τον επενδυτικό όμιλος Macquarie και την Avi Alliance που ανήκει στο καναδικό ταμείο PSP και κατέχει ήδη το 40% του ΔΑΑ και το management, και η Ardian, πρώην AXA Private Equity.