Τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας εισβάλλουν στην Ευρώπη, προκαλώντας αναστάτωση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία βρίσκεται μπροστά σε ένα εντελώς άγνωστο πεδίο.

Η BYD, η οποία ξεπέρασε πέρυσι την Tesla και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, είναι έτοιμη να κλιμακώσει περαιτέρω τον ανταγωνισμό.

Η BYD ανακοίνωσε πρόσφατα τα σχέδιά της να λανσάρει στην Ευρώπη το επόμενο έτος το hatchback Seagull, το οποίο στην Κίνα κοστίζει κάτω από τα 10.000 ευρώ, διαθέτοντας ανέσεις όπως cruise control και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου που συνήθως συναντώνται σε πιο ακριβά μοντέλα. Παρά τους δασμούς και τις απαραίτητες τροποποιήσεις για τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, τα στελέχη της BYD έχουν δεσμευτεί να τιμολογήσουν το Seagull κάτω από 20.000 ευρώ. Αυτή η τιμολόγηση τοποθετεί το τετραθέσιο κάτω από τους ηλεκτρικούς αντιπάλους της Stellantis, της Renault και άλλων, οι οποίοι είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση αυτών των εταιρειών στην ηλεκτροκίνηση.

Η επικείμενη άφιξη του Seagull αυξάνει την πίεση στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στην κούρσα για την κυριαρχία στην εποχή μετά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ηγέτης στην τεχνολογία EV.Jaguar

Ο Martin Sander, επικεφαλής του ευρωπαϊκού τμήματος EV της Ford, εξέφρασε την ανησυχία του, λέγοντας: «Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά αυτό το μοντέλο και άλλα που έρχονται από τους κινέζους κατασκευαστές EV. Φυσικά, είμαστε νευρικοί όταν έρχεται νέος ανταγωνισμός στην αγορά».

Οι εμπειρογνώμονες του κλάδου συμφωνούν ότι οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους το Seagull.

Η Caresoft Global, μια εταιρεία μηχανικών του Μίσιγκαν που αναλύει οχήματα για την ποιότητα και τις τεχνικές κατασκευής, επαίνεσε το Seagull για την καινοτόμο κατασκευή του.

Οι φιλοδοξίες της BYD δεν σταματούν εδώ καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα EV υψηλότερης κατηγορίας αξίας 25.000 ευρώ πριν από την κυκλοφορία του Seagull, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ευρώπης Michael Shu σε πρόσφατη εκδήλωση στο Λονδίνο.

Στο Μεξικό, όπου το Seagull πωλείται ως Dolphin Mini, το αυτοκίνητο σημείωσε μεγάλη επιτυχία από την κυκλοφορία του τον Φεβρουάριο, παρά την υποτυπώδη υποδομή φόρτισης της χώρας.

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, τόνισε την υψηλή ζήτηση σε πρόσφατη εκδήλωση στην Πόλη του Μεξικού, όπου η εταιρεία παρουσίασε επίσης ένα plug-in υβριδικό pickup για τη μεξικανική αγορά.

Η BYD ηγείται ενός κύματος κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που στοχεύουν στις εξαγωγές μετά την εξασφάλιση της εγχώριας αγοράς τους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ελον Μασκ προειδοποίησε τον Ιανουάριο ότι οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να «λίγο πολύ να κατεδαφίσουν» τις περισσότερες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εάν δεν επιβληθούν εμπορικά εμπόδια.

Ενώ ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αύξησε σημαντικά τους δασμούς των ΗΠΑ στα κινεζικά EV, μπλοκάροντας ουσιαστικά τις άμεσες εισαγωγές, η κατάσταση της Ευρώπης είναι πιο περίπλοκη λόγω της μεγαλύτερης εξάρτησής της από την Κίνα, γεγονός που την καθιστά ευάλωτη σε αντίποινα από το Πεκίνο.

Καθώς η Ευρώπη καταργεί σταδιακά τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απαραίτητα για την υιοθέτηση από τη μαζική αγορά.

Η ΕΕ έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας και εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει τους εμπορικούς φραγμούς, αν και οι εμπειρογνώμονες του κλάδου αντιτίθενται σε αυτή την προσέγγιση.

Όπως δηλώνουν ειδικοί αναλυτές, οι δασμοί δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για να προστατεύουν τους κορυφαίους κατασκευαστές από τον ουσιαστικό ανταγωνισμό.

Αυτό που έχει σημασία, εκτός από τους κλιματικούς στόχους, είναι να διατηρηθούν οι τοπικές θέσεις εργασίας και να διασφαλιστεί ότι η απεξάρτηση από τον άνθρακα δεν θα οδηγήσει σε αποβιομηχάνιση.

Η BYD ιδρύθηκε το 1995 ως κατασκευαστής μπαταριών, επιχείρησε να ασχοληθεί με την αυτοκινητοβιομηχανία το 2003 και άρχισε να πουλά επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη πριν από τρία χρόνια. Η εταιρεία έκανε αίσθηση τόσο στις εκθέσεις αυτοκινήτου του Παρισιού όσο και στο Μόναχο.

Εν τω μεταξύ, η πρώην βρετανική μάρκα MG Motor, που τώρα ανήκει στην Shanghai Automotive Industry Corp., έχει κερδίσει έδαφος στην Ευρώπη, με το κινεζικής κατασκευής MG4 να έχει γίνει το δεύτερο σε πωλήσεις EV στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά το Model Y της Tesla.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες διερευνούν αντισυμβατικές στρατηγικές για να αντιμετωπίσουν την κινεζική απειλή, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας νέων συμμαχιών.

Η Renault, σύμφωνα με το newsauto, αναζητά συνεργάτες για να μειώσει το κόστος σε μια πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων, ενώ η Stellantis πρόκειται να λανσάρει οχήματα που κατασκευάζονται μέσω της κοινοπραξίας της με την κινεζική Leapmotor τον Σεπτέμβριο.

Ενώ οι κινεζικές μάρκες κατείχαν περίπου το 7% της ευρωπαϊκής αγοράς EV πέρυσι, η Transport & Environment προβλέπει ότι το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να αυξηθεί στο 11% φέτος και στο 20% μέχρι το 2027.

Διαβάστε ακόμη  

Ευρώπη: Το «στοίχημα» μετά τις εκλογές για την επόμενη πενταετία

Γιατί «ξεφουσκώνει» η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Γερμανικός Τύπος: Οι δύο όψεις της οικονομικής πραγματικότητας στην Ελλάδα