Της Μαριάννας Τζάννε
Τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το μεγάλο έργο στο Θριάσιο ΙΙ, το οποίο προβλέπει την αναβάθμιση και διαχείριση του συγκροτήματος του εμπορευματικού σταθμού.
Πρόκειται για την Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), που ανήκει στα συμφέροντα της κινεζικής Cosco, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ελληνική εταιρεία logistics SARMED, την DAMCO του ομίλου Κοπελούζου και την Goldair.
Το Θριάσιο ΙΙ, αποτελεί έκταση 1.450 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται κοντά με τα 600 στρέμματα που παραχωρήθηκαν πρόσφατα στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου.
Το έργο προκηρύσσει το υπουργείο Υποδομών ωστόσο στο επόμενο στάδιο που είναι και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, στοιχείο του διαγωνισμού θα αποτελέσει και το ποσοστό που θα εκχωρήσουν οι υποψήφιοι στον ΟΣΕ.
Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει να ολοκληρώσει και να συμπληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού εμφανίζει μεγάλες καθυστερήσεις και δεν είναι τυχαίο με βάση τις απαιτήσεις της Κομισιόν, ότι ο διαγωνισμός έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Διαφορετικά, η Ελλάδα θα έπρεπε να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια ύψους 235 εκ. ευρώ, που είχαν δαπανηθεί για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σταθμού.
Στην δεύτερη μεταμνημονιακή αξιολόγηση της ΕΕ προ ημερών αναφέρεται για το Θριάσιο πως «έχει σημειωθεί μικρή πρόοδος» και το Θριάσιο «παραμένει αχρησιμοποίητο». «Μόλις λειτουργήσει πλήρως, αυτή η επένδυση – που συγχρηματοδοτείται με κονδύλια της ΕΕ – θα μπορούσε να δώσει μεγάλη ώθηση στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και τη συνολική ανταγωνιστικότητα της χώρας. Ωστόσο, η σύμβαση παραχώρησης δεν έχει ενεργοποιηθεί και ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση και λειτουργία του πάρκου των 1.450 στρεμμάτων καθυστερεί σημαντικά».