search icon

business stories

Χρήστος Βασιλειάδης-Monovant: Το πρώτο phygital ρολόι στον κόσμο είναι ελληνικό

Το project έκπληξη της «νεογέννητης» startup που «παντρεύει» τον πραγματικό κόσμο με τον ψηφιακό, η λίστα αναμονής για τα 99 μοναδικά ρολόγια, το ενδιαφέρον από Αραβικές χώρες, Αμερική, Βαλκάνια, Κύπρο

Τα όρια στο «ταξίδι» από τον πραγματικό κόσμο προς έναν… ψηφιακό, καθαρά εικονικό, γίνονται πολλές φορές τόσο δυσδιάκριτα που μπορεί κάποιος να «χαθεί» σε αυτό και να μην βρίσκει τις διαφορές.

Μια ελληνική startup εταιρεία, η οποία μετρά λίγους μόλις μήνες ζωής, από τον Σεπτέμβριο του 2023, η Monovant, με ιδρυτή της και επικεφαλής της ομάδας της έναν νεαρό Έλληνα tech expert και επιχειρηματία, τον Χρήστο Βασιλειάδη, αναλαμβάνει ρόλο «ξεναγού» και πρωτοπορεί με την δημιουργία και το λανσάρισμα ενός μοναδικού προϊόντος: του πρώτου phygital ρολογιού στον κόσμο, που είναι 100% ελληνικό. 

Ένα project έκπληξη, από μια εγχώρια νεοφυή εταιρεία η οποία βαδίζει στους πρώτους μήνες της ζωής της, σε μια εποχή που η χρήση του Bitcoin και των άλλων κρυπτονομισμάτων, το metaverse, τα avatars και οτιδήποτε συνδέεται με το ψηφιακό «σύμπαν» απασχολούν ολοένα και περισσότερα εκατομμύρια ανθρώπους στον πλανήτη.    

«Είναι ξεκάθαρα μια προέκταση του φυσικού αντικειμένου η έννοια phygital, η οποία υπάρχει για να σου προσφέρει νέες λύσεις και επιλογές, για να εξατομικεύσεις τόσο την φυσική καθημερινότητά σου όσο και ψηφιακά. Την ψηφιακή σου persona δηλαδή, για όποιον διαθέτει. Αν πάλι κάποιος θέλει να πάρει το ρολόι επειδή του αρέσει, μπορεί να το κάνει. Η τιμή αντανακλά την ποιότητα της κατασκευής του ρολογιού, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το ψηφιακό concept.», αναφέρει στο newmoney o Χρήστος Βασιλειάδης, με σπουδές στην Ολλανδία στον τομέα των πολιτικών επιστημών και εν συνεχεία στο business management. 

Προς το παρόν, οι παραγγελίες δεν έχουν ανοίξει ωστόσο υπάρχει λίστα αναμονής από 60+ άτομα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα από τα 99 unique ρολόγια της Monovant εν αναμονή του επίσημου λανσαρίσματός τους και ο ίδιος προσθέτει: «Όλα ξεκίνησαν από χόμπι. Η ανταπόκριση του κοινού με έκανε όμως να το δω διαφορετικά. Σήμερα, έχουμε online παρουσία και κοινό από όλο τον κόσμο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν δείξει οι Αραβικές χώρες και η Αμερική, Βόρεια και Νότια, ενώ υπάρχει σταθερό κοινό από Βαλκάνια, Ελλάδα και Κύπρο.».

wide shot

Η αρχική επένδυση έγινε με ένα μικρό σχετικά ποσό από ίδια κεφάλαια, χωρίς πρόσβαση σε άλλη χρηματοδότηση και η επιχειρηματική λογική είναι ότι η startup του  κ.Βασιλειάδη θα αναπτύσσεται σταδιακά μέσα από τις πωλήσεις της, λανσάροντας προσεχώς π.χ. μια νέα σειρά από άλλα 99 ρολόγια, με άλλα χαρακτηριστικά, και θα ανατροφοδοτεί, έτσι, την παραγωγή της.    

Στην ομάδα του συμμετέχει ο ωρολογοποιός Δημήτρης Σουλελές, o οποίος  ευθύνεται για την συναρμολόγηση του φυσικού ρολογιού στην Ελλάδα, τον δε μηχανισμό που προσαρμόζεται στην κάσα του η Monovant τον προμηθεύεται από την ελβετική ωρολογοποιία Ronda. 

Το καντράν κατασκευάζεται από ασπρόμαυρο ημιπολύτιμο λίθο zebra jasper και εισάγεται από την Κίνα, όπου κόβεται με λέιζερ και λόγω της φύσης της πέτρας, κάθε ένα είναι διαφορετικό. 

Η λειτουργία του project, εύκολα κατανοητή, όπως μας  εξηγεί ο δημιουργός του: «Είναι το πρώτο ρολόι στον κόσμο, «Made in Greece», με διπλή υπόσταση. Το κάθε ρολόι διαθέτει ένα διαφορετικό concept μοναδικότητας, που συνδυάζεται με το metaverse. Δεν μπορεί κάποιος άλλος να έχει το ίδιο με έναν άλλο, όπως συμβαίνει, για παράδειγμα, με ένα ψηφιακό ακίνητο. Μόλις προμηθευτείτε το ρολόι στη φυσική του μορφή, ως αντικείμενο, δέχεστε αυτομάτως ένα ψηφιακό αντίγραφο. Ο βασικός σκοπός είναι να σου δοθεί η δυνατότητα να επεκτείνεις το στιλ που έχεις στην πραγματική ζωή σου στον ψηφιακό κόσμο. 

Roblox

Το όραμά μου είναι αυτό: να βάλω σε αυτό το σκεπτικό, κόσμο ο οποίος δεν γνωρίζει αυτή τη στιγμή για τι συζητάμε. Να τον ωθήσω να σκεφτεί, θα πάρω αυτό το ρολόι, γιατί μου αρέσει και να δω τι άλλο μου προσφέρει, μέσα στον ψηφιακό κόσμο. Τώρα είναι νωρίς. Είναι αρχή ακόμα. Για αυτό και είμαστε πρώτοι που το κάνουμε. Μετέπειτα που θα εξοικειωθεί το κοινό με όλα αυτά και λόγω του Facebook, με τις πρωτοβουλίες του Ζούκερμπεργκ για το metaverse, ή της Apple με τα νέα VR γυαλιά, κινήσεις που ενισχύουν τους ψηφιακούς κόσμους, θα είναι πιο εύκολο να το προσπαθήσει κάποιος.     

Αν το δεις επενδυτικά, είναι 99 τεμάχια limited, άρα δεν υπάρχει άλλο αντίγραφο του κάθε ρολογιού. Είναι όλα εντελώς μοναδικά, το καθένα δρα μόνο του και αν θέλεις μπορείς να το πουλήσεις, εφόσον κάποιος ενδιαφερθεί για να το αποκτήσει…».  

Τεχνολογίες blockchain και web3

Είναι αλήθεια ότι «στήνεται» μια νέα «βιομηχανία», παγκοσμίως, με επίκεντρο έναν εικονικό κόσμο στον οποίο ο χρήστης αποκτά πρόσβαση μέσω συσκευών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον γίνονται ένα.

Η Monovant ιδρύθηκε με σκοπό «να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ της πραγματικότητας και των ψηφιακών κόσμων», με βάση την Αθήνα, απαντά ο Χρήστος Βασιλειάδης.  

Μια  εταιρεία η οποία εντάσσει τις τεχνολογίες του blockchain και του web3 για να δημιουργήσει μια νέα γραμμή παραγωγής, ενός phygital προϊόντος με διπλή υπόσταση.  

«Ένας μοναδικός συνδυασμός παραδοσιακής ωρολογοποιίας με προηγμένη τεχνολογία blockchain καθιερώνει αυτό το αντισυμβατικό ρολόι ως τον συνδετικό κρίκο της απτής πραγματικότητας με το ταχέως αναπτυσσόμενο metaverse. 

Σκοπός της, όπως προανέφερα, είναι χρησιμοποιώντας το γνώριμο σε όλους μας ρολόι ως ένα σημείο οικειότητας, να δώσει το αρχικό ερέθισμα, ακόμα και σε αυτούς που δεν είναι εξοικειωμένοι με τους ψηφιακούς κόσμους, να εξερευνήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν, τόσο σε ψυχαγωγικό επίπεδο αλλά και συνδεσιμότητας, ακόμα και εμπορικά. Καμία εταιρεία στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό δεν έχει επιχειρήσει κάτι αντίστοιχο, στον κλάδο της  ωρολογοποιίας…», προσθέτει.  

Για τη δημιουργία του τελικού αποτελέσματος συγκροτήθηκε μια διεθνής ομάδα από blockchain experts, developers και γραφίστες (4-5 ελεύθεροι επαγγελματίες). 

Η προσέγγιση έχει ως πρωταρχικό κοινό τόσο τους «watch enthusiasts»  λόγω της ποιότητας της κατασκευής αλλά παράλληλα και τα άτομα που είναι ήδη γνώριμα με τους ψηφιακούς κόσμους (blockchain, metaverse). 

ReadyPLayerMe

Η Monovant αντί για φυσικό κατάστημα διαθέτει ψηφιακό showroom, αντίστοιχο με αυτό της Hugo Boss

Πολλές άλλες μάρκες sportswear (Nike, Adidas) αλλά και high fashion ή εδραιωμένοι οίκοι μόδας, έχουν ήδη ενταχθεί σε αυτούς τους κόσμους, με την Tommy Hilfiger, κατά τα φαινόμενα, να πρωτοστατεί.  

Σε έναν διαδραστικό εικονικό «εκθεσιακό» χώρο, μέσα σε δευτερόλεπτα, από το κινητό ή τον υπολογιστή μπορεί  κανείς να δημιουργήσει εξατομικευμένα avatars και να επιθεωρήσει τα ρολόγια σε ένα ψηφιακό περιβάλλον – ένα μεγάλο βήμα προς το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών.

Εικονικοί κόσμοι και «wearables»

«Ενώ οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις διαμορφώνουν συνεχώς το τοπίο γύρω μας, ένα αγαπημένο και γνώριμο αξεσουάρ σε όλους μας, το συμβατικό ρολόι, αποκτά μέσω ενός εξαιρετικά προηγμένου 3D σχεδιασμού αλλά και κώδικα, τρία ακριβή ψηφιακά αντίγραφα σχεδιασμένα για να λειτουργούν ως αξεσουάρ του προσωπικού σας avatar σε χιλιάδες κόσμους επαυξημένης και ψηφιακής πραγματικότητας, συνεχίζει ο κ.Βασιλειάδης και καταλήγει:

«Το καινοτόμο phygital ρολόι είναι σχεδιασμένο να  καθοδηγήσει τον ιδιοκτήτη του σε μια ομαλή μετάβαση σε ψηφιακούς τομείς, αλλά και να του κεντρίσει το ενδιαφέρον για να εξερευνήσει τις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες τους με μια νέα ματιά.

Με απήχηση λοιπόν τόσο στον φυσικό κόσμο, όσο και στο metaverse, αυτή η αντισυμβατική προσέγγιση βοηθά στην ενίσχυση της κατανόησης της ψηφιακής ιδιοκτησίας αλλά και ενθαρρύνει το συμβιωτικό μείγμα των εικονικών κόσμων με την πραγματικότητα.

Το φυσικό ρολόι συνοδεύεται από το ειδικά σχεδιασμένους ψηφιακούς διδύμους, που επιτρέπουν στους χρήστες να επεκτείνουν το στυλ τους σε εικονικούς κόσμους όπως το Decentraland, το Ready Player Me και το Roblox. Χωρίς κανένα επιπλέον κόστος, αποκτάτε «wearables» έτοιμα να χρησιμοποιηθούν ως αξεσουάρ σε χιλιάδες διαδικτυακούς κόσμους, όπως παιχνίδια, διαδικτυακές συναυλίες, εμπειρίες μικτής πραγματικότητας, ακόμη και εικονικά συνέδρια». 

Διαβάστε ακόμα

Έρευνα για τη Λίμνη Κορώνεια: Το οικοσύστημα που δοκιμάζεται τα τελευταία 30 χρόνια

Κοσμοσυρροή στους καρναβαλικούς προορισμούς της χώρας – Η σύγκριση με την 25η Μαρτίου σε πληρότητες

Φαντασμαγορικός γάμος με Ελληνες και Κύπριους επιχειρηματίες, με Πρόεδρο Δημοκρατίας και κοσμικές περσόνες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version